Author Topic: Совет за изградба на тросистемски (двосистемски) звучни кутии  (Read 2426 times)

Offline daniel spasovski

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1330
  • Gender: Male
Совет за изградба на тросистемски (двосистемски) звучни кутии
« Opened on 09.08.2012, Thursday, 14:48:42 (Edited 09.08.2012, Thursday, 17:17:08) »
 Здраво на сите колеги ... Сакам да направам две звучни кутии кои ке имаат 500W RMS моќност  :) ... Ке ги работам со засилувач од 2x400W RMS моќност на 4 ома и би ги користел како разглас :) Сакам да го покријам целиот спектар од аудиофреквенции па кажете вие ваше мислење за тоа  :) Дали е подобро да бидат двосистемски или тросистемски .. И драјвери за кутиите кои би биле најповолни во односот цена - квалитет ?
На крајот , димензии за кутиите , некаков изглед , иначе ке користам иверица и секако да бидат едноставни во однос на градбата .. значи да не бидат со тунели ова она и слично  :D Наједноставни за оваа употреба мислам дека би била бас рефлекс кутијата  :)

Скретници не би користел бидејќи самото појачало има предпојачало за регулација на ниските , средните и високите фреквенции но ако мислите дека е подобро да користам и скретница , повелете и со шема за скретниците . :) ..

Тоа би било се колеги .. Чекам мислења и предлози од вас  :D

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Одг: Совет за изградба на тросистемски ( двосис
« Reply #1 on 09.08.2012, Thursday, 15:02:35 (Edited 09.08.2012, Thursday, 15:27:48) »
Даниел,пред да се вмеша Маки со неговите тории,само накратко - кои модели/фирми,големина во инчи на самите драјвери,за каква намена кутии(отворен-затворен простор,каква музика/ или говор ќе пушташ)  и на крај до колку пари отприлика би се работело? ;D
Мислам дека имаш и предоволно нацрти,само побарај.Ако не ,собери информации или види какви драјвери можеш да најдеш,па ке предложиме.

Свртници мора да имаат (активни или пасивни) независно што појачувачот има тонски контроли ( ако ова добро го разбирам :D),
а бас рефлекс за 500W мора да има некоја преграда, тунелче,појачување .Без тоа не бидува бас рефлекс.

Споено мислење: 09.08.2012, Thursday, 15:27:48
Mој предлог:

Biema drivers

MODEL: BML-L1501 15 inci bass

MODEL: BML-T501  ili  MODEL: BML-T601 5 ili6 inci sredni

MODEL: BMH-7201 driver twiтer (посебно + пластична инка)

види на линк:

Code: [Select]
http://www.avc-sm.com.mk/index.php?option=com_content&view=article&id=58:home-theater-system&catid=37:-3&Itemid=60
моментално најдобро однос цена/квалитет во МК ми се чини.Комбинацијата со 6,5 инчен среднотонец е веке направена (не од мене) и сметам дека добро работи.

Offline daniel spasovski

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1330
  • Gender: Male
Па за музика ... Би пуштал секаква ..  ;D Иначе би пуштал музика најчесто на отворен простор  :)
А за пари .. па докај 150-200 евра ама се ке биде од суровински материјал .. значи на татко ми и моја изработка  :)
А за скретници .. Мање више .. Ке користам чим велиш дека мора да имаат ... па врз основа на сите податоци .. на крајот и параметри за скретниците ке најдеме :)

Иначе .. твојов предлог ми се виде добар батка ... како тоа да го барав  :) :) Само незнам басот од 200 W во комбинација со другиве драјвери дали ке издржи 400W RMS  ;D Што мислиш ти ?  :)

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Е,па тука е работата - ако е излезот 400 ватен,добро би било ако е драјверот за бас секцијата барем еднаков или поголем од таа вредност.Тогаш со малку разум ;D ;D никогаш во животот не би ги прегорел.Условно кажано,ако ставиш 400 вати на оној 500 ватен бас би требало ( ако го работиш на 2/3 од вистинската сила- RMS !) да работи по 12 часа без прекин и да нема мака во наредните 5-6 години.За свртницата не бери гајле -најмала и најефтина ставка е .Доволна е и она од 6 db/октава,со заштита на средни и високи со посебна изведба.За цени види на линкот,за да имаш ориентација.За ваква снага е потребна и посолидна миксета и не се мисли да си купиш и некоја барем 4-6 канална диско миксета,ако не ти е за озвучување со повеке микрофони.

