Македонски форум за електроника

Аналогна електроника => Високонапонска техника => Topic started by: KiloVolt on 25.12.2013, Wednesday, 15:42:34

Title: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 25.12.2013, Wednesday, 15:42:34
Значи вака, немав пари да купам па во југословенска литература најдов како точно е градена бомбината. Тоа ми требаше затоа што ми требаше високонапонско трафо, а немаа, па сакав да намотам. И според тие шематски прикази намотав примар 10 намотки, и секундар околу 1500 намотки.
Толку за тоа, па сега дали можам да го драјвувам со полнач за акумулатор 12 волти 15 ампери со исклучен грец? Значи директен АС излез.
Го прашувам ова чисто за да се осигурам, за ништо друго... ;)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: batka on 25.12.2013, Wednesday, 16:49:42
Kilovolt овие твои експерименти се еквивалентни на надрилекарствата на баба Рада. Ако е толку лесно да се направи бобината,ехе, досега фабриките ке затвореа! Не прави експерименти бидејки може да настрадаш! Литература се наоѓа,само во самоградба не сум сретнал некој да направил такво нешто!!
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: Unforgiven on 25.12.2013, Wednesday, 18:37:51
Гледам многу си напален по ова високонапонските уреди. Ако те интересира тоа толку многу зошто не прочиташ некоја литература прво па потоа да прашаш? знаеш дека намотките на бобината имаат заеднички извод за нула, и дека таа работи на пулсови, нешто како сплит трафо. Ако ја уклучиш на наизменична тоа ке стане трансформатор, а бидејки имаат заеднички извод а фазите ке се надвор од совпагање постои шаснса само да ти изгори жицата и ништо друго... и да си можел за 300-400 ден да земеш на старо бобина. И да не ја гледам поентата во играње со висок напон?? што е толку забавно да гледаш искри од кои можеш да загинеш??
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: Devil on 25.12.2013, Wednesday, 19:54:16
@Unforgiven Секој има право да си прави она што сака, детето сака високонапонска техника, нека си се занимава, доколку тебе тоа не ти е забавно не мора да значи дека на сите не им е забавно :D

Немој да ме сфатиш погрешно, сакам да кажам дека ако сака нека се занимава, ако можеш помогни му, ако не, остави го ќе се најде некој друг кој ќе му одговори.

@KiloVolt
појди на некој отпад со стари автомобили и извади си неколку бомбини мислам дека ќе се договорите со газдата на отпадот за мали пари да ги добиеш :D
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 25.12.2013, Wednesday, 20:15:15
Кило Волт како прво не е бобина како што си напишал на насловов ти туку бомбина.Прво бомбината е високонапонски трансформатор значи имаш една дебела намотка со дебелина од 3 милиметри отприлика намотана е на феритно јадро околу дваесетина навивки и под нејзе има втора намотка која е намотана со жица од 0,3 милиметри до 0,5 милиметри со околу од 3000 до 5000 навивки и сега едниот крај од дебелата намотка тоест примарот е споен со едниот крај од тенката намотка тоест секундарот.И кај сите автомобилски бомбини во точката каде што се споени примарот и секундарот имаме и маса тоест овој дел допира и на шасијата така што и шасијата има напон значи внимавај.Е сега кога на едниот крај на бомбината тоест на примарот ќе се доведе плус масата го затвара струјното коло и околу дебелата примарна намотка имаме јако електромагнетно поле и сега по дејство на ова магнетно поле и секундарната намотка е магнетизирана и во тој момент платината или електронското палење го исклучува примарниот напон и бидејќи нели секундарот е магнетизиран се индуцира висока емс  тоест висок напон во волти околу 15 илјади а мала струја.Тој феномен го викаат само индукција или авто индукција и затоа бомбината е еден вид авто трансформатор.Потоа платината или електронското палење пак го вклучува примарниот напон и пак го исклучува и процесот се повторува ете тоа е принципот на работа.Е сега значи високиот индуциран напон се носи нели на врвот на бомбината а маса е пак куќиштето значи тоа е опасно и да не те лажел ѓаволот да ја поврзуваш на 220 волти оти ако допреш маса пријатно со здравје 8) 8),таа се поврзува на 12 волти тоест примарот е поврзан на 12 волти каде што пишува B+ значи плусот се поврзува тука а минусот е на маса тоест шасија.И ти треба драјвер за да ја користиш.А тој драјверот со димерот и кондензаторот заборави го ко демек ја поврзуваш на 220 волти бомбината и димерот го обара напонот и фактички фреквенцијата на градската мрежа 50 херци ја драјвува бомбината го уклучува и исклучува примарниот напон тоа е глупост.Тоа е опасно сум пробал грее бомбината и имам прегорено две слушај паталец :D 8) 8).Затоа поедноставен драјвер со НЕ555 или пуш пулл транзистори и секако еднонасочна струја 12 волти.Внимавај и полека со таа твоја високонапонска техника. ;) ;) 8) 8).
Quote
Толку за тоа, па сега дали можам да го драјвувам со полнач за акумулатор 12 волти 15 ампери со исклучен грец? Значи директен АС излез.
Го прашувам ова чисто за да се осигурам, за ништо друго...
.Чекај сега те сватив али тоа е малку ризично јас со димлер го оборив напонот од 220 волти на 40 волти и ми загреа бомбината у секунда и прегоре одма, а ти вака користејки трафо имаш напон од дванаесет волти за твоја информација сум го пробал и тоа и проработе и почна да ми грее после триесет секунди и втората од моите три бомбини ми изгоре.Немој никако 50 херци е многу висока фреквенција за бомбините направи си едноставно драјверче не користи ја градската мрежа не е безбедно истово како тебе го имам направено ми прегоре автомобилската бомбина.Јас ти викам немој,на 50 херци.Од искуство ти кажувам земи си едноставно драјверче.Ги има многу на форумов.Чекај а ти си купи ли бомбина или не.Инаку ти тоа што го кажуваш со 50 херци никако не го прави сум пробал.Немој ќе ја прегориш бомбината 8) 8).И плус на местото каде што пробав инсталацијата беше со бушони и беше слаба.Леле кога ја драјвував со димлер ми се запали бомбината осигурачот црн стопен што да ти кажувам.А исто ми прегоре бомбината и кога ја драјвував на 12 волти трафо.Еден инжинер истово го испитуваше и ми рече 50 херци многу е и после си направив со пуш пулл транзистори драјвер и со НЕ555 исто друг драјвер и бомбината си работи и ден денес искри дава коа ќе правам краток спој меѓу масата и високонапонскиот позитивен дел,мерак за очи.Пази што правиш послушај ме. 8) 8) 8).Никако 50 херци немој.Оваа цела техника е ризична треба големо познавање да имаш а не само така 8) 8)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: Toma on 25.12.2013, Wednesday, 20:35:57
Малку офф!!!
nsu дали овој цитат ти кажува нешто ?!

