Македонски форум за електроника
Аналогна електроника => Напојувања => Topic started by: Jovicar on 16.03.2013, Saturday, 00:57:32
-
Здраво другари, сакам да ве прашам нов сум со електроникава, немам правено многу сложени плочки, дали некој може да ми помогне да ми даде некоја поедноставна шема за Инвертер некаде околу 100-300W Кој би можел да го користам за инвертирање на напон од 12волти еднонасочен во 220наизменичен?
Ми треба хитно, не ми се даваат 1500денари за упс па да го разглобувам. :)
-
Тоа се вика конвертор, AC/DC лесна работа додека DC/AC има доста посложена електроника, осцилатори....шема немам, нешто слично имаше борчебт побарај - DC/DC конвертор беше, но осцилаторот можеш да го искористиш. Побарај на интернет или некој од поискусните членови можеби ќе се јави со конкретна шема :))
-
http://elektronika-mk.net/index.php?topic=417.0 (http://elektronika-mk.net/index.php?topic=417.0) Вториот пост мојш да го изработиш, ќе стајш само трафо соодветно... и со 2н3055 работи проверено
-
Jovicar....
Коо тер’ш шема з’ Инвертер 12DC-12AC тугај требе д’ напиш’ш за коо струја и за коо снага.
Оваа одозгогора не важи а кој разбрал разбрал а кој не разбрал нека праша ;D ;D ;D
Измена
Измената е направено затоа што немам опција за бришење на постот кој порано како опција ја имаше а сега ја нема !!! ;D
-
побарај на интернет одбери некоја што те “фаќа“ око :D за правење па ако шкрипи јавувај се
еве ти некои адреси:
http://cxem.net/pitanie/5.php
http://www.circuitstoday.com/100-watt-inverter-circuit
http://electronics.stackexchange.com/questions/34596/design-tips-on-making-a-battery-powered-inverter-with-5a-output
-
Млад колега,кога нешто побаруваш или бараш помош давај повеке и попрецизни податоци - на пример - за која намена,која јачина ,на што би го приклучил и што би поврзал како потрошувач.Овака ,ке имаш одговори,ама можеби не за она кое ти го бараш.Прочитај си ги правилата на Форумов.
-
Епа вака:) Мене ми е потребно во моево село имаме една црквичка многу е далеку од селото и се наоќа во планина. Покрај неа има голема река па би сакал да направам со динамо од кола све со турбини тие работи да произведува струја. сеа ми е проблем ако користам динамо тоа дава 12DC па ми треба инвертер. Доколку е алтелнатор тој има реглер кој омда ја исправува струјата но не е проблем може да се извади и ке дава наизменична но ако дава наизменична неможе директно да се стави на трансформатор зошто фрекфенцијата ќе се мења нонстоп, доколку намали водата или зголеми. А доколку направам еден исправувач до 100w 5 сијалици од 20w би гореле таму навечер.
-
Последна опомена- поправи го постот или се брише!
-
Epa vaka :) Mene mi e potrebno vo moevo selo imame edna crkvicka mnogu e daleku od seloto, se naoga vo planina. Pokraj nea ima golema reka pa bi sakal da napravam so dinamo od kola sve so turbini tie raboti da proizveduva struja. sea mi e problem ako koristam dinamo toa dava DC 12v pa mi treba inverter.
5 sialicki od po 20w bi gorele tamu navecer.
Што комплицираш? ???
Ако е само за 5 сијалици онда не ти треба DC/AC конвертор на 230V, стави 5 сијалици за кола од 12 V директно на динамото.
-
Dokolku e Altelnator toj ima regler koj odma ja ispravuva strujata no ne e problem moze da se izvadi i ke dava naizmenicna
Оваа не точно...алтернаторот и така е трифазен генератор за изменичен напон кој во својот корпус има вградено и исправувач а регулаторот (реглер) работи на исправен напон и го регулира напонот преку роторот ....
Ако е само за 5 сијалици онда не ти треба DC/AC конвертор на 230V, стави 5 сијалици за кола од 12 V директно на динамото.
dokolku namali voda ke se namali frekf(v)encijata ili pak dokolku naide mnogu voda ke se zgolemi, toa mi e problemot.
А со тоа би варирал и напонот при што е можно прегорување на сијалици(а)те...
Значи треба решение за регулација на број на вртежи на “генераторот“ во зависност од количината на водата што го задвижува... или регулатор на напон во зависност од “фреквенцијата“.
