Author Topic: Сензори за притисок на воздух  (Read 8991 times)

Offline stefimark

  • Нов член
  • *
  • Posts: 5
Сензори за притисок на воздух
« Opened on 14.09.2021, Tuesday, 17:04:02 »
Здраво почитувани членови!

Јас сум нова на форумов и не баш добро упатена во електрониката.
Правам истражување за докторски труд за изработка на електричен дувачки музички инструмент кој би работел со миди технологија.
Инструментот би сакала да содржи некаков сензор за воздух, т.е. притисок за воздух, преку кој инструментот би го симулирал акустичниот еквивалент.
Дали има некој на овој форум кој што изработува сензори и/или има знаење за сензорната технологија и малце слободно време за муабет?

 :)

Offline ace1903

  • Нов член
  • *
  • Posts: 20
Re: Сензори за притисок на воздух
« Reply #1 on 15.09.2021, Wednesday, 14:05:33 »
Имам некое искуство со мерење притисок ама статички бидејки понекогаш работам со опрема за греење на природен гас и пропан бутан.
Претпоставувам ќе ти треба процесирање на брзи промени што е додатен проблем бидејки ќе ти треба засилувачи со големо засилување и широк фреквентен опсег.
Моја специјалност е софтвер за вгнездени системи, аналогна електроника и не баш.
Ти препорачувам да разгледаш некоја application note за мерење крвен притисок. Во дигиталните апарати имаш сенсор за притисок до 350мм живин столб мислам.
Има и некои постари научни трудови во кои покрај сензорот за притисок се користи и микрофон за да се уловат брзите промени.
Објасни накратко како го замислуваш инструментот со кои составни делови и можеби ќе пронајдеме област во која можеме да помогнеме.
Ако имаш потреба од некои сензори пиши овдe па ќе проверам што имам на лагер од некои почнати а незавршени проекти.
 

Offline ace1903

  • Нов член
  • *
  • Posts: 20
Re: Сензори за притисок на воздух
« Reply #2 on 15.09.2021, Wednesday, 19:55:14 »

Пробав да го кодирам линкот според препораките ама такво копче не гледам така да админот слободно нека го избрише постов.
Инаку видеово води кон некои научни трудови на темеава и колку што разбрав притисокот на воздухот има занемарлива улога наспроти другите параметри.

Offline dr-mr

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 777
  • Gender: Male
Re: Сензори за притисок на воздух
« Reply #3 on 15.09.2021, Wednesday, 23:08:30 »
Линкови од видеа не мора да се кодираат.
https://elektronika.mk/index.php?topic=92.0
Сепак се ВРТИ !!!

Offline stefimark

  • Нов член
  • *
  • Posts: 5
Имам некое искуство со мерење притисок ама статички бидејки понекогаш работам со опрема за греење на природен гас и пропан бутан.
Претпоставувам ќе ти треба процесирање на брзи промени што е додатен проблем бидејки ќе ти треба засилувачи со големо засилување и широк фреквентен опсег.
Моја специјалност е софтвер за вгнездени системи, аналогна електроника и не баш.
Ти препорачувам да разгледаш некоја application note за мерење крвен притисок. Во дигиталните апарати имаш сенсор за притисок до 350мм живин столб мислам.
Има и некои постари научни трудови во кои покрај сензорот за притисок се користи и микрофон за да се уловат брзите промени.
Објасни накратко како го замислуваш инструментот со кои составни делови и можеби ќе пронајдеме област во која можеме да помогнеме.
Ако имаш потреба од некои сензори пиши овдe па ќе проверам што имам на лагер од некои почнати а незавршени проекти.

Драг Аце, Ви благодарам на одговорот! Однапред Ви се извинувам што ќе Ви одговорам лаички на прашањата.
Мојата замисла е инструментот да користи миди технологија + сензори за регистрирање на притисок на воздух. Точно е дека ќе треба процесирање на брзи промени, но исто така би сакала и мидито да се активира само доколку сензорот регистрира воздух. Би сакала информацијата од сензорот и од мидито да се процесираат заедно и во исто време (т.е. да бидат синхронизирани).
Инструмент со слична технологија веќе постои, се вика EWI (electric wind instrument), кој што, според тоа што прочитав, работи со сензор за притисок на воздухот. Е сега, тој инструмент наликува на кларинетот или обоата во начинот на свирење. Мојата идеа е да биде со попречно свирење, како флејтата. Дали мислите дека ваков вид на изработка е возможен? Дали некаква мембрана би му помогнала на сензорот за реактивност?
Се надевам дека барем пола од ова ми беше разбирливо напишано. :) Секако доколку не е, ќе се доизјаснам.