Quote
Кого го интересира нека напише на Google долу напишаните зборови за пребарување

бомбина- About 49,500 results (0.26 seconds) Најголемиот дел од резултатите се однесува на  сајтови со Кирилско писмо и има неколку слики од бомбина

бобина- About 1,230,000 results (0.44 seconds) Најголемиот дел од резултатите се однесува на  сајтови со Кирилско писмо и има многу повеќе слики од бомбина

bombina- About 6,450,000 results (0.50 seconds) Најголемиот дел од резултатите се однесува на  сајтови со Латиничко писмо и не најдов ниедна слики од бомбина

bobina- About 29,000,000 results (0.22 seconds) Најголемиот дел од резултатите се однесува на  сајтови со Латиничко писмо и најдов премногу слики слики од бомбина

http://elektronika-mk.net/index.php?topic=10278.msg88102#msg88102 (http://elektronika-mk.net/index.php?topic=10278.msg88102#msg88102)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 25.12.2013, Wednesday, 20:39:42
А јас сум бил во зааблуда досега во сите книги сум читал и секаде бомбина пишувало тоа изгледа дека сите ми се на српски.Се извинувам чим е правилно бобина незнаев дека на македонски е така се си мислев бомбина. :D ;D ;D
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: batka on 25.12.2013, Wednesday, 21:07:21
Moe мислење  е  дека не треба да се охрабруваат  млади * научници* кои освен добра воља, напаленост  и  премалку теориско и практично знаење се зафаќаат со проблематични теми,во кои постои голем степен на ризик да предизвикаат штета за себе ,за околината и имотот. Овие * експерименти* со кои Киловолт се занимава можат да бидат ризични за неговото здравје и живот.Колегава добро кажа - премногу лесно ,наивно и пред се без некоја теоретска припрема покушава да направи уред кој ке дава висок напон.Сум гледал како струја убива луге,мајстори на занаетот,со долг стаж  и опремени со заштитна опрема,која или не ја употребиле или го превиделе фактот дека и покрај искуството ,мерките за претпазливост и заштита при работа не ги испочитувале!! Затоа,личномислам дека Киловолт МОРА теоретски да се образува,да види ,прочита и стекне некое знаење,а потоа да врши некои експерименти и прави уреди! Овде се работи за ЕЛЕМЕНТАРНО НЕПОЗНАВАЊЕ на принципите на работа,елементите и процесите  на добивање висок напон.Затоа мислам дека постирање на  вакви теми ,во кој е содржан ризик опасен по живот,а и на околината и имотот, е бесмислен.Еден кикс и слободно ке бидеш *испечен* или ке гледаш како ти гори инсталацијата во ѕидот! Размисли малку,најдобронамерно!
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: bicikle on 25.12.2013, Wednesday, 21:38:41
земи една бобина 50-100 денари е на бувљакон(ако работи) или по одпадиве.. прво нема да најдеш индустриска смола, или каран што ли е... второ не е трафо него е бобина, не може туку така да работи, работи на пикови, т.е. на правоаголен напон или на пулс а не на дц синусоинда..
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 25.12.2013, Wednesday, 22:08:54
Бомбината работи на пилест напон го викаат тригер нели таков се користи и кај тиристорите за побудување а и тиристорот работи на еднонасочен напон.Инаку и јас претходно во мојот погорен пост објаснив како работи што се е точно.
Quote
не може туку така да работи, работи на пикови, т.е. на правоаголен напон или на пулс а не на дц синусоинда..
.Каква ДЦ синусоида кој спомна тоа јас не реков такво нешто ???.Инаку ова спаѓа во една гранка на електрониката која се вика импулсна електроника.Така е во право сте има пикови брановиот облик е пилести. ;) ;D.Кога е позитивниот дел тоест кога расте пилестиот напон тогаш имаме и присуство на примарна струја кога драјверот ќе ја исклучи примарната струја може и тиристор како драјвер да се користи почнува да се индуцира секундарен напон и тој секундарен напон се носи на потрошувач и тој го обара напонот дури и го изобличува обликот на сигналот.И така се исцртува негативниот дел од пилестиот импулс ако гледаме на осцилоскоп ова е и потоа пак имаме позитивно се уклучува примарниот напон и се си оди така.Секако овој облик е ако имаме и потрошувач на секундарот тоа е свекичката кај автомобилите идеално за тоа нели,имам видено како мерат па дури и јас сум измерил во еден автоелектричарски сервис па затоа кажувам.А не некој го користат ова за мачење на луѓе свашта 8) 8) 8).А кој знае на Киловолт што ќе му е.Во секој случај и за добри нешта има примена :D 8).Внимателно сепак и пак ќе речам никако 50 херци киловолт не се лажи со драјверче пробај ако ти е мерак.Но првин купи си бомбина ;D ;D
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 25.12.2013, Wednesday, 22:45:50
појди на некој отпад со стари автомобили и извади си неколку бомбини мислам дека ќе се договорите со газдата на отпадот за мали пари да ги добиеш :D