-
Што мислите за оваа шема што ми ја испрати другарот погоре
http://electronics.stackexchange.com/questions/34596/design-tips-on-making-a-battery-powered-inverter-with-5a-output
и колку чини еден трансформатор со 0 како се викаат со центар :)
-
алтернаторот и така е трифазен генератор за изменичен напон кој во својот корпус има вградено и исправувач а регулаторот (реглер) работи на исправен напон и го регулира напонот преку роторот ....
Ако е само за 5 сијалици онда не ти треба DC/AC конвертор на 230V, стави 5 сијалици за кола од 12 V директно на динамото.
dokolku namali voda ke se namali frekf(v)encijata ili pak dokolku naide mnogu voda ke se zgolemi, toa mi e problemot.
А со тоа би варирал и напонот при што е можно прегорување на сијалици(а)те...
Значи треба решение за регулација на број на вртежи на “генераторот“ во зависност од количината на водата што го задвижува... или регулатор на напон во зависност од “фреквенцијата“.
Уместо „динамо“ мислев на „алтернатор“,нема потреба од некакви допунски регулатори, алтернаторот си има реглер и го држи напонот да не претера,нема да прегорат сијалиците.
-
чим ти е само за сијалички неколку, зашто да се мачиш со AC-DC претворувачи и такви работи кога можеш да земеш сијалички што работат на 12VDC и со нив да си тераш...
-
Уместо „динамо“ мислев на „алтернатор“, нема потреба од некакви допунски регулатори
Има потреба ! од причина што при поголем проток на вода ќе се зголеми бројот на вртежи на алтернаторот а со тоа и напонот, и притоа кога напонот ќе достигне до 14.2 ке го исклучи напојувањето на сијалиците, а со тоа настанува “мрак“ !
Значи при таква ситуација ќе му биде потребен и акумулатор !
-
Нема потреба од акумулатор,протокот на вода на река не се мења така често,ќе се наштима добра брзина на ротација на тој проток,нешто испод максимален напон за да не реагира реглерот и нема да има проблеми,осим можда напролет и наесен кога треба поново да се штима а реглерот сам ќе даде знак кога треба наново да се штима брзината - ќе сецка светлото. :)
-
Значи треба решение за регулација на број на вртежи на “генераторот“ во зависност од количината на водата што го задвижува...
А како ќе се реши тоа, тоа е друга приказна.
Maki не читаш !
-
Тоа е механичка ствар,тоа не не интересира нас електроничарите. :D :D
Аутоматско механичко решење е прескупа ствар,полесно е ручно, например аголот од перките од турбината да се мења ручно,тоа не е тешко.
-
А место алтернатор од кола, да ставиш мотор од машина за перење ;D? Таа може да работи и како генератор, нема потреба од исправувач, проблемот со превисок напон можеш да го решиш со „димер“ подесен да почнува да „димува“ (отсекува полупериоди) само на напон поголем од 220V и решен проблем ;D. Е сега, не знам дали моторите од машини за перење имаат четкици... претпоставувам дека имаат, така да, само ќе треба да му се менуваат четкиците од време на време ;).
-
Мотор од машина за перење не може да се користи како генератор, затоа што во него нема магнети.
-
ок, толку сум туп за енергетика или шо е работава? xD
Како работи моторот од машина за перење ако нема магнети? :P
-
http://sh.wikipedia.org/wiki/Asinhroni_motor
-
:)
-
Мотор од машина за перење не може да се користи како генератор, затоа што во него нема магнети.
Епа не го знаев ова ;). Корисно е да се знае ;). Фала за информацијата ;).
Како и да е, можеби може да се искористи некој друг високонапонски мотор кој има магнети ???.
EDIT: Колку што забележав на линкот од Wikipedia, градбата на моторот е слична на оние асинхроните мотори од вентилатори, само што е поголем и помоќен и има поголем број на полови на роторот. Некој пробал дали со вртење на роторот се створува EMC на кревите од намотките на статорот ???. Овој мотор колку што видов нема четкици, така?
-
овде, не би се створила емс на краевите бидејќи колку што сфатив моторов работи со ротор со намотка и статор со намотка....така да доколку никаде нема магнет, го нема условот на променливо магнетно поле (при вртење) за стварање емс :) ....и нека кажат постручните, но мислам дека има четкици за намотката на роторот :D
и Жан, поправи ако грешиме :P
-
овде, не би се створила емс на краевите бидејќи колку што сфатив моторов работи со ротор со намотка и статор со намотка....така да доколку никаде нема магнет, го нема условот на променливо магнетно поле (при вртење) за стварање емс :) ....и нека кажат постручните, но мислам дека има четкици за намотката на роторот :D
Па мене не ми изгледаше баш така на сликата од Wikipedia, па и на другите слики.
