Сигурно радио аматерскиот банд не е пипнат не се глупи тие од АЕК да им дадат таму да работат
сегде имаат радио аматерите право сегде си имаат свои фреквенции.Еве еден класичен пример за такси компаниски репетитор како што реков фреквенциската разлика меѓу Rx/Tx е 5 или 10 мегахерци. 459.500 449.500 MHZ Rx/Th класичен пример со 167.9 херци пл тон стара компанија која не постои више се затвори уште порано имала репетитор UHF, си се помешал Z31GH токму така се познава но тоа е сосема исто во никој случај пл тонот и идентификаторот несмееш да ги помешаш јас не сум ги смешал добро знам што е што прочитај убаво јас воопшто не ги смешав и не реков така како што претставуваш ти во одговорот
Она што го викаш пл-тон колку што знам не е пл-тон
Секое возило има различен идентификатор и кога некое возило на пример кола број 15 се јави во базата, тој не кажува дека е кола број 15. Самиот идентификатор го регистрира бројот на возилото и на диспечерот на компјутер му излегува дека е кола број 15. Сите имаат различен тонски сигнал и така базата ги препознава возилата.
Тоа е така но јас него викам тоа пл тон го викам како што треба да се вика
Јас колку што знам немаат репетитори. А да до кај 15 вати тераат станиците во возилата. Ако имаш 15 вати немаш ни потреба од репетитор. Со 15 вати цело Скопје ке го покриеш. Она што го викаш пл-тон колку што знам не е пл-тон.
Не го викам јас тоа пл тон знам сосема добро што е и зашто служи да не навлегувам но јас воопшто не ги мешам едно е селективен повик друго е пл тон според CCIR стандардите дефинирано.Comité consultatif international pour la radio, Consultative Committee on International Radio or International Radio Consultative Committee имам за нив семинарска работа напишано или исто така и за International Telecommunication Union (ITU) и сите нивни стандарди и норми пропишани
Појаките фирми имаат 15 вати но не сите голем број работат со кршови и многу послаби станици а некој сум видел и со рачни GP300 5W нормално си работат без проблем
Јас колку што знам немаат репетитори. А да до кај 15 вати тераат станиците во возилата. Ако имаш 15 вати немаш ни потреба од репетитор. Со 15 вати цело Скопје ке го покриеш
Колку си сигурен.Не би рекол ако сум во територија во сенка или ај позади водно отиди најлошо е она говрлево припор над кисела вода таму во сенка е а други места да не ги набројувам кисела вода цела е на брдо а да речеме да си на некоја друга страна од градот да речеме геге илинден и таму сега многу лиѓе живеат ченто инџиково геге и други места големо е скопје сите компании немаат баш добри радио станици не би рекол дека со 15 вати на UHF ќе го покриеш ако е така зошто имаат репетитори.
Големо е скопје се гради и постајано се шири не би рекол дека ќе го покриеш со десет пет вети како некој што имаат а според CCIR нормите не смее за во такси возила да се вградат според стандардот не смее повеќе од 15 вати толку се и подобрите мотороли што ги набавуваат такси компаниите нови сега новите моторолини станички CM GM моделите несмеат да надминуваат снага поголема од 15 вати ги има поевтините и по десет вати зависи како се договори такси компанијата ретко кој зема од поскапите нормално македонска работа.И со десет вати тешко цело скопје и повише еве 15 мада RMS ако ги измериш 12 13 вати си кажуваат а не 15 им се штелува моќноста нормално но до 15 вати повише несмее стандардот толку пропишува.Со таа снага прави и моторола толку е пропишано за такси компаниите.И да сакаат нема од кај да купат сите фирми толку прават компаниите купуваат на тендер воглавном сите земаат од моторола во скопје во сите коли таксиња што сум се возел јас до сега се биле моторола марки GM CM серијата GM960 што е прекрасна станица вади и 25 вати снага постара сеуште работи зошто да ја сменат најиздржлива е но фирмата што им ги мести во возилата радио станиците и им ги сервисира и штелува на фреквенција ја огранучува и моќноста до 15 вати 13 RMS толку е предвидено од стандардот повеќе не смее.А помалите гратчиња порано се симплексно работеле и нормално дури имале и шеринг на фреквенција една фреквенција ја делееле две компании па се карале кој повеќе муштерии да земе
.Во скопје си имаат репетитори.Z31GH јас за битола незборам незнам како е таму но за скопје ова со сто посто го тврдам. Инаку си има АЕК одредено и норми сите такси компании до кај смееат да зрачат за да не би дошло до мешање на фреквенциите со такси компании од други градови ако некој оди по автопат да не активира и некоја друга фреквенција од некоја друга такси компанија а ги има со слични во другите градови помали се симплекс. Во скопје скоро сите имаат репетитор освен некој послаби но елит вардар старо водно сонце ин такси се се тоа со репетитори ма скоро сите имаат
.Кој мисли дека во скопје такси компаниите немаат репетитори нека проба сите радио аматери ги имаат чуените боафенг радио станици има UHF таа станица се програмира од 430 до 470 мегахерци.Нега ја измери фреквенцијата од тој цел опсег тоест нека фати една такси компанија чија фреквенција ја знае, знае на која фреквенција ја прима.Ќе му треба уште еден баофенг пошто овој ќе му остане на прием уклучен другиот нега го испрограмира да предава на таа иста фреквенција што слуша што ја измерил и ќе види дека нема до помине он а таксистите поминуваат значи друга предавателна фреквенција има репетитор не го отвара и башка има пл тон бидејќи ја знаеш разликата 5 или 10 мегахерци па ќе ја трефнеш предавателната фреквенција стандаризирана е разликата меѓу Rx/Th според CCIR нормите и за таксистите .Но не го знаеш ПЛ тонот.Скоро сите такси компании во скопје имаат репетитор.
Јас ова не го зборам напамет кој мисли дека не е така нека проба со примерот што го кажав му требаат две радио станици за да види дека нема да помине и дека во скопје не работат симплексно такси компаниите.Или има и друга варијанта кој не мисли дека е така нека напише културно писмо до АЕК да ми одговорите само дали такси компаниите во скопје имаат репетитори и дали работат полудуплексно ќе добие одговор и ќе види и самиот ќе се увери ако не верува.Јас за скопје зборам за други градови незнам како е и не ме интересира
.Но сигурно во некое мало гратче не би се ставило репетитор таму сите симплексно ќе работат сигурно.Добро сеа за некој премал град освен ако си богаташ не ти се исплати со такси да одиш
.Е како што и вие радио аматерите имате стандарди на пример разликата меѓу приемната и предавателната фреквенција за дво метарското подрачје вие 600 килохерци па имате дозвола од А па од P класа па смееш ова да работиш не смееш она до волкава моќност и си имате свој кодекс.Епа така и CCIR одредиле правила за разни разни фирми такси компании градежни фирми кој имаат потреба и ред други фирми но сите тие платиле за фреквенцијата.И се придржуваат до стандардите инаку ќе им се одземе дозволата за работа.И луѓето не се скржави направиле и цивил банд 27 мегахерци за обичните луѓе.После ја ограничиле снагата ама и на UHF дале право секој да работи PMR и LPD и ред други работи за се си има стандарди одредени од друг нели