Во Прилеп нема таков отпад, ако имаше, ќе одев секој ден, верувај ми, сум разгледал еден куп опции... ;)

да не те лажел ѓаволот да ја поврзуваш на 220 волти оти ако допреш маса пријатно со здравје 8)

Не мислев на 220, имам уплав од градска мрежа. Туку на излезот на полначот за акумулатори, да го исклучам грецот и да добијам 12 В 15 А 50 херци АС. инаку, ако е 50 херци многу, тогаш колку се 400 херци најчесто користени со НЕ555 драјверот?

Quote
имаш една дебела намотка со дебелина од 3 милиметри отприлика намотана е на феритно јадро околу дваесетина навивки и под нејзе има втора намотка која е намотана со жица од 0,3 милиметри до 0,5 милиметри со околу од 3000 до 5000 навивки и сега едниот крај од дебелата намотка тоест примарот е споен со едниот крај од тенката намотка тоест секундарот

Се зедов во предвид, нели пишав дека читав литература и запознаен сум со градбата?

Quote
земи една бобина 50-100 денари е на бувљакон

Камо да имаше бувљак во Прилеп...
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 25.12.2013, Wednesday, 22:52:53
Па сигурно имаш некој автомеханичар или некој сервис кај што растураат стари коли па замоли ги ако не им треба бомбина нека ти дадат една еве од југо и од фиќо некоја побарај си.Поевтино глеј да си поминеш ценкај се.Па ако работиш со електроника како се снаоѓаш за електронски компоненти одлемуваш а ;D ;D.Браво за волјата.
Quote
тогаш колку се 400 херци најчесто користени со НЕ555 драјверот?
.Јас истото прашање му го поставив на еден стручнак и тој ми рече не е ист синусоидалниот напон 50 херци со некој астабилен мултивибратор направен со НЕ555 кој осцилира отприлика на 400 херци па и над зависи од градбата.Ми објаснуваше нешто синусоидата е нели простопериодичен сигнал ова нешо друго било не го сватив добро али знај јас ова го прашував бидејќи и јас како тебе летово поврзував бомбини и две прегорев никако 50 херци, од градска мрежа.И јас мислев дека може на градската мрежа но не сватив пак зошто не работи одма грее ми објаснуваа дека не може со синусоида. 8).Ете сега знаеш што треба да правиш и каде да пазиш внимателно.Сепак јас ти викам немој на 50 херци но јас неможам да те сопрам.Но јас да сум на твое место не би ја уклучил на 50 херци. ;D ;D
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: ivica.s on 25.12.2013, Wednesday, 23:05:00
Гледам дека од Прилеп си. Има еден стар чичко продава стари работи обично во пазарни денови, на ќошот кај што се гради новата катна гаража кај пазарот. Јас кај него најдов бомбина одамна и не е лошо да провериш да не има пак.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MarkoMK on 26.12.2013, Thursday, 01:13:48
Инаку „бобина“ доаѓа од Англиски "bobbin", што би требало да значи макара, според ова:
Code: [Select]
http://en.wikipedia.org/wiki/BobbinСпоред ова, дефинитивно е бобина а не бомбина (мада и бомбина не е лош термин пошто асоцира на бомба, односно експлозијата што се случува во цилиндрите  ;D ;D ;D)

Споено мислење: [time]26 Декември 2013, 00:29:49[/time]
Инаку не е проблем фреквенцијата туку обликот на напонот.
Бобината работи и на поголеми фреквенции од 50 Хз. На пример, 4 тактен мотор со 4 цилиндри при 5000 обртаи има фреквецнија на импулсите од 166 Хз.
8 цилиндричен мотор при истите обртаи има фреквенција на импулсите од 333 хз.

