Author Topic: Дали можи да се користи апарат за заварување како полнач за акумулатор  (Read 1227 times)

Offline Syrus

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 480
Насловот кажува се, дали може тоа да се изведи јас имам слушнато дека е можно

Offline Devil

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 5329
  • Gender: Male
    • Македонски форум за електроника
имаше негде ваква слична тема отворена
Jас не сум себичен, помагам. Помагај и ти !

Секоја куќа си има свои куќни правила.Почитувај ги куќните правила!

Offline Syrus

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 480

Offline Devil

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 5329
  • Gender: Male
    • Македонски форум за електроника
окнема врска нешто слично беше
прво трафото треба да се премота, да се скрати некоја навојница дека дава поголем напон од 15V, за полнење би требало да имаш толкав напон ама да е еднонасочен, друг проблем е тоа што дава малку големка струја и има шанси да ти го свари акумулаторот :)
ако експериментираш со ова само на твој ризик
треба да се стават убави грецови споеви, а за толкава струја би ти требал некој најмалку од 100A/ 200V, што би било тешко да се најде кај нас (незнам не сум сигурен можеби има)

Jас не сум себичен, помагам. Помагај и ти !

Секоја куќа си има свои куќни правила.Почитувај ги куќните правила!

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
напонот на апарат за заварување е преголем за таква работа...мојот апарат има 40V на празен од, а па недај боже да го исправиш...ке добиеш 50V+ што е премногу. ако има помал напон трансформаторот може да се направи полнач со LM723 кој што има и струјно ограничување па нема да ти скува акумулаторот како што вика ѓаволот ;D. а ако не ти е премотан трансформаторот тогаш неверувам дека би можел нешто асално да направиш...се ке биде само губење време и изгорени транзистори од преголема температура...
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Може да се направи,ама направи си сметка колку ке чини! Без разлика дали е излезниот напон 40-50 В,можеш да направиш стабилизатор со ограничување на струјата,подесување на напонот и автоматика на заштита на полнењето.Ама,штета е да го користиш апаратот за заварување како полнач.За само н3кои 1000 денари можеш да си направиш посебен полнач и глава да не те боли! ;D

Offline Syrus

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 480
Имам јас полнач за акумулатор купен уште во далечната 80та упте кога татко ми возел фиат 1300 :P
само еден човек ми соли памет дека можело само треба да го нагодиш да дава 12 волти

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Теоретски да, ама не е практично.. Или ќе користиш 5% од снагата ан пааратот или ќе го фрлиш акомулаторот. Можеби практично е да се направи нешто за директно верглање-без или со празен акомулатор. Инаку пожелно е акомулатор да се полни со струја 1/10 од неговиот капацитет. Во просек скоро за сите коли би било 4-6А т.е. ако има капацитет од 55аh струјата на полнење треба да изнесува 5,5 ампери. Не е проблем и со помла струја, напротив е подобро за акомулаторот, ако ен ти се брза.

Offline MarkoMK

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1001
  • Gender: Male
Насловот кажува се, дали може тоа да се изведи јас имам слушнато дека е можно

Јас поставив слично прашање. Добро е што од швајц апарат трафото може да се искористи за верглање дирекно (ако е испразнет акумулаторот).
Life is too short to remove USB safely ..

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Ти треба само добар грец ако го премоташ на 9в ац или да пресметаш на која намотка вади 9в да ја изгребиш и да залемиш жица како извод...од тука на грец 100амперски и кондензатор 10.000 15волти
Може и 4-5 греца паралелно. Не сум сигурен дали може со шкоти диоди од некое старо напојување од комјутер, добро поднесуваат високи струи до 30 ампери..
А ако сакаш малце пософистициран уред и да полни и да можеш да верглаш треба малце повеќе знаење и работа, ама и многу поскапо ќе чини. Вака како првата варијанта наједноставно и најефтино е

Offline deophorant

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 300
Апарат за заварување си е апарат за намената за кој аму е дадено името. Се друго ке биде нешто крпено, со кое можеш само беља да си направиш. Апаратот за заварување не е обичен трансформатор туку со многу поинакви карактеристики и не дека неможа да се користи за полнач, туку не е наменет за тоа и нема да се исплатат неговите преправки. А и пред 5-6 години имам направено 500А стартер за коли и камиони (за се што се старта на акумулатор). Најверојатно уште стои па ако сака некој ке му го продадам.

