Author Topic: Standalone ECU или open source ECU  (Read 15512 times)

Offline mrmut

  • Нов член
  • *
  • Posts: 27
Standalone ECU или open source ECU
« Opened on 04.06.2020, Thursday, 10:26:06 (Edited 20.06.2020, Saturday, 21:53:40) »
Сакам да споделам нешто со што се занимавам во слободно време по автомобилоте
За секој интузиаст околу електрониката и tuning е одлична работа
Овие компијутери што ќе ги набројам се за сам да ги склопиш а има и готови комфигурации
Megasquirt 1 e виновникот за сите други подоле , направен е со Motorola 68hc908gp23 процесор во 1998год како студентски проект и е оставен слободно да се развива
Megasquirt 2 направен со MC9s12c64mfa овој е модернизиран megasquir 1 има и CAN line
megasquirt 3 е веке затворен тип на ecu не се знае што користи
Vems направрн со Avr mega 128-a , Vems се вметнува и развива во петиод помрѓу megasquirt 1 и megasquirt 2 ги користи истите кодови само прилагодени за AVR , интузиадтите на Vems  го имаа развиено кодот на многу високо ниво што пркоси на многу скапи и звични standalone компојитери
RusEFI (нема бегање од Русите) направен на база развојна плоча STM 32F4discoveri , користи кодовк од Megasquirt 2 а во последно време и од Megasquirt 3
Speedunio направрн на развојна плоча Arduino 2560 користи кпдови адаптирани од Megasquirt 3
За сите овие компијутери има да се симне и најде лесно
литератира , туторијал , firmware и tunig software

Offline mrmut

  • Нов член
  • *
  • Posts: 27
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #1 on 04.06.2020, Thursday, 10:31:53 »
Јас почнав одамана со Megasquirt 1 , се изнамачив како за прв пат ама го усовршив со тек на време , сега користам Megasquirt 2
На пат сим со комплетиранје на speedunio , си набавив Arduino 2560 најдов firmware , сега комплетирам PCB

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12894
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #2 on 07.06.2020, Sunday, 00:48:13 »
RusEFI (нема бегање од Русите) направен на база развојна плоча STM 32F4discoveri , користи кодовк од Megasquirt 2 а во последно време и од Megasquirt 3
Speedunio направрн на развојна плоча Arduino 2560 користи кпдови адаптирани од Megasquirt 3

Нели е closed source Megasquirt 3 ???.
"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline mrmut

  • Нов член
  • *
  • Posts: 27
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #3 on 07.06.2020, Sunday, 23:30:25 (Edited 07.06.2020, Sunday, 23:46:24) »
RusEFI (нема бегање од Русите) направен на база развојна плоча STM 32F4discoveri , користи кодовк од Megasquirt 2 а во последно време и од Megasquirt 3
Speedunio направрн на развојна плоча Arduino 2560 користи кпдови адаптирани од Megasquirt 3

Нели е closed source Megasquirt 3 ???.
Има за него firmware на итернет страни и го имаат адптирано или во некој сличај како по стариот vems 2.2 го користи не преработен и има проблеми во некок режим
Архитектурата и шемата на врски не се знае за Megasquirt 3 а се знае дека е направен на база на некоја развојна плоча со контролер mc9s12xep100mal
За speedunio , rusefi i vems шемата на врски со листа на делови ја има на изволте

Offline dr-mr

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 778
  • Gender: Male
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #4 on 08.06.2020, Monday, 03:49:39 »
Колку што разгледав јас тие EFI(Electronic Fuel Injection)/ECU(Engine Control Unit) контролери се само тоа ((Electronic Fuel Injection) контролер, не контролираат друго ништо, кој/како се контролира температурата/нивото на водата во моторот, улјето, издувните гасови, турбото ...
Дали тие EFI/ECU модули се интегрираат со веќе постоечкиот ECU во возилото, се користат дополнителни модули за контрола на другите функции или се користат самостојно. Ако се користат самостојно како се надгледуваат и контролираат другите функции во моторот, посебнои кај поновите возила, тие имат еден тон функции интегирано во ECU.
Сепак се ВРТИ !!!