Ама тоа се кратки импулси, не е наизменична (синусоидална) струја.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: bicikle on 26.12.2013, Thursday, 04:01:49
ac синусоида мислев, згрешка су напрајл :) не мора да се триаголници, и на пулс ќе работи, така работи кога е на кола нели ? on-off прави платината и си цепи :)
и кај драјверот со не555 има пауза-оптеретување, кај синусоидата практично немаш, кај синусоидата имаш фазно поместување на напон-струја, кај пулсното напојување мислам дека струјата е најмала на почетокот, а на крај достигнува максимум. Ете каков е сигналот на

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/pulse-position-modulator-555_082477030.png)

па после имаш резонантна фрекфенција, минимална фрекфенција која моше бобината да ја поднесе и други параметри... во секој случај со најпбичен пвм драјвер ќе можеш д аја контролираш бобината, а за најдобри ефекти треба да поддесиш оптимална фрекфенција и однос пулс-пауза.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 26.12.2013, Thursday, 09:27:19
Гледам дека од Прилеп си. Има еден стар чичко продава стари работи обично во пазарни денови, на ќошот кај што се гради новата катна гаража кај пазарот. Јас кај него најдов бомбина одамна и не е лошо да провериш да не има пак.
И јас имам видено кај шо продаваат таму стари работи, немам видено бобина, ама ќе проверам од училиште кога ќе си одам, во Кочо Рацин учам, на пат ми е катната. Претпоставка отприлика колку ќе ме фати? Инаку оваа тема ја направив затоа што гледав на интернет со димер и кондензатор сериски поврзана бобина на градска мрежа и работеше без загревање, мислам и на форумов имаше таква тема... Тогаш како останува ладна на синусоида од 50 херци?
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: bicikle on 26.12.2013, Thursday, 12:01:00
димерот прајт прекини и го сечит напонот.. Инаку бомбината може да поднеси напон до крај 40в, ако е повисока фрекфенцијата. На видеото најверојатно димерот пушта мн малце напон и има повеќе пауза него пулс. а што те кошта едно пвм со не555, 3 компоненти се...
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 26.12.2013, Thursday, 12:46:50
димерот прајт прекини и го сечит напонот.. Инаку бомбината може да поднеси напон до крај 40в, ако е повисока фрекфенцијата. На видеото најверојатно димерот пушта мн малце напон и има повеќе пауза него пулс. а што те кошта едно пвм со не555, 3 компоненти се...
Кои три компоненти дај кажи или дај шема. ;)
Инаку и јас мислев тоа да го направам, ама незнам дали ќе поднеси 15 ампери... транзисторот поднесува 15 ампери, ама ова е 15 и нешто ампери..
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: Toma on 26.12.2013, Thursday, 14:47:13
Никоја не ја спомна ХИСТЕРЕЗА-та, со која и се објаснува како функционира и работи класичната бобина во возилата без електроника.
 
Видеото е за тоа да се види сликовито како функционира бобината.

  How Ignition System Works (http://www.youtube.com/watch?v=W94iksaQwUo#ws)

Слика со употребена бобина во добивање на висок напон со предложени шеми во линкот

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/induk04.jpg)

Code: [Select]
http://rayer.g6.cz/teslatr/induktre.htm
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 26.12.2013, Thursday, 15:32:21
Quote
Инаку не е проблем фреквенцијата туку обликот на напонот.
Бобината работи и на поголеми фреквенции од 50 Хз. На пример, 4 тактен мотор со 4 цилиндри при 5000 обртаи има фреквецнија на импулсите од 166 Хз.
8 цилиндричен мотор при истите обртаи има фреквенција на импулсите од 333 хз.

Ама тоа се кратки импулси, не е наизменична (синусоидална) струја.
.Токму ова што го кажа МаркоМК сакав и јас да го потенцирам во моите претходни постови, Киловолт не ти препорачувам на 50 херци но ти види си па ќе видиш што ќе се случи.Така најубаво ќе си знаеш што како после кога си осетил на своја кожа ќе си знаеш 8).Многу поедноставно тие со обично драјверче што те кошта пробај така,ти рекоа претходно не е ништо сложено неколку компоненти се.Но пак ќе речам твој избор и најди бонбина првин 8).Инаку членот Тома добро клипче ставил за принципот на работа. ;) ;D ;D
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: ivica.s on 26.12.2013, Thursday, 16:41:08
Гледам дека од Прилеп си. Има еден стар чичко продава стари работи обично во пазарни денови, на ќошот кај што се гради новата катна гаража кај пазарот. Јас кај него најдов бомбина одамна и не е лошо да провериш да не има пак.
И јас имам видено кај шо продаваат таму стари работи, немам видено бобина, ама ќе проверам од училиште кога ќе си одам, во Кочо Рацин учам, на пат ми е катната. Претпоставка отприлика колку ќе ме фати? Инаку оваа тема ја направив затоа што гледав на интернет со димер и кондензатор сериски поврзана бобина на градска мрежа и работеше без загревање, мислам и на форумов имаше таква тема... Тогаш како останува ладна на синусоида од 50 херци?


