Author Topic: Експлозија на акомулатори  (Read 2823 times)

Offline Z31GH

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 714
  • Gender: Male
Експлозија на акомулатори
« Opened on 16.03.2012, Friday, 23:18:31 (Edited 16.03.2012, Friday, 23:25:59) »
Оваа зима во Транскоп-Битола имавме проблеми со акомулатори. Добро знаете дека екстремно ниските температури како оваа зима који паднаја до -28 степени доведуваат до празнење на акомулаторите. Автобусите користат два акомулатори сериски поврзани за 24 волти, секој од нив над 100 ампер часа. Оваа зима бев сведок на екплозија на три акомулатори.

Овој акомулатор беше во автобус кој не палеше и требаше да се пали со кабли од друг автобус. Дечкото кој што ги поврза каблите (100 % тврдам дека не ги има згрешано половите на акомулаторот) ќе настрадаше кога автобусот верглаше за да запали. во тој момент експлодира, таква детонација немам видено. За среќа очите не се збогуваа од него бидејќи навреме со многу вода се изми и отиде на болница, помина само со лесна повреда на челото од пластиката што го тресна. Тоа беше кога во битола падна температурата -28 степени



гледате што остана од акомулаторот. марка Black Eagle

Овој акомулатор експлодира при самото паленје на автобусот.



Мислам дека и овој е од истата марка.

Се си мислев дека е поради многу ниските температури. Акомулаторите имаа доволно киселина. Не е можмо да се преполнети или да страдале од пренапон бидејќи реглерите на автобусите се исправни и се ограничени на 28 волти.

Следната слика е еџплодиран акомулатор од патничко комбе. На моторот на возилото моторните механичари извршиле генерален ремонт и го наместија моторот, поврзаа се па и акомулаторот. При самото палење на возилото одекна силна експлозија, јас бев на 20 метра одалечен и кога го слушнав тој звук се завртив и видов дека пластики летаат. За среќа немаше повредени.



Дали некој може да ми каже која е причината за вакви опасни експлозии? Акомулаторите не беа стари и половите не се згрешани при поврзување. Вакви работи се случуваат ретко, ама оваа зима три пати па сакав да знам која е причината и како можат вакви експлозии да се спречат
Hams do it! With Frequency

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3185
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Одг: Експлозија на акомулатори
« Reply #1 on 16.03.2012, Friday, 23:23:14 (Edited 16.03.2012, Friday, 23:25:52) »
Вакво нешто немам видено до сега :o, околу експлозиите, моја претпоставка е дека при верглање се повлекуваат големи струи кои предизвикуваат моментално загревање на премногу оладените оловни плочи и електролит, настанува нивно нагло ширење и експлозија.
People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio

Offline borisq10

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 230
  • Gender: Male
тоа е од ниската температура јас цела зима акомулаторите до 2 те коли ги чував дома сега има нови акомулатори кој се изолирани и кој издржуваат ниски температури и тие се мн скапи :)

Offline Z31GH

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 714
  • Gender: Male
ако заприметивте на првиот акомулатор летнаја и половите
Hams do it! With Frequency

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3185
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Епа низ него течела дупло поголема струја, пошто имало и друг акумулатор врзан со кабли... ;)
People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Можно е да имало повеке вода од киселина ,па замрзнала.Имаше вакви случаи во ЈНА  на тенковите,поради долевање на вода ! Под -25 степени тоа е можно!! Акумулаторите веројатно замрзнале и при нагло покачување на температура ,кога протекла струја преку алансер...се развива гас и водена пара и експлодира,слично како батериите.

Offline Z31GH

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 714
  • Gender: Male
да, ама последниот акомулатор експлодира пред неколку дена на сончево време. тој е мислам 100А и е од мало патничко комбе
Hams do it! With Frequency

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Одг: Експлозија на акомулатори
« Reply #7 on 17.03.2012, Saturday, 00:04:27 »
Акумулатор експлодира и ако е во краток спој! Е.сега треба да се прегледа,да се види што било посреди.