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
део друже ке можеш ли да отвориш некоја тема да пишеш како се правени тие трансформатори за заварување, знам дека не се како класнични трансформатори, ама незнам по што се разликуваат...ако знаеш те молам отвори тема за тоа и напиши некој ред за нив......
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Одг: Дали можи да се користи апарат за завар&
« Reply #12 on 19.12.2010, Sunday, 05:27:53 (Edited 19.12.2010, Sunday, 06:19:57) »
Колку што има видено исти се, е сега нели имаш напонски и струјни... незна точно кој од нив ама во основа истите се, само, како што пишав, како што имам видено тие уреди имаат мноооггууу електроника... Можда имат и поедноставни, али моја, ете да реча сугестија, ако напрајте бизнис со Део не ќе е лошо...  :)
Поточно тој што го видов имаше два EI трансформатори од по околу 700вати и неколку помали од 10-20 вати, ама ептен многу електроника 5-6 плочки големи и башка мали плошкишиња кај што беа регулатори за напон и струја највероватно.
и една друга работа, не сум баш сигурен, ама мисла дека трафо мојт да се намотат, така да не го даде никогаѓш својот максимум(нормално ако не се стави ан примарниот влез непредвидена струја), па помалку ќе грее

Offline deophorant

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 300
Ајде малку на катко ке објаснам какви се трансформаторите за заварување, иако целата математика не е едноставна. Сите знаеме дека трафото за заварување работи во режим на куса врска на секундарот (кога ке се допре електродата), и тој е и наменет даработи во таков режим, но само краткотрајно (за обичните апарати). Нема да пишувам за базичните или па било кои други апарати, кај нив работата е посложена а и бездруго се многу поскапи. Ако било кој стандарден трансформатор го споиш на секундар во куса врска за 5-6 секунди (релативно) ке почне да чури. Значи во трафото за заварување има механизам кој служи да ја ограничи струјата, и да нема мака. Точно дека однадвр изгледаат исто, навидум исто но сепак има нешто по што се разликуваат. Разликата им е во енергијата во магнетното јадро. Имено кај трафото за заварување за цело време додека е во куса врска јадрото е такадимензионирано да пренесува онолку флукс колку што е потребно за да не изгори жицата, или со други зборови јадрото цело време се наога во режим на заситување. Исто така битно е и колку ке биде сериската индуктивнот на секундарната намотка, бидејки со неа се прави реактивен товар кој успева да ги анулира врвните струи. Битен фактор е и магнетната отпорност по должината на јадрото и магнетомоторната сила која се ствара во јадрото. За тие појави да се сведат на најдобри карактеристики, примарната и секундарната намотка се поделени во секциина двата столба на јадрото, што е многу битно за дасе постигне снага со помали јадро и да се избегнат осцилации во струјата (ако ова не е направено струјата ке има осцилации и од 60%) Па така најголем дел од намотката од примарот е на едното јадро а најголем дел од секундарот е на другото јадро. Тие делови од намотките што се на спротивното јадро зависат од магнетната пермебилност на јадрото, неговиот напречен пресек, врвната магнетна индукција итн. Во овие апарати за заварување нема никаква електроника, самоеден гребен кој прави разни комбинации на примарната намотка со што ја дефинира струјата на секундар. исто и тоа е многу битно. Додека за стартерот што го правев, е направен со сосема различен трансформатор, кој треба да има сосема други карактеристики, и насочувачката секција е со два 800А тиристори, и целосно коло за управување. Може да полни 12 и 24V акумулатори до струја од 100А и да старта на 12 и 24со струја до 600А. Има волтметар и амперметар кој ја прикажуваат струјата и напонот и при полнење и при стартување. Целата насочувачка секција е предимензионирана и едноставно целиот уред е неуништлив.

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Браво deophorant! со "трафо мојт да се намотат, така да не го даде никогаѓш својот максимум(нормално ако не се стави ан примарниот влез непредвидена струја), па помалку ќе грее" сакав да го кажа тоа што ти стручно го објасни  :)
Исто ако скаакш и можеш, да ставиш некоја слика на форумов од стартерот, мислам дека ќе биде интересно за сите  :)