Јас ја зедов 150 денари тогаш.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: bicikle on 27.12.2013, Friday, 06:01:19
Code: [Select]
http://www.eleccircuit.com/efficient-flyback-driver-circuit-by-ic-555-irf510/и со  irf1010 треба да работи
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 27.12.2013, Friday, 17:05:34
Така така ова со ФЕТ-ов е доста добар драјвер инаку незнам членот нека си одлучи ние му дадовме предлози што како остана се на него,кажавме кој драјвер е добар и зошто драјверите на 50 херци градската мрежа не се добри,но нека си одлучи самиот.Сега уште само да си најде бонбина на старо :D ;D ;D
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 27.12.2013, Friday, 18:13:38
Така така ова со ФЕТ-ов е доста добар драјвер инаку незнам членот нека си одлучи ние му дадовме предлози што како остана се на него,кажавме кој драјвер е добар и зошто драјверите на 50 херци градската мрежа не се добри,но нека си одлучи самиот.Сега уште само да си најде бонбина на старо :D ;D ;D
Утре е пазарен ден. ;)
Инаку еве што ископав вчера од еден телевизор, мрежно трафосо моќност од 121 W , Со него ќе направам ниско напонски ОЛТЦ.
(http://img607.imageshack.us/img607/2792/0acd.jpg)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: bicikle on 27.12.2013, Friday, 19:43:52
подобро високонапонското трафо и каскадата да ги извадиш... многу подобро.. а има најверојатно и бу808 или нешто слично како драјвер ..
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 27.12.2013, Friday, 20:30:10
Еве ти спецификации за ТВ то...
Југословенско од 83-та. Фирма Еи. Транзистор како драјвер за трафото 2Н6253, 15 А 45 В 800кХз.
Трафо без каскада, неректификувано (колку што знам) го прегорев, види во последните постови од темата -потенцијално најмалиот теслин трансформатор на светот-. Еден куп кондензатори, потенциометри и слични работи....
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: Toma on 27.12.2013, Friday, 23:21:22
Quote from: KiloVolt
Инаку еве што ископав вчера од еден телевизор, мрежно трафо со моќност од 121 W

Ако е од ваков ТВ тешко да е 121W

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/slika-TV-3120-Minimatic-Luxe-Ei-Nis.jpg)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: bicikle on 28.12.2013, Saturday, 09:24:21
Така така ова со ФЕТ-ов е доста добар драјвер инаку незнам членот нека си одлучи ние му дадовме предлози што како остана се на него,кажавме кој драјвер е добар и зошто драјверите на 50 херци градската мрежа не се добри,но нека си одлучи самиот.Сега уште само да си најде бонбина на старо :D ;D ;D
Утре е пазарен ден. ;)
Инаку еве што ископав вчера од еден телевизор, мрежно трафосо моќност од 121 W , Со него ќе направам ниско напонски ОЛТЦ.
(http://img607.imageshack.us/img607/2792/0acd.jpg)
ова е обично трафо колку што се рабирам..
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 13:23:41
Quote from: KiloVolt
Инаку еве што ископав вчера од еден телевизор, мрежно трафо со моќност од 121 W

Ако е од ваков ТВ тешко да е 121W

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/slika-TV-3120-Minimatic-Luxe-Ei-Nis.jpg)
Не таков, штета што не ја зачував каросеријата, ама еве ти сликовита претстава како изгледаше однапред.  (http://imageshack.us/f/36/e7.bmp/)
Инаку излезот на трафото беше 15,6 волти 7,76 ампери (варира +/- 100 мили ампери). Не тропам туку така вредност, ја измерив.
Инаку телевизорчето го ископавме со наставникот по техничко од подрумот на училиштето.

Инаку еве што ископав вчера од еден телевизор, мрежно трафосо моќност од 121 W , Со него ќе направам ниско напонски ОЛТЦ.
(http://img607.imageshack.us/img607/2792/0acd.jpg)
ова е обично трафо колку што се рабирам..

Да, обично трафо за 220 волти.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 28.12.2013, Saturday, 13:27:41
Чекај и мене ова ми изгледа како обично трафо.Што ќе прави од него којзнае :D 8).Киловолт имаш намера нешто од него да правиш.Пошто спомна нисконапонски ОЛТЦ што ти значи тоа подучиме малце.Не сум сретнал таков термин досега во електрониката 8)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 13:47:22
Чекај и мене ова ми изгледа како обично трафо.Што ќе прави од него којзнае :D 8).Киловолт имаш намера нешто од него да правиш.Пошто спомна нисконапонски ОЛТЦ што ти значи тоа подучиме малце.Не сум сретнал таков термин досега во електрониката 8)
Ајде @nsu и ти нешто да научиш од мене.
Значи ОЛТЦ (оф лајн Теслин трансформатор) е всушност Теслино трафо во стилот на оригиналот, но надградено со полуспроводнички компоненти. Всушност, искричарот е заменет со моќен IGBT кој е вклучуван и исклучуван од страна на детектор кој испраќа сигнали секогаш кога кондензаторот е полн.
Тој детектор може да се замени со НЕ555 тајмер контролиран од страна на потенциометар и така да го вклучува и исклучува IGBT-oт. За  тоа треба подесување на потенциометарот за максимална моќност на Теслиното трафо. Поради тоа што низ примарот течат огромни струи, тој е заменет со примар од 1-2 навивки од лим (бакарен или алуминиумски), широк 1-2 центиметри.
Овој вид го открив пред неколку дена, и ја надоградив темата за аудио модулација, затоа што овој вид е најлесен за тоа... Провери ја...
Инаку овој вид се вика оф лајн бидеќи е направен да работи без трансформатор, но може и со него (тогаш нема да биде баш оф лајн ама нема врска). Тогаш нема да ми треба ни IGBT, туку некој моќен NPN ;)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 28.12.2013, Saturday, 13:54:19
Браво бе Киловолт е дури сега видов колку начини имало за изработка на теслини трансформатори.Ич не сум запознаен со теслините трансформатори.А ти дури опседнат си со ова секоја чест.Подобро бави се со аудио техника или ВФ техника се шалам секој си има право на избор.Само внимателно високонапонската техника не е толку истражена.Сепак многу е јако чуството кога ќе ти проработи некој уред на пример теслиниот трансформатор. ;) ;D ;D
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 14:00:33
Сепак многу е јако чуството кога ќе ти проработи некој уред на пример теслиниот трансформатор. ;) ;D ;D
Не да е јако... поим немаш... ;D ;D ;D
Пробај направи, па ќе видиш дека нема да можеш на друго да мислиш освен да го надградиш Теслиниот трансформатор што си го направил. ;) ;)  Јас на пример имам проблеми, ако не завршам нешто за еден ден, ноќта не можам да заспијам од размислување за тоа како ќе го направам следниот ден... ;) ;)