п.с. се до овој момент, немав време да го погледнам видеото што сте ми го пратиле, но ќе го направам тоа утре. Уште еднаш Ви благодарам!

Offline ace1903

  • Нов член
  • *
  • Posts: 20
До пред некоја година работев first line customer support со луѓе од цел свет со цел да им помогнам да интегрираaт наш софтвер на нивни електронски плочи.
Читај, ќе добиев мејл со два три збора и се обидував да си составам приказна што ги мачи. Интуиција ми вика:
нешто вакво

ама со подобри карактеристики за тренирано уво.
Буџет:
Сензор MPX5010DP 10kPa (1.45PSI) 4.75-5.25V ~15 eur
некое Arduino (Mega) ~10 eur
пластични тракатанци ~30eur
Време за развој неколку месеци
Е сега тешкиот дел  :D ниту разликувам кларинет и обоа ниту пак имам претстава за разлики помеѓу дувачки инструменти.
Ова попречно свирење да погодам, со јазик на софтвераш се вика мулти-тач дугмиња?
Не сфатив дали видеово е за отворен код или сепак нешто треба да се напише.
Сепак најважно е дали се совпаѓа со твојата замисла и очекувања за квалитет.

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Пробав да го кодирам линкот според препораките ама такво копче не гледам така да админот слободно нека го избрише постов.

Не е проблем, од YT линковите не мора да се кодираат, auto-embedding им прави во post-от ;).

Ќе беше добро и за други сајтови за видео материјали да важи истото, но... сега за сега, само за YT :-\.
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline stefimark

  • Нов член
  • *
  • Posts: 5
До пред некоја година работев first line customer support со луѓе од цел свет со цел да им помогнам да интегрираaт наш софтвер на нивни електронски плочи.
Читај, ќе добиев мејл со два три збора и се обидував да си составам приказна што ги мачи. Интуиција ми вика:
нешто вакво

ама со подобри карактеристики за тренирано уво.
Буџет:
Сензор MPX5010DP 10kPa (1.45PSI) 4.75-5.25V ~15 eur
некое Arduino (Mega) ~10 eur
пластични тракатанци ~30eur
Време за развој неколку месеци
Е сега тешкиот дел  :D ниту разликувам кларинет и обоа ниту пак имам претстава за разлики помеѓу дувачки инструменти.
Ова попречно свирење да погодам, со јазик на софтвераш се вика мулти-тач дугмиња?
Не сфатив дали видеово е за отворен код или сепак нешто треба да се напише.
Сепак најважно е дали се совпаѓа со твојата замисла и очекувања за квалитет.

Видеово е одлично! Фала!
Во принцип да, ова е технологијата. Во однос на попречното свирење, зборував за начинот на дување т.е. произведување звук во дувачките инструменти. (ставам слики во атачмент, првата е флејта, втората обоа )
Додека кај обоата, кларинетот, па и сите дувачки инструменти, целиот воздух е насочен во инструментот, кај флејтата пола воздух бега надвор, пола резонира во инструментот. Под попречно свирење сакам да кажам дека инструментот се свири странично, и начинот на дување е различен. Поради тоа, претпоставувам дека сензорот за притисок на воздух би требало да биде по-сензитивен. Друга работа е, дека при свирењето се прават мали паузи помеѓу тоновите со помош на јазикот (стакато), и тие паузи би требало сензорот да ги регистрира.
Кај инструментот што го има на видеото, и кај другите ewi инструменти, целиот воздух е насочен во сензорот. Воздухот се насочува во нешто што ми личи на цефче. :)
Е сега, за звукот што го вади, со миди технологијата, тој звук може да биде било каков. Мојот план е инструментот да има една екстерна кутија (мал процесор) кој ќе има веќе уснимени звуци на флејта, во кој ќе може електричната флејта да се поврзе, а дополнително, ќе може да се поврзе и во компјутер и преку софтвер да се менува звукот.
Имам нешто слушнато, но недослушнато :) дека сензитивноста и реактивноста на таков сензор би можела да се постигне со помош на некаква мембрана. Тоа ми има некоја логика, но сепак може и ништо да не значи. :)

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3184
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Малце лаичко размислување од страна:
Не ли може наместо сензор за притисок на воздух да се користи обичен микрофон? Без сензори, микроконтролери, софтвер, колку повеќе дуваш во инструментот = посилен звук = поголема побуда за микрофонот, и обратно. По микрофонскиот предзасилувач некој analog to MIDI конвертор и тоа е тоа.