Offline mrmut

  • Нов член
  • *
  • Posts: 27
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #5 on 08.06.2020, Monday, 12:30:11 »
Секој ECU работи само мотор и околи мотор (вртежи од радилица и брегаста ,температира на мотор тем. на воздух , тритисок на тирбо и негова контрола , агол на паленје времетраење на убризгавањр на дизни , издувни гасови и се друго останато за работа на моторот како валветроник брегасти , VTec , VVT) другите фунции се други модули или се поврзани со инстримент табла а ако треба коминицираат со CAN bas како сите модерни возила
Со овие ECU можеш комплетно да го извадиш фабричкиот ECU и да возиш на него сосема нормално , јас од 2006 до 2010 год се возам со Megasquirt 1 после тоа сменив само процесор за  Megasquirt 2 и така се возам сеуште

Offline i_ivica

  • Нов член
  • *
  • Posts: 22
  • Gender: Male
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #6 on 15.06.2020, Monday, 22:54:53 »
Ја разбирам идејата нешто да направиш сам, да научиш како работи, но да го замениш фабричкото ECU со некое opensource, особено кога и софтверот не знаш како е пишуван, и да возиш на него, не ми изгледа баш безбедно.  :)
За развој на едно ECU се даваат огромни пари, се развиваат по некој стандарт и особено се внимва на безбедноста, како од софтверна гледна точка така и од хардверна, при што се сомневам дека споменатите opensource ECU-та се развиени така.
Не знам зошто би биле opensource подобри. Тука може ти ќе можеш да ни објасниш во што е предноста.  :)

Сепак интересна тема за дискусија. :)

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #7 on 16.06.2020, Tuesday, 01:54:43 »
што мислиш овие што прат ремап толку се замараат?
Ако имш познавања, на пример ако имаш машински завршено би требало солидно и безбедно да ја скоцкаш и секако ќе занеш дека не е плукни-залепи, има разни параметри, разни алгоритми за справување со потенциални дефеци. На тесла колку паметни луѓе работеа, и тоа тим, па пак се испотепаа возачи, пак им се палеа батерии ( иако ремапот е далеку поедноставен и по нема кај да грешиш за разлика од автономно ауто. Ако рикне мотор, нека рикне, ти да си здрав и жив)

Offline mrmut

  • Нов член
  • *
  • Posts: 27
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #8 on 16.06.2020, Tuesday, 15:55:07 »
Ја разбирам идејата нешто да направиш сам, да научиш како работи, но да го замениш фабричкото ECU со некое opensource, особено кога и софтверот не знаш како е пишуван, и да возиш на него, не ми изгледа баш безбедно.  :)
За развој на едно ECU се даваат огромни пари, се развиваат по некој стандарт и особено се внимва на безбедноста, како од софтверна гледна точка така и од хардверна, при што се сомневам дека споменатите opensource ECU-та се развиени така.
Не знам зошто би биле opensource подобри. Тука може ти ќе можеш да ни објасниш во што е предноста.  :)

Сепак интересна тема за дискусија. :)
Дека фабричките се по безбедни за работа на моторот тоа си во право направени се мапите со максимална безбедност а дека хардверски се толку добри не би рекол , би текол дрка намерно имаат дрлови кој горат или се радипуваат.
opensource ECU се за интузиасти кој до имаат фрезирано моторот и фавричкиот компијутер не би работел совршено , opensource ECU си имаат свој мани како во хардвер така и софтвер и има интузиасти кој го решаваат на подобро.
Конкретен сличај имад нормален мотор и сакаш да го направиш со турбо е тогаш нема беганје мораш некој од овие ECU
Bosch moto sport ECU e opensource ECU а го има во фабрички коли бензинци со ознака ME7.5 ili ME7.1