се извинувам на администраторите за оф топик во име на двајцата...
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MarkoMK on 28.12.2013, Saturday, 16:36:46
...Инаку излезот на трафото беше 15,6 волти 7,76 ампери (варира +/- 100 мили ампери). Не тропам туку така вредност, ја измерив...

На кој начин ја мериш амперажата баш ме интересира ???
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 17:05:59

...Инаку излезот на трафото беше 15,6 волти 7,76 ампери (варира +/- 100 мили ампери). Не тропам туку така вредност, ја измерив...

На кој начин ја мериш амперажата баш ме интересира ???
Оти не може мојот мултиметар да мери јачина на наизменична струја, туку само на еднонасочна, ставам грец на излезот на трафотои ги мерам изводите на грецот.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: batka on 28.12.2013, Saturday, 17:13:42
Тоа е научна фантазија.Можеш со ова во Гинис да конкурираш!!! 8) Киловолт ,навистина имаш проблем со теорија и пракса и подобро е да седнеш и да побараш теорија,да прочиташ ,отколку со вакви * експерименти*,во стилот на Баба Рада да се зафаќаш.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MetallicA on 28.12.2013, Saturday, 17:42:16
Чај од струја.... патем и мене ме интересира како измери ампеража без приклучен потрошувач ???
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 17:49:43
Тоа е научна фантазија.Можеш со ова во Гинис да конкурираш!!! 8) Киловолт ,навистина имаш проблем со теорија и пракса и подобро е да седнеш и да побараш теорија,да прочиташ ,отколку со вакви * експерименти*,во стилот на Баба Рада да се зафаќаш.
Е ај кажи во што имам грешка? Грецот ја исправа струјата, а мултиметарот мери јачина на еднонасочна струја, незнам тука што не е во ред. >:( ??? >:( ???
Чај од струја.... патем и мене ме интересира како измери ампеража без приклучен потрошувач ???
Мерам јачина на краток спој на трафото, максимална јачина што може да ја даде.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MetallicA on 28.12.2013, Saturday, 17:52:34
грешно... мултиметарот мери отпорност напон, јачина итн. а Волтметарот мери потенцијална разлика, а потенцијалната разлика претставува напон. Додека амперметарот мери јачина на струја, а за да можеш да ја измериш ти треба потрошувач, и да го врзеш амперметарот во серија со изворот и потрошувачот...
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: batka on 28.12.2013, Saturday, 17:56:37
Леле бре Киловат,абе кај мене би имал *бандера* за полугодие! ;D ;D Немој повеќе да постираш и да се јавуваш,без врска! >:( Ало.кое одделение си?? Ако не е тајна? ???
Title: Одг: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 17:59:18
грешно... мултиметарот мери отпорност напон, јачина итн. а Волтметарот мери потенцијална разлика, а потенцијалната разлика претставува напон. Додека амперметарот мери јачина на струја, а за да можеш да ја измериш ти треба потрошувач, и да го врзеш амперметарот во серија со изворот и потрошувачот...
А може да речеме дека жицата со мал отпор е потрошувач, и си ја "бара" струјата (според омов закон)?
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: batka on 28.12.2013, Saturday, 18:03:34
Батка,немој молим те повеќе да постираш вакви работи ,те молам - иако не сакам вакви коментари никому да делам,ама брате претера со фрази кои веке не се смешни,ами тажни! Те молам има на Форумов луѓе кои разбираат нешто и навистина нема смисла вакви коментари да пишуваш.Подобро,ако не е јасно прашувај! Некој ке се најде да ти одговори и да те упати.Вака,навистина по твое - не оди,
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 18:05:53
Ај тогаш ти подучи ме како да мерам максимална јачина која што ја дава трафото на излез?
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MetallicA on 28.12.2013, Saturday, 18:08:32
да беше се идеално ке беше супер ама не е така.... при краток спој напонот пага на нула, и што ако има 7.5A кога нема напон?? ама нема везe ке учиш во прва по електротехника ако се запишеш електро...
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: batka on 28.12.2013, Saturday, 18:13:02
Металика јасно и гласно ти кажа - трафо во краток спој не дава ниту напон ниту струја! Како ти измери 7,5А ?? Добро е кажано - се става потрошувач и се мери струја!Кое одделение си батка,ако не е тајна??
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: Z31GH on 28.12.2013, Saturday, 18:14:57
Се засркнав со кафето, фонтана направив и замалку ќе настрадаше лаптопот. Ќе се задавев за малку од смеа. Бисери до бисери.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 18:30:08
Металика јасно и гласно ти кажа - трафо во краток спој не дава ниту напон ниту струја! Како ти измери 7,5А ?? Добро е кажано - се става потрошувач и се мери струја!