За потребите на еден перформанс правевме нешто слично со еден другар, мало електрет микрофонче монтирано на глава од стетоскоп, ритамот на отчукањето на срцето (што е звук) модулираше некои визуелни ефекти, и тоа се функционираше изненадувачки добро.
People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio

Offline stefimark

  • Нов член
  • *
  • Posts: 5
Малце лаичко размислување од страна:
Не ли може наместо сензор за притисок на воздух да се користи обичен микрофон? Без сензори, микроконтролери, софтвер, колку повеќе дуваш во инструментот = посилен звук = поголема побуда за микрофонот, и обратно. По микрофонскиот предзасилувач некој analog to MIDI конвертор и тоа е тоа.

За потребите на еден перформанс правевме нешто слично со еден другар, мало електрет микрофонче монтирано на глава од стетоскоп, ритамот на отчукањето на срцето (што е звук) модулираше некои визуелни ефекти, и тоа се функционираше изненадувачки добро.

Многу интересно! Доколку имате видео од перформансот баш би сакала да го видам!

Најверојатно може, и имам видено нешто слично, но мојата цел е инструментот да е целосно електричен т.е. да не произведува звук воопшто доколку не е поврзан. Интересното е што, на пример за тромбон и другите лимени дувачки инструменти, постои електрична сордина. Тоа е едно како тапа што се става на излезот од инструментот за да го стиши тонот, често јо користат трубачите во џез музиката (секако не електрична). Е сега, електричнава сордина освен што значително го намалува звукот на инструментот, во неа има вграден микрофон преку кој може да се снима звукот. Овој дел го споделувам само како еден интересен факт. За жал, нешто слично за флејтата не постои, од проста причина што лимените дувачки инструменти имаат само еден излез за тонот, флејтата е отворен инструмент, и тонот резонира од сите отвори на неа. Сум размислувала и на оваа тема, но не гледам можност да се изведе.   

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3184
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Видео за жал немам, перформансот беше во МКЦ горе во салата, отприлика пола година-година пред да фати короната, мислам дека девојката се викаше Ива, ама не сум сигурен.
People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Е сега, за звукот што го вади, со миди технологијата, тој звук може да биде било каков. Мојот план е инструментот да има една екстерна кутија (мал процесор) кој ќе има веќе уснимени звуци на флејта, во кој ќе може електричната флејта да се поврзе, а дополнително, ќе може да се поврзе и во компјутер и преку софтвер да се менува звукот.

Може и директно со plugin за некој DAW или со standalone верзија (повеќето вакви plugin-и имаат и standalone верзии) директно да се врзе MIDI сигналот за PC... пример EWQL Symphonic Orchestra Gold.



Мислам дека целата работа со банки за звуци, екстерно врзани со еден куп уреди за декодирање на MIDI сигналите и генерирање или playback на звуци од флејта, обоа (што и да е) е некако... застарено како идеја... како да го измислуваш повторно тркалото, нема поента, се тоа е веќе направено, и тоа одамна. MIDI сигналот --> PC/лаптоп и се останато е потоа работа на компјутерот, ништо повеќе од тоа ;). Плус, огромна предност е тоа што потоа сигналот се носи на машина (уред) со кој... навистина, што сакаш може да правиш со него, а и од софтверски аспект, скоро и да нема што нема од DAWs и секакви софтвери за обработка и генерирање на сигнали... практично, изборот за „што да се прави сега со MIDI сигналот“ е неограничен ;).

А за остатокот од проектот... искрено, и немам некоја идеја... затоа и не коментирам за тоа.