(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/800px-Squirrel-motor.jpg)
Ни на сликава, ни на другите слики, никаде не видов лежиште за четкици, а освен тоа, се гледа дека на роторот нема намотки (за контактор, барем на едната страна се гледа дека нема, ама не верувам дека има на другата). Мислам дека на Англиски овие мотори се викаат Salient Pole Motor или Shaded Pole Motor, како овој подлу на сликава. Адекватен превод на Македонски би бил „кафезен мотор“... барем таа мислам.
(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/Bathroom_Kitchen_Ventilation_Fan_Motor_Shaded_Pole.jpg)
Овој, на сликава, е послаб од мотор на машина за перење, ама сепак, принципот на работа им е ист... или барем така мислам ???. Како и да е, овие мотори имаат ротори направени од кафезно поставени шипчиња (има слика на Wikipedia од ова), а не магнети (како што јас мислев), така да изгледа дека со вртење на роторот нема да се индуцира ЕМС во намотките на статорот бидејќи шипчињата не се магнетизирани. Од друга страна, ако беа магнетизирани, најверојатно ќе се индуцираше ЕМС во намотките од статорот ;).
-
На роторот нема четкици. Моторот работи така што во статорот се создава вртливо магнетно поле, од ова магнетно поле, во роторот се индуцира струја и од оваа струја, роторот создава сопствено магнетно поле. Поради взаемното дејство на двете магнетни полиња, доаѓа до вртење на роторот.
Роторот е направен од трaфо лимови и алуминиумски кафез, и затоа овој мотор го нарекуваат и кафезен мотор. На англиски мислам дека се вика induction motor.
-
Сфатено....ако не ништо друго, барем блиску бев :P
замислата за 2те намотки ја сфатив, не не го разбрав делот со само стварање на магнетно поле :))
-
Добро, во секој случај, мислам дека е поедоставно да се најде некој мотор кој истовремено може да се користи и како генератор на висок напон место да се бара инвертор од 12V на 230V. Ако веќе решил да користи мотор од алтернатор, најдобро ќе биде да користи сијалици на 12V бидејќи додатна енергија ќе се губи во конверзијата од 12V во 230V.
Каков мотор (освен на алтернатор) може да се искористи во оваа ситуација?
-
Најсоодветно е динамо,ама премотано како за таква намена.Имаше порано доста постови за ова,премотуваа динама од фиќо или спачек ,како најлесно расклопиви.Се премотување статорот и со тоа се зголемуваше ефикасноста.Така некако беше,ако најдам од старите броеви на САМ ,имаше добра статија за тоа,ке ја ставам на Форум.
-
Степ мотор може да се искористи како генератор.
www.youtube.com/watch?v=3g-RGLfnmVI (http://www.youtube.com/watch?v=3g-RGLfnmVI)
-
Еве овде имам скенирано нешто од САМ свој мајстор,.. Додуша за ветерница се работи, ама принципот е тој, има искористено алтернатор од застава 101 или југо, и полни акумулатор.
http://elektronika-mk.net/index.php?topic=5312.0 (http://elektronika-mk.net/index.php?topic=5312.0)
А, како што кажа батка, се сеќавам имаше еден напис во САМ, се викаше „Струја из потока“ или така нешто,..
-
Вака нешто беше ;D
-
ниеден мотор со магнети нема да работи на ац напон, барем не сум сретнал до сега таков... Проектот со ветерницата е добар, но мој предлог е алтернатор каков бил, акумулатор 45-75 амперчаса и сијалици од 12 волти, или инвертор и сијалици од 220волти... Алтернаторот е предвиден да работи до 15 илјади вртежи во минута, и да не е испод 600-700, алтернатор од застава фиќо па и било кое по нормално возило... ако врти постојано ќе се одржава напонот на 14.4 волти и не гледам некој проблем тука, освен ако не пресуши реката... Исто кога е запалена колата, напонот е 14.4 волти, акумулаторот се полни ако е празен и тоа е тоа...
-
(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/55097539821109897451214.jpg)
оваа изведба ја направи мој другар од метал со алтернатор од фичо.На алтернаторот му се потребни 1500 вртежи во минута, а не 15 илјади.Со преносот се добива да е потребно едно завртување на перките во секунда,т.е. 25 пати на алтернаторот. Од алтернаторот носиш на акумулатор за да имаш постојан напон и после од акумулатор сакаш со инвертер сакаш директно
-
Изгледа лошо сум се изразил, зборот ми беше дека алтернатор може да издржи максимум 15 000 обртаи, а стабилно работи и на многу помалце обртаи...