Значи да измерам влезна струја па после да пресметам.....

Кое одделение си батка,ако не е тајна??
осмо, осумгодишно..
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: Z31GH on 28.12.2013, Saturday, 18:33:34
@KiloVolt
Без навреда, ама батка арно ти вели. Многу е опасен високиот напон. Доколку мислиш да експериментираш мораш да научиш малку повеќе. Не можеш струја да мериш на грец.....можеш напон да мериш. Мораш да имаш потрошувач за да мериш струја. Знаеш ли која е разликата помеѓу струја и напон? Навистина не знам како ќе комбинираш бобина со теслин трансформатор....уфффффффф...иако ја прочитав оваа тема целосно уште не знам која е поентата на оваа тема.
Исто како и батка и јас ке ти речам прочитај малку литература во спротивно може да ти се случи ова:

(http://i1086.photobucket.com/albums/j460/transkop/danger_hv_zpsb5c15a08.jpg) (http://s1086.photobucket.com/user/transkop/media/danger_hv_zpsb5c15a08.jpg.html)

одам да си сварам уште едно кафе и те молам немој пак да се засркнам поради твојте вицеви  ;)

ахххх 8-мо си. Мислам дека не треба да те караме.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 18:55:52
Знам дека не ми оди во врска со низок напон, ама кога работам со висок се осеќам како на своја територија...
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MetallicA on 28.12.2013, Saturday, 19:30:44
пак ке ти се спротиставам. не биди толку самоуверен има многу луге коишто димпломирале на висок напон, имаат и магистратура па не знаат толку и не се самоуверени дека се на "Своја територија"..како што многумина ти кажаа земи прочитај нешто има еден куп книги на оваа проблематика а не да кажуваш бисери, напонот си е напонот секаде се мери на ист начин дали е тоа во нисконапонска мрежа или високонапонска, истото важи и за јачината.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: GigaWatt on 28.12.2013, Saturday, 20:03:17
Знам дека не ми оди во врска со низок напон, ама кога работам со висок се осеќам како на своја територија...

KiloVolt, знаеш би го опишал ова што го кажуваш? Како да сакаш да одиш од основно на факултет. Не може така друже, прво се учи за низок, потоа за висок напон. Убаво што се интересираш за високонапонски конструкции, ама работата не оди така. Се знае кој е патот на учење, нисконапонски конструкции се секогаш први. Е сега, дали потоа повеќе ќе те интересира RF, високонапонска техника или нешто сосема трето, тоа е веќе сосема друга работа.

И уште еден совет. Овие работи не се учат online. Ова се учи од книги.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 20:12:21
пак ке ти се спротиставам. не биди толку самоуверен има многу луге коишто димпломирале на висок напон, имаат и магистратура па не знаат толку и не се самоуверени дека се на "Своја територија"..

Не "сум", туку "се осеќам" како на своја територија.

Се знае кој е патот на учење, нисконапонски конструкции се секогаш први. Е сега, дали потоа повеќе ќе те интересира RF, високонапонска техника или нешто сосема трето, тоа е веќе сосема друга работа.

И уште еден совет. Овие работи не се учат online. Ова се учи од книги.

Потполно си во право.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MarkoMK on 28.12.2013, Saturday, 20:43:30
Ај тогаш ти подучи ме како да мерам максимална јачина која што ја дава трафото на излез?

Да не испадне дека само те критикуваме...

Прво, максималната (трајна) струја не можеш да ја измериш дирекно... Односно неможеш без да го изгориш или оштетиш трафото. Таа се мери индирекно, преку физичките карактеристики на трафото.
Во кратки црти, прво го мериш напонот.. Тоа веќе си го направил. Потоа, ја одредуваш максималната моќност која може да ја даде трафото, односно да ја пренесе од примар на секундар. Тоа се прави со мерење на големината на јадрото, односно ако се работи за EI лимови, се мери напречниот пресек на средниот столб и се пресметува моќноста.. има формули побарај по интернет сега да не одам во детали..
И на крај кога ти се познати напонот и моќноста, лесно ќе ја одредиш струјата.
Исто така провери ја и дебелината (пресекот) на секундарната намотка. Со тоа можеш да одредиш максимална струја на намотката. (која може и да е помала од онаа на јадрото) но не може да е поголема  :)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 21:46:12
А за онакви лимови како на сликата што ја постирав?
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: LordZi on 28.12.2013, Saturday, 22:20:09
KiloVolt (и други што ќе се препознаат), не кликај „Цитирано“ ако одговараш на последниот пост, користи „Одговор“, а цитирај само ако одговараш на нешто од претходните постови...
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: KiloVolt on 28.12.2013, Saturday, 22:35:45
Дури сега сватив што му значело она на тома
Quote
Наместо - Цитирано - одговарај со - ОДГОВОР -
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: nsu on 28.12.2013, Saturday, 22:57:41
Quote
Да не испадне дека само те критикуваме...