Ова се големи проекти и бараат многу многу големо предзнаење, искуство, како и услови во кои се ова може да се изведе. Комплицирани се и ретко кој во државава се бафта со вакви работи (мала држава, солиден кадар, но, за жал, презафатен, иселен или починат... или незаинтересиран за конкретната тема). Така да, не се надевај дека ќе има некој заинтересиран... можеби и ќе има, но за солидна сума на пари (I've got a figure in mind, and it ain't cheap :P :D). Прост пример, дечкото кој го направил клонот на AKAI EWI... CAD модел и 3D принтер само за кутијата... а каде е софтверот за Arduino-то, каде е „штимањето“ на софтверот, каде е останатиот хардвер.

Не дека е невозможно, нооо... некако тешко изводливо, знаејќи каде живемее и работиме :D.

My 2 cents :)... без никаква намера да навредам никого, се разбира ;).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline ace1903

  • Нов член
  • *
  • Posts: 20
Не навлегувам во тоа кој, дали и што може да го направи. Докторска дисертација е пред се личен труд и истражување.

Она што можам да понудам е донација на еден сензор MPX5010DP 10kPa (1.45PSI) ако сака да експериментира.
Треба да се најави ден два претходно за да го најдам во која кутија е и да си го земе од бул Јане Сандански 110 Скопје.

Дали е доволно сензитивен немам претстава бидејки никогаш не сум имал контакт со музички инструменти.
Инаку има сензори и со опсег од само 4Pa ама додуша скапи околу 200еур.

Има и сензори (се користат во автомобилите) MAF mass air flow кои естимираат масен проток релативно независно од притисокот. Jaс имам користено  FS5.A.1L.195 негде 50еур
 
Користење на микрофон за мерење притисок не ми е познато бидејки сите микрофони имаат релативно лош одзив на многу ниски фреквенции и во начинот на градба имаат елементи кои ги елиминираат ниските фреквенции ( шум од ветер , вибрации од рацете доколку е микрофон кој не е предвиден за сталак).
Пиезо и електродинамички микрофони по принципот на функционирање не даваат одзив на статички притисок. Она што можат е да детектираат промени во притисокот.
Микрофон и стетоскоп даваат сигнал ама тоа не е статичкиот притисок да речеме 120/60 туку варијациите на притисокот кои се последиза на QRS комлексот.

Мембрани во сврха на сензитивност и реактивност не ми се познати.

Моја препорака е ако постојат на нашиов пазар евтини кинески инструменти од рангот на 1000 денари да се експериментира со еден (да се направи дупка за сензори и да се мери).

 

Offline stefimark

  • Нов член
  • *
  • Posts: 5
Е сега, за звукот што го вади, со миди технологијата, тој звук може да биде било каков. Мојот план е инструментот да има една екстерна кутија (мал процесор) кој ќе има веќе уснимени звуци на флејта, во кој ќе може електричната флејта да се поврзе, а дополнително, ќе може да се поврзе и во компјутер и преку софтвер да се менува звукот.

Може и директно со plugin за некој DAW или со standalone верзија (повеќето вакви plugin-и имаат и standalone верзии) директно да се врзе MIDI сигналот за PC... пример EWQL Symphonic Orchestra Gold.



Мислам дека целата работа со банки за звуци, екстерно врзани со еден куп уреди за декодирање на MIDI сигналите и генерирање или playback на звуци од флејта, обоа (што и да е) е некако... застарено како идеја... како да го измислуваш повторно тркалото, нема поента, се тоа е веќе направено, и тоа одамна. MIDI сигналот --> PC/лаптоп и се останато е потоа работа на компјутерот, ништо повеќе од тоа ;). Плус, огромна предност е тоа што потоа сигналот се носи на машина (уред) со кој... навистина, што сакаш може да правиш со него, а и од софтверски аспект, скоро и да нема што нема од DAWs и секакви софтвери за обработка и генерирање на сигнали... практично, изборот за „што да се прави сега со MIDI сигналот“ е неограничен ;).

А за остатокот од проектот... искрено, и немам некоја идеја... затоа и не коментирам за тоа.

Ова се големи проекти и бараат многу многу големо предзнаење, искуство, како и услови во кои се ова може да се изведе. Комплицирани се и ретко кој во државава се бафта со вакви работи (мала држава, солиден кадар, но, за жал, презафатен, иселен или починат... или незаинтересиран за конкретната тема). Така да, не се надевај дека ќе има некој заинтересиран... можеби и ќе има, но за солидна сума на пари (I've got a figure in mind, and it ain't cheap :P :D). Прост пример, дечкото кој го направил клонот на AKAI EWI... CAD модел и 3D принтер само за кутијата... а каде е софтверот за Arduino-то, каде е „штимањето“ на софтверот, каде е останатиот хардвер.