Offline mrmut

  • Нов член
  • *
  • Posts: 27
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #9 on 16.06.2020, Tuesday, 16:07:51 »
што мислиш овие што прат ремап толку се замараат?
Ако имш познавања, на пример ако имаш машински завршено би требало солидно и безбедно да ја скоцкаш и секако ќе занеш дека не е плукни-залепи, има разни параметри, разни алгоритми за справување со потенциални дефеци. На тесла колку паметни луѓе работеа, и тоа тим, па пак се испотепаа возачи, пак им се палеа батерии ( иако ремапот е далеку поедноставен и по нема кај да грешиш за разлика од автономно ауто. Ако рикне мотор, нека рикне, ти да си здрав и жив)
Има разлика од ремап до ремап сум видел добри мапи , мапи безбедно направени и тешки катастрофи , на фабрички мапи сум наоѓал грешки ама тоа е тоа кој било цивил не би го осетил тоа сецкање или дупки вовозење.
Ако имас нешто модифицирано тука треба добар мапер и многу внимание и време потрошено.
Искрено има искршено неколку мотори за пробивање лично да видам како изгледа тоа.
Не е едноставно ама интересно е  ;D

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #10 on 16.06.2020, Tuesday, 20:44:33 »
Како пробивање?
По мое турбо мотор е скроз различен од атмосверски, од легури, материјли цементации па до сама физичка конструкција. Ене на 1.9 дизел им редат турбини и овие како ги викаш за прскање уље, но страдаат други делови  поради повисока компресија и пак нема снага како тди ( што е фабрилчи направен да работи со турбо). Дупките и лагот не се грешка, него се направени за уљната пумпа да постигне доволен притисок за да лизгаат мазно деловите. Друго е подмачкувањето на 2к рпм, другое  на 4к рпм, друго е на 30 степени, друго е на 90. Исто и комон реилот тееба да постигне доволно притисок (иако постојано е под притисок ) . Не случајно цел ден ја ремапираат т.е. ја тестираат, и за да видиш што си направил ти треба искуство и стаза или динометар, што е скапичка играчка. Тр3ба да предвидиш различни притисоци на атмосверски воздух, различна влажност, различен квалитет на гориво. Да те однеса на една бензиска да туриш плин 60 едвај ќе оди колата, треба и тоа да го предвидиш. Инаку потполно се слагам дека е занимлива тема, и тука ја имаш целосно мојата морална поддрша, ако имаш мотори за burnout тестирај :)

Offline dr-mr

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 778
  • Gender: Male
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #11 on 17.06.2020, Wednesday, 00:15:14 »
За постигнување поголема брзина не игра улога само моторот (мапата, ECU). Без разлика на мапата, компјутерот, моќноста на моторот и дали ќе се  стави турбо(не е едноставно како што покажуваат на youtube), доколку таа моќност не се пренесе соодветно до соодветни гумите се е џаба.
Буче а не вуче.
Незнам зошто во огромен дел од  дискусиите за тунирање, модификации се занемарува или заборава преносот, (менувачот диференцијалот гумите).

И јас се согласувам дека темата е многу интересна, но и многу скапа за играње. Според мене играњето само со  ECU и ремапирања
носи голем ризик а мали придобивки.
Последното мое играње со ремапирање ме кошташе изгорен катализатор, ми побараа 3000€ да го сменат.
Сепак се ВРТИ !!!

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #12 on 17.06.2020, Wednesday, 01:47:18 »
Да, скап спорт е.
Менувачот и ламелата имаат одреден капцитет, претежно секогаш е нешто поголем од тоа што може да го испорача моторот, па имаш некоја луфта, но ако стајш турбина,  најверојатно и тој дел ќе треба да се смени и тоа комплет, сосе подвозје, оти нели друго е в кривина со 60 да влезиш, друго е со 120, мада за тоа ќе треба сериозно зголемување на снагата, ама сепак треба да се земе во предвид.
На што возило е 3000 еу катализатор ? Или можда е дпф, обично катализаторите се поефтини.

Offline dr-mr

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 778
  • Gender: Male
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #13 on 17.06.2020, Wednesday, 11:17:30 »
BMW 320i 2009,  кога прашав во неколку сервиси околу мене колку ќе ме кошта да го сменат ми рекоа околу 3000€. Катализаторот е многу поевтин, но тука се наплаќаат астрономски суми за работа, промена на уље на моторот е 250€ иако уље и филтер коштаат помалку од 50€.
Сепак се ВРТИ !!!

Offline krema

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 732
  • Gender: Male
Re: Standalone ECU или open source ECU
« Reply #14 on 17.06.2020, Wednesday, 14:52:44 »
^Тоа е во чуждина?