Offline daniel spasovski

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1330
  • Gender: Male
Хахах ме збуни малце батка со првиот одговор ... Таму пишува дека е 200W rated power а ти викаш поголем или еднаков од моќноста на излезот :D ;D Некако не те сватив :D

За скретницата мање више , лесна работа е тоа  :) А за цените ... Неможам нигде да видам или да најдам ценовник колку пари вреди секој од драјверите ...  :(  :(

За мискета ке видиме што како ... Ако начекаме нешто јако а за приступна цена ке го земам  :)

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Овој бас што го посочив како модел има 500W од некој 34хз до 3Кхз,така барем мислам беше при 95-96 дб осетливост што го прави вистинска *ламја* и во пристојна кутија би дал доста солиден бас  со твоите 400W ,со тоа што напоменав дека од тие 400W без големи изобличувања би работел на 2/3 од јачината.Ако издржи појачувачот ( не знам каков е правен или е фабрички!?? ;D ;D) со гаранција би работел по 12 часа без прекин. :) :)

Offline daniel spasovski

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1330
  • Gender: Male
Многу мала отпорност има ..  :-\ 2,5 оми ...  :-\

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Очигледно не се разбравме,за друг некој модел ти гледаш карактеристики.Еве ти податоци за овој кој ти го посочувам,а за цена и такви работи на линкот има контакти,во Скопје е па прашај си.

Offline daniel spasovski

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1330
  • Gender: Male
Одг: Совет за изградба на тросистемски ( дво&
« Reply #8 on 09.08.2012, Thursday, 16:14:04 (Edited 09.08.2012, Thursday, 16:22:13) »
Ауу да видов ... ја кај друг драјвер сум гледал ... Фала Батка  :)

Само на крајот кога ке се соберат моќностиве на сите драјвери .. Да не биде да нема да може да ги напуни  па да не се движат ни до пола ;D

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Ха.абе ти мислиш Мерцедес од 2700 кубика не може да оди 40 Км/час?? :D :D :D :D :D Не ги собирај така ватите,математички,во пракса таа математика не оди.Разликата меѓу 200 и 400 W  е само 2-3 дб ;D ;D

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Прво, ќе напоменам дека за волку големи моќности во никој случај не се користи предзасилувач со тонски контроли туку миксета... мора да има master контрола на звукот, инаку, може да му текне на DJ-от (или кој и да е што свири или пушта музика) да си го пушти Gain-от до максимум или Volume контролата да ја отера сосема на десно. Затоа и постојат тон-мајсторите. Една од причините е токму оваа, за да не дојде до вакви ситуации. DJ-ите (а и музичарите) најчесто не знаат колку е моќен звучниот систем и мислат дека може да тераат до бесвест со јачината. Затоа тонецот е одговорен да го намали сигналот ако забележи дека сигналот е преклипуван или прејак за тој музички систем. Се разбира, не секогаш се водиш само по VU метри и мерни едниници, многу често тонците се водат и по „слух“, односно прктично искуство (ретко кој од нив веќе и ги гледа VU метрите и останатите модули, исклипуван и прејак сигнал за определен звучен систем може многу лесно да се познае од истренирано уво).

Второ, моја лична препорака е звучниците (во конретнава ситуација) да бидат барем 300W појаки од максималната моќност на засилувачот, што значи дека треба да имаат моќност (барем на бас звучникот) од околу 700W, што автоматски значи дека бас звучникот најверојатно ќе треба да биде 18 инчен. Зошто? Од истите причини кои ги наведов во првиот пасус. Исклипуваниот сигнал често знае да делува многу лошо на звучните единици (драјверите) бидејќи има нагли промени (во временски домен, сигналот знае често нагло да се искачува, и кога ќе дојде до точката на клипинг, нагло, скоро под агол од 90 степени, да ја смени насоката, односно да го достигне практичниот максимален лимит што може да го даде засилувачот). Ова е најчесто погубно за високотонците и среднотонците, од проста причина што колку е повисока фреквенцијата, промената на „насоката“ на аудио сигналот во временски домен е се поголема (при пониски фреквенции, промената на „насоката“ на сигналот на исклипуван аудио сигнал е поглатка, а кај повисоките е поостра бидејќи и фреквенцијата е повисока). Се разбира, во погубноста на исклипуваниот сигнал врз високотонците игра улога и смиот начин на изработка на високотонците и бас звучниците, кои значително се разликуваат. Исто така, моќноста на бас звучникот треба да биде (барем според мене) околу 300W поголема од максималната моќност на засилувачот (400W RMS) бидејќи често сигналот можно е да има и пикови од преку 700 или 800W на волку големи моќности, кои засилувачот (можеби) ќе ги издржи, но не и звучниците. А да бидеме реални, звучните кутии и драјверите се најскапиот дел од аудио опремата. Од нивната градба и парите фрлени за неа, до самите драјвери и цената која може да ја достигнат истите. Освен тоа, со толку моќни звучни кутии кои се работени со таков засилувач, им се продолжува векот на звучните кутии ;). Ќе ти траат подолго бидејќи помалку амортизирани ќе бидат самите звучни единици ;).