Не дека е невозможно, нооо... некако тешко изводливо, знаејќи каде живемее и работиме :D.

My 2 cents :)... без никаква намера да навредам никого, се разбира ;).

Здраво! :)
Да апсолутно се согласувам, размислувањето ми беше од практична причина како музичар. Поточно, јас свирам флејта и мојата мака како флејтист била во тоа што не сум смеела да вежбам во одредени периоди од денот во станот итн. Поентата на веќе уснимените миди звуци беше да не мора секаде да го носиш лап топот за да можеш да свириш, да вежбаш итн. Се надевам дека малце ја појаснив идеата сега.
Во врска со останатиот дел, би рекла дека верувам дека има луѓе кои се доволно љубопитни и професионални и нормално дека секој труд треба да се плати. Сепак, мојата љубопитност ми налага да пробам и имам желба да направам промени во некои аспекти од мојата струка. Како и многу работи во Македонија, и нашата стагнира, а јас сум малце терсене. :) Секако дека се шалам, благодарам за коментарот и советите!

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Re: Сензори за притисок на воздух
« Reply #14 on 21.09.2021, Tuesday, 01:02:56 (Edited 21.09.2021, Tuesday, 02:01:49) »
Докторска дисертација е пред се личен труд и истражување.

Да, се согласувам ;)... но (барем колку што разбрав), членката (stefimark) и нема некои големи познавања од електроника, програмирање, итн., па затоа и го пишав она што го пишав... чисто како heads up... претпоставката ми беше дека на форумов сака да најде член кој се разбира во тие работи (во најдобра комбинација, некој кој би сакал да работи на таков проект и/или има претходно искуство со исти или слични проекти), па, да најдат еден вид на... „заеднички јазик“... дали финансиска компензација за потрошениотѕ труд и време, дали credentials (да се работи како заеднички проект, двајца или повеќе автори на докторската... не знам дали е ова опција, тресам зелени во моментов :P :D), итн.

Само сакав да кажам дека, конкретно за оваа работа, тешко дека ќе најде некој кој е на иста „бранова должина“ со членката (дели ист проблем или сака да работи на вакви проблеми, поврзани со емулација на реални музички инструменти)... но, доколку успее да најде некој кој чисто од финансиски аспект би гледал на решавање на проблемот, цифрата која ќе биде побарана ќе биде далеку од мала. Сепак, да бидеме искрени, ако нема комерцијален уред кој прави вакво нешто (пример, емулација на флејта... да бидеме искрени, ова би било мнооогу потешко за изведување од хардверски аспект, отколку обоа или некој друг дувачку инструмент... кога ќе размислам сега, од сите дувачки инструменти, флејтата би била најтешка за емулација :D), не е тоа за џабе. Моја претпоставка - премногу е тешко за изведување, а цената на вложен труд, пари и време е неисплатлива во однос на она што ќе се добие како финансиски ќар од таков уред... плус, ќе треба баснословно висока малопродажна сума да му ставиш (се разбира ::)), поради истрошените пари, време и труд на истражувањето, софтверот, хардверот, итн., со кој се емулира тој инструмент, поради што, ретко кој би го купил. Сигурен сум дека доста фирми имаат истражувано на ова поле и дека, доколку не постои „виртуелна флејта“, не постои поради причина, а не поради тоа што не може да се изведе ;). Истражувања на пазар сигурно се направени и е заклучeно дека едноставно не се исплати.

Ајде еве ќе го земеме EWI како пример.

Code: [Select]
https://www.akaipro.com/ewi-usb
Името се си кажува, Electronic Wind Instrument... никаде не се спомнува обоа, флејта, итн. Значи, општо, емулирам дувачки инструмент, толку. Притоа, наведено е и ова.

Quote
Multi Mode

EWI USB offers multiple fingering modes including sax, traditional EWI, flute, oboe, and EVI (brass), so whether you’re just starting out as a woodwind student or an old pro wind player, you’ll find EWI USB easy to play. EWI USB is designed for you to spend your time playing music; not learning technology.