Offline Z31GH

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 714
  • Gender: Male
Одг: Експлозија на акомулатори
« Reply #8 on 17.03.2012, Saturday, 00:13:22 »
кој знае што е, можеби наеднаш повлекува голема струја, тогаш и нема толку врска температурата. Дали преоблемот би се решил ако на автобус стават акомулатори со поголема моќност?
Hams do it! With Frequency

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Одг: Експлозија на акомулатори
« Reply #9 on 17.03.2012, Saturday, 00:21:26 »
Не,можна е и фабричка грешка.Ама мислам дека можно е ако се чистени од талог акумулаторите и додавана нова киселина да епосреди краток спој.Акумулатор експлодира и ако му споиш преголем напон за полнење ( ако е реглер пробиен)...

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
ја мислам дека ако вода замрзната се стави на жешка површина доаѓа до ена појава ама не ми текина како се виукаше при која што појава се ослободува ногу пареа, т.е. забрзано парее, истото се случува ако ладна вода дојде до допир со многу жњшка површина. е сега колку брзо може да загрее жица на пример акомулатор, тоа е неверојатна работа, 1,5мм ја топит за помалце од секунда...

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Вакво нешто немам видено до сега :o, околу експлозиите, моја претпоставка е дека при верглање се повлекуваат големи струи кои предизвикуваат моментално загревање на премногу оладените оловни плочи и електролит, настанува нивно нагло ширење и експлозија.

Токму така, ама јас мислам дека настанува краток спој па експлозија, поради ширењето на плочите ;). Сепак, мислам дека ова е најадкеватно објаснување ;).

Дали преоблемот би се решил ако на автобус стават акомулатори со поголема моќност?

Паааааа... не, мислам дека е пресуден квалитетот во вакви случаи ;).

ја мислам дека ако вода замрзната се стави на жешка површина доаѓа до ена појава ама не ми текина како се виукаше при која што појава се ослободува ногу пареа, т.е. забрзано парее, истото се случува ако ладна вода дојде до допир со многу жњшка површина. е сега колку брзо може да загрее жица на пример акомулатор, тоа е неверојатна работа, 1,5мм ја топит за помалце од секунда...

Хммммм... интересно е како информација да се знае ;).



ПС: Ќе ми објасни на кратко некој што е реглер и дали се наоѓа во акумулаторот тој дел или надвор од него (во колата)?
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline zokizoczdrave

  • Нов член
  • *
  • Posts: 29
  • Gender: Male
Одг: Експлозија на акомулатори
« Reply #12 on 17.03.2012, Saturday, 08:34:10 (Edited 17.03.2012, Saturday, 09:46:44) »
Тој се наога надвор од акумулаторот.Кај постарите модели на автомобили тој беше како екстерен дел од алтернаторот или динамото,а сега е во склоп со алтернаторот (веќе динамата се исфрлија од употреба).Тој има улога да го држи стабилен напонот на 14.4в ,кога да почни процесот на полнење и кога да заврши.Ова ти е едно кратко објаснување за основната работа на реглерот. :) 

Иначе кај постарите реглери регулацијата на напонот беше механичка. :)

Offline PCWizard

  • Нов член
  • *
  • Posts: 7
Ова е до реглерот и реглерот треба да го држи напонот на 12 волти, не на 14,4, знам бидејќи пред еден месец менував на својата кола. Кога е неисправен доаѓаат 14,4 волти кога се полни акомулаторот во работен режим на колата, а треба да доаѓаат 12 волти. Го заменив реглерот и сега нема проблем, а доколку не заприметиш, кај мене мирисаше на киселини, течеше од акомулаторот, може да ти пукне во сред вожња и недај боже, можеш да загинеш :(

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
батерии (вклучително и акумулатори) се полнат со напон 10% поголем од декларираниот, за акумулатори се полнат до 13.8V. и тој првиот акумулатор што пукнал, струја низ него не течела, дека од друг акумулатор се палел...а што му била муката кој го знае, и неможе краток спој да се направи помеѓу плочките (ок може ама треба човек да чепка за тоа да се случи) дека тие се поставени на поголемо растојание што оловото колку и да го загреваш нема шанси толку да се рашири...
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)