Други технологии > Автоелектроника

Десулфатор за автомобилски акумулатор

(1/7) > >>

LordZi:
Маката и студовите оваа зима ме натераа да го направам овој склоп, откако едно сабајле ме пречека „мртов“ акумулатор. Нема да пишувам многу околу штетните ефекти од сулфатизација на плочите во акумулаторот, верувам дека повеќето се веќе запознаени со оваа тематика, а може да се најдат и еден куп материјали на нет.
Шемата ја најдов на еден соседен форум. Првиот акумулатор што го „лечев“ не преживеа поради моја грешка, бидејќи повлече поголема струја од полначот, при што проби една ќелија и напонот му падна на 10V, па не успеав да го истестирам уредот до крај. Пред некое време ми дојде до рака уште еден акумулатор од 55Ah погоден за третирање, па решив да пробам да го оправам. Иначе, за да има ефект овој склоп, акумулаторот не треба да е сосема отиден, т.е. напонот да не му е паднат под 10,8V. Значи, во обзир доаѓаат само акумулатори кои се функционални, но имаат изгубено дел од капацитетот, односно се случува кога е ладно да не успеат да го заверглаат моторот. Иначе, според авторот на проектот,  за да се види полниот ефект од десултатизацијата акумулаторот треба да се „третира“ барем неколку стотини часа. Во продолжение неколку напомени околу склопот, начинот на работа и изработката, дадени од авторот, текстот е на српски, но верувам сите ќе го разберете:


--- Quote ---Zuto belo jezgro je inace jezro sa distribuiranim procepom, i to velikim, tako da se flyback moze praviti sa njim. Bifilarno motanje po celom obimu ce obezediti cvrstu spregu L1 i L2, te ce sekundar uklampovati primarnu stranu na Ubat x 2 + V(Llk).

Maleni visak rasipnih induktiviteta, koji potice od neidealne sprege L1 i L2 ce biti "progutan" zenericama D3 i D6 u vidu malo toplote, ujedno smanjiti discipaciju interne body diode koja klampuje na 55-60V otprilike.

Eenergija punjenja L1, ciji pik dostize oko 3Apk, biva najvecim delom ponovo vracena akumulatoru praznjenjem L2 u suprotnom smeru u aku.
Tako se obavlja recirkulacija +- priblizno 3A kroz akumulator, uz srednju potrosnju sklopa samo za gubitke flybacka.

Efekat desulfatizacije se obavlja stalno uz benignu potrosnju sklopa.

Uredaj moze besprekidno biti zakacen na aku: U voznji, kada je parkiran, dok se puni, itd itd...

Sam sklop trebalo bi da ima srednju potrosnju reda <100mA, sto je blisko struji samopraznjenja akumulatora ili perifernim sklopovima tipa nekoliko LED od alarma i slicno...

Efekat desulfatizacije sa +- svega 3A je spor, i bice potrebno bar par stotina sati za pun efekat prisustva desulfatora.

--- End quote ---

--- Quote ---Zuto-belo storage jezgro iz ATX je jezgro sa procepom. To treba zapamtiti.

To storage jezgro, koje se koristi u PC napajanjima, ranije je bilo MPP tipa (skuplje a bolje), a sada je obicno "send dust" (jevtinije i malo losije).
Uobicajen naziv po stranoj literaturi je "Iron Powder Toroid".
Procep se podesava gustinom metalnih zrnaca u vezivnoj masi i permeabilitetom samog metalnog sastava.
Procep se u stvari sastoji od bezbroj malenih procepa izmedu tih metalnih zrnaca, i njihov ukupni zbir cini konacni sumirani procep citavog jezgra.

Procep je distribuiran (rasporeden) po celoj zapremini jezgra, te je zato odomacen jos jedan naziv za takva jezgra: "Distributed Gap Toroid".

Nisu sva feritna jezgra sa procepom, ali to belo-zuto jeste, i to sa pozamasnim.
Takva jezgra su predvidena za snazan DC bias i ponasaju se slicno klasicnim jezgrima sa povelikim procepom.

--- End quote ---

--- Quote ---Desulfatoru treba akumulator a ne ispravljac. Ispravljac u smeru "davanja" struje ima relativno mali otpor, ali zato u smeru primanja struje nazad iz kalema ima veliki otpor. taj nepotrosen "visak" zavrsava kao toplota na zener diodama.
Akumulator je dvokvadrantni izvor. Tj. sposoban je da "da"i da "primi" struju, za razliku od ispravljaca.
Kada to stavis na akumulator onda ce se zenerice veoma malo ili nimalo zagrevati.
Sto je ispravniji akumulator - sve manje toplote na zenericama.
--- End quote ---

--- Quote ---Debljina zice moze biti od 0.5mm pa na vise. Koju imas.
Da ne zaboravim:
Moras ispostovati smerove motanja, tj. tacke na krajevima namotaja u semi. To je neophodno da bi ti to ispravno radilo.

Tacke oznacavaju pocetak namotaja, pod uslovom da su svi motani u istom smeru.
Takode je vrlo vazno da budu namotani bifilarno.
Motas odjednom sa obe zice, potom povezes krajeve da ti tacke odgovarju onima sa seme.
Zice za koje sam napisao na semi da trebaju biti kratke, trebaju stvarno biti sto krace.
--- End quote ---

--- Quote ---Da bi ispravljacem imitirao akumulator, bice ti potrebno bar 20-tak hiljada mikrofarada sto blize desulfatoru. Tako mozes za pocetak na stolu isprobati napravu, ili pak direktno na aku gde ti onda nikako ne treba elko, cak bi i smetao desulfatizaciji.
Dakle, desulfator kao naprava se smesta na minimalnom mogucem rastojanju od akumulatora.
--- End quote ---
Шема од уредот:


Изглед на плочката:



Со овој додатен склоп може да се провери исправноста на уредот, ако е се во ред на излезот волтметарот треба да покаже околу 24V или повеќе:


Неколку слики од мојот изработен десулфатор:







При работа се загрева само јадрото, при што станува млако на допир, другите делови не се греат. Исто така, се слуша и тивко пиштење од него, што е индикатор дека уредот работи.
За сега се поминати стотина саати одкако го третирам акумулаторот, секој ден со пауза навечер, нека поминат уште неколку стотини саати па кога ќе имам повеќе резултати ќе пишам дали има некаква промена.
За крај еве ја и плочката во спринт:

bicikle:
Да не ја претераш само... Патем настанува десулфатизација и со тие пулсните(тиристорски) полначи и со секој кој полни до 15.7в(10-20мА). Секако ова би требало да е далеку по ефикасно.

LordZi:
Не можеш да претераш, релативно мали се импулсите што ги ствара, и самиот автор пишува дека може цело време да биде приклучен уредот.
Ќе видиме како ќе се покаже во пракса... ;)

bicikle:
Пробај па кажи :) Зборот ми беше да не го одери скроз активниот слој, а може кога ќе се десулфатизира и нема ефект натака.

GigaWatt:
Ама ова може да се примени само на класични акумулатори, не и на суви така?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version