Author Topic: Непознат мотор - како да го испитам?  (Read 850 times)

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3184
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Ми донесоа некоја машина за перење, од оние малите ко играчки што се, на која прегорел моторот и бил наводно премотан потоа, машината е модел Clatronic MWA3540 и изгледа вака:



Целата инсталација е расчерупана, не се гледа каде што било врзано. Има внатре и еден кондензатор 4uF, најверојатно за моторот. Тоа што ме буни е што моторот има две независни намотки, ама со иста отпорност, околу 110ома секоја. Како да го поврзам за да го пробам, дали на било која може да се врзе кондензаторот, пошто е исти...?
Иначе на самиот мотор нема ниту плочка, ниту било каква ознака или број, ништо...







People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio

Offline Devil

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 5329
  • Gender: Male
    • Македонски форум за електроника
не знам каков тип на мотор е овај, но има едни permanent split capacitor motr што се викаат, разгуглај да не се поклопува со нешто такво.
Тоа е мотор со работна и стартна намотка
Jас не сум себичен, помагам. Помагај и ти !

Секоја куќа си има свои куќни правила.Почитувај ги куќните правила!

Offline ace1903

  • Нов член
  • *
  • Posts: 20
Намотки со идентична отпорност се вообичаени кај мотори кои во тек на работа треба да менуваат смер на вртење.
Стави слика и од електрониката(ме мрзи да барам на нет искрено).
Моја предпоставка е дека има еден релеј за менување на смер на вртење.
Во тој случај еден крај од намотките го врзуваш заедно и на "нулата" условно.
Кондезаторот го поврзуваш помеѓу другите два краја. Фазата преку но или нц ја носиш на спојна точка помеѓу кондезатор и намотката.

Offline totii

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 103
  • Gender: Male
Провери дали пресекот на жицата на намотките е со иста дибелина,ако не е таа со подебела жица е главна а таа со тенка е помошна.
Пробај да го врзиш на следниот начин:Почетокот од првата намотка спој го со почетокот од втората намотка и тука донеси N,помегу крајот на првата и крај на втората намотка врзи го кондезаторот и донеси L во точката каде ти се врзани едниот крај од кондезаторот и крајот од втората намотка.Вака можеш да ја провериш исправноста на моторот додека во масината треба да врти наизменицно во двете насоки.

Offline ace1903

  • Нов член
  • *
  • Posts: 20
Поедноставена слика од нет во прилог.
Има некое упатство за ставање слики инлине?

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3184
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Нема никаква електроника, само еден чисто механички тајмер, дали внатре има некои контакти или реле што менува смер не можам да видам.
Пресекот на намотките и отпорноста се идентични и на двете, ама реков дека е премотуван моторот и тоа како што ми изгледа доста аматерски, има внатре обична хартиена креп трака како изолација. Изводите ги гледате на сликите, нема ни да ги коментирам.
Ќе го поврзам за проба како што ми напишавте, преку заштитна сијалица се разбира, па ќе пишам резултат...
People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3184
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Ви благодарам на сите, го поврзав како што напишавте и работи, и во двата смера. Од тајмерот излегуваат три жици, една доводна и две излезни и дури сега откако пишавте обратив внимание и забележав дека има внатре некој преклопник или што и да е, штрака на секои десетина секунди и наизменично ги менува излезите за промена на смерот на вртење, така да дефинитивно бил на овој начин поврзан и фабрички.
Сега останува да ја склопам и поврзам па да видиме како ќе работи in vivo... :)
People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Како да го поврзам за да го пробам, дали на било која може да се врзе кондензаторот, пошто е исти...?

Пробај врзи на еден начин, види како ќе работи, исклучи по 2, 3 секунди (ако не почне да врти, се разбира, вендаш гаси :P :D), врзи на друг начин, види како ќе работи тогаш. Како подобро работи, така остави :D.

И го гледам моторот... нешто појак од мотор на вентилатор е, ама не многу :P :D. Би изанализирал колку грее, ако многу грее, не е лошо да му се стави и некој кулер за ладење :P :D. А и кондензаторот, ептен е од оние евтинине петпарачни, смени го со некој од неонка или нешто така ;).

EDIT: А, си средил работа, ОК :).

Има некое упатство за ставање слики инлине?

На форумов?
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3184
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Моторот е монтиран и работи, до кога ќе видиме... ;D
Иначе поврзувањето е баш така како што пишавте, едните краеви од намотките врзани заедно, па на нулата, кондензаторот помеѓу другите два краја, фазата на едниот од нив, по потреба. Менувањето на насоката се врши во самиот тајмер, чисто механички, фазата влегува во него и излегува преку едниот излез (NC) и моторот врти во една насока 5-6 секунди, потоа се исклучува комплетно неколку секунди за да успори и застане, па се преспојува преку другиот излез (NO) и почнува да врти во друга насока, и така во круг додека не истече времето.
Благодарност уште еднаш до сите што се вклучија и помогнаа.
People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio