Македонски форум за електроника
Други технологии => Електроенергетика => Topic started by: Bojan on 19.07.2010, Monday, 01:25:35
-
од досада чепкав по цд-инња и најдов една шема што мислам дека ке ви биде од корист. се работи за заштита на трофазен мотор од снемување на една фаза. немам плочка за шемата, но ако сака некој да ја нацрта и да ја стави тука би било супер (ако не ја нацртам ја од досада).
еве ја шемата
(http://pic.mk/thumbs/zastitamot.jpg) (http://pic.mk/?v=zastitamot.jpg)
и во фолдерот кај што ја најдов шемата имаше и едно текст фајлче што и тоа треба да се прочита...
Zastita motora od nestanka jedne faze
Uredjaj je isproban i vec duze vreme radi u praksi.
Ulazni deo gde su otpornici R1,R2 i R3 pozeljno je da su medjusobno postavljeni na
rastojanje od bar10-15mm .
GND* vezivati na uzemljenje umesto na nulu iz bezbednosnih razloga.Jer na ovaj nacin
se zasigurno izbegava mogucnost pojavljivanja faze na masu samog uredjaja.
VCC+ je 5V
K1 relej sa namotajem na 6v.Nije pozeljno da se stavljaju releji namenjeni za TF uredjaje
zbog svoje konstrukcije.
Preko kontakta releja povezati namotaje kontaktora koji upravlja motorom.
Uredjaj je pozeljno ugraditi u neku plasticnu kutiju radi izbegavanjaeventualnog dodira sa
mreznim naponom.
IZRADA OVOG UREDJAJA , BEZBEDNOST I NASTALE EVENTUALNE STETE
PRILIKOM SKLAPANJA ILI KORISCENJA OVOG SKLOPA ISKLJUCIVO SU U
NADLEZNOSTI LICA KOJE BUDE EVENTUALNO SKLAPALO ILI KORISTILO
OVAJ SKLOP.
AUTOR SKLOPA SE OGRADJUJE OD SVAKOG VIDA ODGOVORNOSTI U SLUCAJU
NASTANKA BILO KAKVE STETE.
(се надевам дека разбирате српски)
-
(се надевам дека разбирате српски)
Не се секирај, и да не знаеме ќе си научиме ако доволно не интересира проектчето ;D.
Колку што успеав да ја изанализирам логички шемава (набрзинка), точна е, само што во денешно време ова може многу поедноставно да се изведе со повеќевлезни логички порти, на пример со повеќевлезна NAND порта и со само еден излезен транзистор ;).
-
ке ти треба И порта... и со таква порта ке заштедиш негде 10-15 денари ;D
-
Поедноставно ќе биде со НИ (NAND) порти да се изведе, или повеќевлезна NAND порта, или интегрирано коло со 4 NAND порти. Две од портите ќе се искористат за влезовите на фазите, една за сигналите од излезот на првите две NAND порти и четвртата NAND порта ќе остане неупотребена ;).
Не е поентата до заштедата, поентата е што колото ќе биде многу покомпактно, на пример, нема да ти требаат отпорниците за поларизиација на транзисторите ;).
-
ok ok you won... ::)
-
готовите уреди не се баш како овој на шемава, прибидејќи ги прати само двете фази, третата е напојување на уредот и ако ја снема таа фаза автоматски нема да работи, значи релето е секогаш затворено-активно
-
незнам дали ја виде шемата, ама има посебно напојување за електрониката...и ги прати сите 3 фази...
-
Ако нема фаза пред да се уклучи моторот ке работи заштитата , но ако снема фаза во работа тогаш
нема да регира бидејки не ги препознава фазите и ке добива повратен напон низ намотките од моторот.
-
Да ама тогаш ќе реагира биметалната заштита затоа што за секој мотор се користат контактор (склопка) и биметал во серија кој го штити моторот од испањање на некоја фаза или од преоптоварување .
-
незнам дали ја виде шемата, ама има посебно напојување за електрониката...и ги прати сите 3 фази...
Коментарот ми беше не за оваа приложена шема, туку за други варијанти, а дали ке враќа фаза преку намотките ? не е чист омски потрошувач, дали некој има измерено напон на трифазен мотор во режим на работа(со оптеретување номинално) ?
-
Напонот на трифазен мотор во работа е 230V или 380V во зависност дали е поврзан во ѕвезда или триаголник, a за да се постигнат потребните вртежи моторот повлекува поголема струја.
-
Напонот на трифазен мотор во работа е 230V или 380V во зависност дали е поврзан во ѕвезда или триаголник, a за да се постигнат потребните вртежи моторот повлекува поголема струја.
Напонот на моторот е секогаш ист со напонот на мрежата и изнесува 380V линиски и 220V фазен. А тоа како е врзан моторот нема веза за напонот што може да се измери од надвор, туку на напонот што се јавува во намотките. (па и тоа зависи од изведбата на моторот)