-
Не е во контекст на темата но според мене е важно. Нека оценат Уредниците и постапот според нивното убедување...
...дека алнасерот може....
Кој израз е точен !
1 Анласер - Пребарувач Google - About 3,280 results (0.57 seconds)
2 Алансер - Пребарувач Google - About 27,300 results (0.57 seconds)
3 Стартер - Пребарувач Google - About 12,200,000 results (0.27 seconds)
4 Anlaser - Пребарувач Google - About 234,000 results (0.26 seconds)
5 Alanser - Пребарувач Google - About 45,100 results (0.64 seconds)
6 Starter - Пребарувач Google - About 522,000,000 results (0.21 seconds)
7 Aлнасер - Пребарувач Google - About 528,000 results (0.26 seconds) -претежно имиња и по некоја точност и сите сајтови од Македонија!!!
...Можеби друг израз ?
ДИГИТАЛЕН РЕЧНИК НА МАКЕДОНСКИОТ ЈАЗИК
анласер
мн. анласери
Вид збор: Именка, машки род
Дел на автомобилот (електро-стартер), што служи за стартување на моторот.
Англиски: starter Германски: Anlasser
Употреба: Технологија , Нестандарден збор
Примери:
Анласерот треба да се смени.
Слично со: стартер (м.)
-
алтернатор де... згрешка сум направил :P
-
Изгледа лошо сум се изразил, зборот ми беше дека алтернатор може да издржи максимум 15 000 обртаи, а стабилно работи и на многу помалце обртаи...
15.000 обртаи???? Смали малку батка.
-
Англиски: starter Германски: Anlasser
Очигледно се вика „анласер“, а не „алансер“ (директна транскрипција), бидејќи на Германски се пишува anlasser.
-
Доколку имаш работено со ПИК можиш да ја изработиш оваа шема:
http://www.m0ukd.com/electronics/modified_sine_wave_inverter/
(HeX фајлот го имаш на сајтот)
Јас ја имам изработено,не е ништо сложено, само да си најдиш трансформатор тој би те чинел скапо за 500W па и за 300/400W..Е сега нема никаква заштита то не е добро ни поднапонска ни пренапонска ни пак за прегревање и излезниот напон ти е модифициран синусен така да некој работи нема да ти функционираат, ама за сијалици супер е , исто така ти треба голем ладилник за транзисторите бидејќи многу ќе ти загреваат и то е то... Иначе шема за инвертор со синусен облик на напонот многу тешко се наоѓа и е многу коплицирана и покрај тоа и да најдиш би била за мала моќност...
-
http://www.physicsforums.com/showthread.php?t=481577
Ете, така пишува дека може да работат и до 18к .... само не верувам дека ќе надмине некои 5-6к... нема ваљда на амазон да биде монтиран :P
-
http://electronics.stackexchange.com/questions/34596/design-tips-on-making-a-battery-powered-inverter-with-5a-output
Почнав да го правим овој инвертер, но никако во ниедна продавница неможам да ги најдам Ц1 И Ц2
68uF 25V, дали некој знае од кој уред можам да ги најдам истите(напојање од пц или нешто слично) или пак некој еквивалентни со нив, знам дека овие се тие кој ја прават и фрекфенцијата 50херци, па затоа е потешко да се најдат еквивалтенти. И уште едно прашање во врска со трансформаторот дали би можело да се направи од два исти трансформатори како на сликава.
(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/k7x7812378901.jpg)
-
Стави паралелно 47 +22 Мф и нема да има проблеми
Споено мислење: 16.06.2013, Sunday, 20:58:36
Од истиот линк ,многу подобра и постабилна варијанта е она со NE555.Има регулација на фреквенција и постабилем е ,
-
47 +22Mф ако може поточно напишано, и каков тип кондензатор. А тоа со трансформаторите дали би можело со два така да се поврзат наместо еден со центар(со нула).
-
Два трансформатора дефинитивно НЕ! Друго ,не знам што не е јасно - два паралелно врзани електролита (+ со+,а - со минус) еден од 47 мФ 25В и 22 мФ 25 В даваат 69 МФ 25В .
-
А тоа со трансформаторите дали би можело со два така да се поврзат наместо еден со центар(со нула).
Ако се два исти (иста серија, иста моќност, големина), може, но не е препорачливо. Подобро е ако можеш да најдеш еден со среден извод.