Значи само емулира распоред на дирки и/или (евентуално, не знам), позиционирање на прсти и стисок, толку... во принцип, не може да емулира и начин на дување, а флејтата се разликува по начин на дување од скоро сите останати... не дуваш баш во нешто (цевка), туку „буташ воздух“ (ама се изразив ;D ;D ;D... ама не ми текнува ништо друго во моментов ;D) со усните во некоја шуплина и тоа треба да предизвика резонанции во цевката, врз база на тоа кои дупки од неа се отворени или затворени. Да, принципот на отворена/затворена дупка е запазен кај сите овие „стапчести“ дувачки инструменти, ама принципот на дување не е. Еве, дури и AKAI виделе дека не се исплати да се направи инструмент кој ќе го емулира секој од овие инструменти посебно, туку направи еден "one size fits them all", емулирај „прстомет“ за секој од нив посебно, па на кој му чини, му чини, на кој не... hey, there's nothing better on the market out there anyway, if you don't like it, you don't have to buy it ;).

Моја препорака е ако постојат на нашиов пазар евтини кинески инструменти од рангот на 1000 денари да се експериментира со еден (да се направи дупка за сензори и да се мери).

Кинезиве имаат копии од она што најмногу се бара - клавијатури, MIDI drum machines и DJ миксери... а и најевтините копии се далеку од рангот на 1000 денари (освен можеби некоја MIDI клавијатура од 1 или половина октава, не знам, немам разгледувано такви, иако знам дека ги има :D... се користат „као демек“ за "live" перформанс на DJ-иве ::), дрн дрн јариња ::)). Најчесто, почнуваат со 50 долари (за нешто навистина ѓубре, што ќе се зезне за месец до два со интензивна работа) па нагоре. Обично, со цените одат до кај 40, 50% од цената на инструментот/алатката која ја имаат ископирано, што за многу луѓе се има покажано како бесполезно фрлање на пари - сиромавиот плаќа два пати. Да, поевтини се, но и изведбата им е поевтина и побрзо се зезнуваат, во споредба со оригиналните уреди.

Како многу подобра пракса, барем мене лично, ми се има покажано, купи половен електронски инструмент ;). Во цена се драстично поевтини во однос на нови (не се продавачиве на eBay како кај нас, купува нешто, го експлоатира до максимум 10 години и после му бара 80% од сумата која ја платил за него ::)), да речеме, до кај 50% од сумата на ново, и тоа за многу многу добро сочуван инструмент, небаре, скоро нов (навистина сум се уверил во тоа :)), па до кај 20, 30% од сумата на инструментот на ново, за релативно добро сочуван инструмент :)... или MIDI алатка некаква, whatever :D. За најевтините инструменти на старо, 10 до 20% од сумата на нов инструмент, описот им е егзактен (пример, ти кажува, овој потенциометар зеза, она копче не работи, итн.), така да, однапред знаеш дали се оправа или не, колку би чинела поравката, дали ти се исплати да го поправаш ако го земеш за таа цена, итн. :).

Единствен проблем е shipping-от до Македонија... а тоа зависи од каде се наоѓа продавачот... генерално земено, ако е од Европа се исплати, ако е од Англија или US, Австралија, не. Од US е многу скап shipping-от, дури и ако продавачот прифати economy shipping, а најчесто не прифаќаат; скоро сите Англичани испраќаат само преку Royal Enterprise Mail (или како и да се викаше тој најскапиот shipping метод на нивниот Royal Mail ::)); а Австралија... и џабе да е инструментот (имам начекано), нема поента... shipping-от е изгор скап, дури и со economy mail, а они пак често знаат така да стават, дека испраќаат со economy mail, но... џабе... едноставно прескапо излегува, цената знае да стигне и до 70% со shipping-от од цената на новиот инструмент/алатка.

