Ајде малку на катко ке објаснам какви се трансформаторите за заварување, иако целата математика не е едноставна. Сите знаеме дека трафото за заварување работи во режим на куса врска на секундарот (кога ке се допре електродата), и тој е и наменет даработи во таков режим, но само краткотрајно (за обичните апарати). Нема да пишувам за базичните или па било кои други апарати, кај нив работата е посложена а и бездруго се многу поскапи. Ако било кој стандарден трансформатор го споиш на секундар во куса врска за 5-6 секунди (релативно) ке почне да чури. Значи во трафото за заварување има механизам кој служи да ја ограничи струјата, и да нема мака. Точно дека однадвр изгледаат исто, навидум исто но сепак има нешто по што се разликуваат. Разликата им е во енергијата во магнетното јадро. Имено кај трафото за заварување за цело време додека е во куса врска јадрото е такадимензионирано да пренесува онолку флукс колку што е потребно за да не изгори жицата, или со други зборови јадрото цело време се наога во режим на заситување. Исто така битно е и колку ке биде сериската индуктивнот на секундарната намотка, бидејки со неа се прави реактивен товар кој успева да ги анулира врвните струи. Битен фактор е и магнетната отпорност по должината на јадрото и магнетомоторната сила која се ствара во јадрото. За тие појави да се сведат на најдобри карактеристики, примарната и секундарната намотка се поделени во секциина двата столба на јадрото, што е многу битно за дасе постигне снага со помали јадро и да се избегнат осцилации во струјата (ако ова не е направено струјата ке има осцилации и од 60%) Па така најголем дел од намотката од примарот е на едното јадро а најголем дел од секундарот е на другото јадро. Тие делови од намотките што се на спротивното јадро зависат од магнетната пермебилност на јадрото, неговиот напречен пресек, врвната магнетна индукција итн. Во овие апарати за заварување нема никаква електроника, самоеден гребен кој прави разни комбинации на примарната намотка со што ја дефинира струјата на секундар. исто и тоа е многу битно. Додека за стартерот што го правев, е направен со сосема различен трансформатор, кој треба да има сосема други карактеристики, и насочувачката секција е со два 800А тиристори, и целосно коло за управување. Може да полни 12 и 24V акумулатори до струја од 100А и да старта на 12 и 24со струја до 600А. Има волтметар и амперметар кој ја прикажуваат струјата и напонот и при полнење и при стартување. Целата насочувачка секција е предимензионирана и едноставно целиот уред е неуништлив.