Прво, максималната (трајна) струја не можеш да ја измериш дирекно... Односно неможеш без да го изгориш или оштетиш трафото. Таа се мери индирекно, преку физичките карактеристики на трафото.
Во кратки црти, прво го мериш напонот.. Тоа веќе си го направил. Потоа, ја одредуваш максималната моќност која може да ја даде трафото, односно да ја пренесе од примар на секундар. Тоа се прави со мерење на големината на јадрото, односно ако се работи за EI лимови, се мери напречниот пресек на средниот столб и се пресметува моќноста.. има формули побарај по интернет сега да не одам во детали..
И на крај кога ти се познати напонот и моќноста, лесно ќе ја одредиш струјата.
Исто така провери ја и дебелината (пресекот) на секундарната намотка. Со тоа можеш да одредиш максимална струја на намотката. (која може и да е помала од онаа на јадрото) но не може да е поголема

Така убаво кажано како за почетник ако сега почнам да објаснувам за трафоа дали ќе ме свати,пошто е осмо оделение не ни чуле за магнетизмот и многу други работи и закони на електротехниката и магнетизмот како дел од нејзе.Но киловолт запомни го ова пишува ли на трафото колку вати е,тоест моќноста на трафото колкава е. Струјата максимална ќе ја најдеш според равенката P=U*I.Бидејки се работи за мрежно трафо напонот кој се бележи со U е220 волти нели и од кога ќе ја видиш моќноста на трафото која се бележи со P а се мери во вати ќе ја пресметаш струјата во ампери.Но немора да значи не е секогаш волку едноставно си има пресметки.Но во глобала за вакви прости работи и пресметките се прости.Леле киловолт ти сеуште си млад за високонапонската техника јас мислев дека си средно електро.Мој совет почни да читаш малку основи на електротехника,а не да нагаѓаш и да тропаш бисери за да измериш струја мора да имаш потрошувач и амперметарот се поврзува сериски секогаш.Внимавај многу што и како работиш.Без лутење ова ти го кажувам добро намерно. ;D 8) 8)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: bicikle on 29.12.2013, Sunday, 07:35:29
исто така важна, и тоа многу важна е импендансата(не отпорот) на изворот на ел. енергија т.е. трафото во случајов. Најголема искористеност имаш кога импендансата на изворот и потрошивачот се еднакви. На пример ако имаш два исти трансформатори, едниот ако биде извор, другиот потрошувач... if u know what i mean   :D на сајтон од доца мислам имаше добар пример за импендаса за засилувач- исто се мери и на трафо.

Code: [Select]
http://bas.elitesecurity.org/indexV.html
Ако не ти е фрка српскиот или хрватски, каков и да е во аудио-туторијали има корисни општи работи околу напојувања, што ќе ти се најдат и во висок напон, пошто исти се законите и за висок и за низок напон  8)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: GigaWatt on 29.12.2013, Sunday, 09:55:33
Аман bicikle, не си член од вчера, знаеш дека екстерни линкови се кодираат!

Преку глава ми е веќе од преправање post-ови. Ќе почнам да бришам без опомена.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MarkoMK on 29.12.2013, Sunday, 11:10:26
А за онакви лимови како на сликата што ја постирав?

Еве ти едно програмче:
Code: [Select]
http://www.electronicecircuits.com/electronic-software/transformer-calculation-software
може и да го имаше на форумов негде постирано, незнам..
Со ова програмче можеш да видиш која моќност ти е трафото, а исто така можеш и да пресметаш трафо ако се решиш сам да моташ.. За теслини трансформатори не важи ;D ;D ;D
Твојот НН трансформатор е вториот тип што го има на сликата.
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: LordZi on 29.12.2013, Sunday, 11:59:15
Аман bicikle, не си член од вчера, знаеш дека екстерни линкови се кодираат!

Преку глава ми е веќе од преправање post-ови. Ќе почнам да бришам без опомена.

MarkoMK, истото важи и за тебе...
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: bicikle on 29.12.2013, Sunday, 12:38:18
су заборајл де... ај нема вируси кај доца  :D
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: MarkoMK on 29.12.2013, Sunday, 13:44:29
MarkoMK, истото важи и за тебе...

sorry  :)
Title: Одг: Помош за бобина од автомобил
Post by: GigaWatt on 29.12.2013, Sunday, 17:31:06
су заборајл де... ај нема вируси кај доца  :D

Правила се правила. Ќе си ги почитуваш и ќе си ги помниш. И онака не се премногу оние за кои најмногу опоменуваме: кодирање на линкови и Македонска поддршка. Пишуваш како да опоменуваме за секоја ситница. Па ако фатиме на дело да ги спроведуваме сите правила на форумот, секој ден по еден или двајца ќе треба да одат на бан.