Интересен момент :D, чисто како совет ;). Јапонциве често менуваат електронски инструменти (Јапонци ко Јапонци, се мораат да имаа најново и hi end :D), па ги продаваат старите инструменти на eBay :). А shipping-от им е... неверојатно евтин, ако се земе во предвид каде се наоѓаат во споредба со Македонија :D. Скоро секогаш имаат како опција и economy shipping, а и цените на инструментите/алатките им се многу многу евтини :D. 20 до 30% од сумите на инструментите на ново, и тоа за многу многу добро очувани инструменти (како што реков, често менуваат, па не се многу користени и онака :D). Последно што нарачав, процесор за бас (педала). Retail цена, без shipping, 150 долари. Цена од кај Јапонецов, со shipping, 40 дoлари :D... буквално, ганц нова беше, стигна дури и во оригиналното пакување, спакувано во друга кутија (поголема) со еден куп од оние стиропорнине тампони, сите наредени по ред, без ниедно да мрднува лево или десно (требаше да сликам кога ја отпакував педалата ;D... перфекција, не можев пак да ги наместам исто, а пробав ;D... Јапонска работа ;D).

Така да, за second hand музичка опрема, Јапонци на eBay - highly recommended :) :D.

Поентата на веќе уснимените миди звуци беше да не мора секаде да го носиш лап топот за да можеш да свириш, да вежбаш итн. Се надевам дека малце ја појаснив идеата сега.

Пак на крајот мораш да го носиш и уредот кој ќе треба да ги преведе тие MIDI сигнали во звуци, нели :D. Лаптоп е прилично лесна работа за транспорт, кога ќе земеш во предвид колку опции нуди ;).

На крајот на краиштата, ако не ти се допаѓа идејата за нешто како лаптоп, може да искористиш и RPi (Raspberry Pi) или било каков таков микро компјутер. Е сега, недостаток е тоа што од оперативни системи, ограничена си на Linux и евентуално Win10... има builds и на Win10 и за ARM архитектура, но не знам колку е добра емулацијата за x86 и x64 ASIO plugins, а и со драјвери не знам како стои за ARM архитектури. Од друга страна, под Linux со WINE може скоро било што да правиш, пробано (од моја страна) на Banana Pi (еден од многуте клонови на RPi) со 4 јадра и 4GB RAM. Без проблем го пушти Cubase 5, си из-load-ав едно 10-тина plugins, сите си работеа без проблем :). Тоа е она искуство јас што го имам, можеби исто е и под Win10 на RPi, не знам, не сум пробал. Во секој случај, јаде повеќе ресурси во однос на (скоро) било кое Linux дистро, дури и ако има цел interpreter како WINE кој работи во позадина (цело време преведува APIs за да можат Windows програми да работат под Linux), така да, не би препорачал да се користи на било каков ваков микро компјутер, барем не со пасивно ладење на чипсетот (процесорот). Со активно... да, најверојатно би работел како што треба.

Во врска со останатиот дел, би рекла дека верувам дека има луѓе кои се доволно љубопитни и професионални и нормално дека секој труд треба да се плати.

Ова ми беше поентата на муабетот ;).

Пак ќе речам не сакам да навредам никого, нооо... од време на време, на форумов се појавуваат луѓе со грандиозни и комлицирани идеи за проекти и мислат дека, прво, ќе најдат луѓе кои имаат исто толку пасија колку нив за проектот кои они сакаат да го направат, и второ, ова се да биде бесплатно и чисто базирано на љубов према науката, техниката, електрониката, итн. Да, овој принцип функционира, но, за жал, само во софтверскиот свет, пред се FOSS заедницата (Free Open Source Software)... и тоа, пред се, бидејќи станува збор за луѓе (најчесто geeks) кои и немаат приватен живот, немаат социјални вештини (поголемиот дел од нив комуницираат исклучиво виртуелно, т.е. online) и животот им се сведува на: оди на работа, дојди дома, работи на твојот FOSS проект, легни да спиеш, оди пак на работа. Не сакам да ги навредам, знам многу вакви луѓе, и се сосема задоволни со тој живот и практично само во тоа уживаат и во ништо друго. Генерално земено се прилично кул :) и имаат огромни познавања од многу науки, пред се од техниката, но, поентата на муабетот ми е дека... баш поради тоа што целиот нивен живот им се врти околу софтвер и програмирање и ништо друго, затоа и целата идеја „го правам ова од што го сакам, не за пари“ функционира, НО, само во тој свет - FOSS... и практично, во скоро ниедна друга свера. Пробано е да се префрли овој модел и во други науки... ц, не функционира... :-\. Штета, да бидам искрен... светов ќе беше многу подобро место за живеење да можеше да се префрли...

Секако дека се шалам, благодарам за коментарот и советите!

Нема за што :) ;).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."