Трето, мораш да има некој тип на заштита на взучниците. Ако немаш идеја како да ја изведеш оваа заштита, наједноставно е да поставиш една сијалица (штоп светло или светло од трепкач од автомобил) од 12V во серија со високотонците и среднотонците. Бас звучниците ретко горат и горат само ако подолго време им се даде многу јак сигнал (сигнал кој бааги ја надминува границата на нивната декларирана моќност), и бидејќи имаат намотки од подебела жица, потребно им е бааги време за да се загреат до тој степен за да изгорат намотките. Кај високотонците и среднотонците, ситуацијата е малку поразлична, намотките им се намотани од потенка жица, па времето потребно за да жицата изгори (се прекине) кога нивната декларирана моќност е надмината, е многу пократко. Се разбира, ова решение е најпросто, има и многу покомплицирани решенија ;). Иако мислам дека е едно од најпрактичните и често има спасувано многу звучни кутии ;D.

Четврто, (иако ова требаше да биде меѓу првите, ама ајде ;D) за волку моќни звучни кутии, секогаш се препорачуваат тросистемски звучни кутии. Зошто? Причната лежу во следниот факт: коллку се помоќни звучните едници, фреквентниот опсег им е се помал. Во превод, тоа значи дека за волку големи моќности, ретко може да се најдат драјвери кои спаѓаат во класата на бас-среднотоници, а почести се чисто бас драјверите. Ова е пред се последица на самиот начин на изработка на звучницте (колку е поголема моќноста, активната површина на звучникот треба да биде поголема, па следува дека помалите моќности на сигналот, како што се средните и високите тонови, се помалку може да ја мрднат мембраната, поради нејзината габаритност).

Што се однесува до тоа дали се користи активен или пасивен филтер... само ќе напоменам дека ако сакаш да имаш активен филтер, ќе ти требаат шест засилувачи (по три за секој канал, за басот, среднотонецот и високотонецот), што е многу добро решение ако се бавиш со професиопнално PA озвучување, но ако го правиш ова за домашна употреба или едноставно сакаш од време на време на некоја полјана да си се расположиш со друштво или да организираш нешто како „собиранка“, што и да е, ова е финансиски неоправдано решение. Така да, во конретниов случај јас сум за употреба на пасивни филтри. Какви, тоа е веќе друго прашање и не сум доволно компетентен да го одговорам (нема големо искруство со PA звучници, освен како преместувач на „сандаци“ или тонец ;D, во превод, никогаш не сум градел PA звучни кутии ;)).



ПС: Сега го прочитав ова:

Само на крајот кога ке се соберат моќностиве на сите драјвери .. Да не биде да нема да може да ги напуни  па да не се движат ни до пола ;D

Целата поента да не се „пунат“ до крај ;). Ако ги тераш до крај, живтниот век ќе им се намали ;). Биди среќен ако не се движат до максимум ;).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline daniel spasovski

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1330
  • Gender: Male
Благодара Гига на опширниот одговор , ми разјасни некои работи  :)  ;)

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Eве Гига многу опширно се *одрази*,а јас накратко само:
- Појачувачот веројатно никогаш нема да испорача ни во пик 400 вати претпоставувам.Друго.ова предлож
ена 15 ка е со носивост 500 вати на 8 оми што ако пазиш ке држи и 600 вати синус.Се е до увото,ако видиш дека звукот е изобличен смали ја побудата! Второ - за музика,готова обработена не се потребни тросистемски кутии.Доволно се добар  бас и некоја хорна со поголема ефикасност,над 100 дб и добра заштита и проблемот е решен  во голема мера.Јачината на звукот зависи повеке од ефикасноста на зв.единици отколку од јачината на појачувачот.Ти држи се до 2/3 од јачината на појачувачот и вежбај го увото да познава изобличување,другото ке си дојде само по себе.Купи ги најдобрите и најскапи зв,единици кои можеш да си ги дозволиш!

Offline tefe_negro

  • Ентузијаст
  • **
  • Posts: 69
  • Gender: Male
Батка имаш цени од драјвериве кои ги наведе погоре и ти ли ги нудиш за продажба или некоја продавница ?

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
@daniel spasovski, ако веќе решиш да купуваш звучници од Biema, јас би ти го порепрачал овој модел, последен на листата е ;).

It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."