Author Topic: Мозгање погодување размислување нагаѓање мудрување ...  (Read 49262 times)

Offline dr-mr

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 778
  • Gender: Male
Вшмукувањето е секогаш во првиот такт и е прв циклус, без гориво неможе да се извршат другите циклуси, во првиот такт кога  клипот оди нагоре и во вториот такт кога клипот оди надоле.
Кога клипот оди нагоре (првиот такт) врши компресија на горивото во цилиндерот, движењето на клипот нагоре отвара канал кој внесува ново гориво во куќиштето со коленестото вратило(радалицата).Кога клипот е во крајна горна положба завршува циклусот-компресија, свеќичката фрла искра и се пали горивото, со тоа почнува циклусот-експлозија/експанзија на горивото и
движењето на клипот надоле(вториот такт). Кога клипот се движи надоле се отвараат канали по страната на цилиндерот, прв се отвара каналот за издувување, со тоа завршува циклусот-експлозија и започнува циклусот-издувувањ на гасовите од цилиндерот. Со истото движење надоле се отвара и друг канал од другата страна на цилиндерот  кој го префрла горивото од куќиштето на коленестото вратило внатре во компресиониот простор на цилиндерот со тоа завршува вториот такт, и клипот почнува да се враќа нагоре да го повтори првиот такт.
Сепак се ВРТИ !!!

Offline Toma

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1490
  • Gender: Male
  • Доблесно е да си дрзок а да помагаш!!!
движењето на клипот нагоре отвара канал кој внесува ново гориво во куќиштето со коленестото вратило(радалицата)
-( значи почнува првиот циклус)
Кога клипот е во крајна горна положба завршува циклусот-компресија
-(значи тоа е вториот циклус),
свеќичката фрла искра и се пали горивото
-(значи тоа е третиот циклус)
со тоа почнува циклусот-експлозија/експанзија на горивото и
движењето на клипот надоле(вториот такт)
-(значи тоа е четвртиот циклус)

И според тоа логично би било да се дојде до заклучок дека во “првиот“ такт има три циклуси а во “вториот“ такт има само еден циклус ...!
Ако некој знае а знаеш дека знае, следи го
Ако некој знае а не знае дека знае, укажи му
Ако некој не знае а знаеш дека не знае, покажи му
Ако некој не знае а не знае дека не знае, бегај од него!!!

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Не. Кај е клучот односно што испушти др-мр. Кога оди клипот надоле зад него ствара притисок односно картерот го користи како комора во која се набива воздухот. Значи имаш воздух под притисок. Сега, ќе почнам од "средина", како би го доловил моментот што е "tricky". Замисли дека почнуваме од моментот кога свеќицата фрла искра, смесата се пали, согорува, ствара притисок на челото од клипот и ако е све во ред ( не стиснеш на кочница на пример, се наоѓаш на угорница во несоодветна брзина или слично) притисокот го турка клипот на доле ( што овозмошува зад клипот да направиш притисок, оти се смалува вплуменот зад клипот) до момент кога клипот наидува на отвор, кој дозволува зплената смеса да излезе од просторот ограничен со клипот и цилиндарот и да се одведен надвор ( низ ауспух). Потоа нели, по инерција на замаецот клипот почнува да оди на горе. Е сега кога ќе почне да се ослободува согорениот гас под притисок, ќе остане оној дел од гасот кој нема притисок, односно е ист со атмосверскиот притисок. Значи, исто како да имаш шише до пола полно со газирана течност, и ко клатиш. Ќе се створи притисок. Го отвараш капачето, дел од газираното (  цо2 ) ќе излези надвор, но нели еден дел ќе остане внатре. Сега како да ја исфрлиме согорена смеса додека а да не губиме цикус ? Кога ќе постигниме рамнотежа со надворешниот притисок, додека сеуште клипот е на отворот, го пуштаме овај воздух што предходно го набивме во картерот. Пошто, нели е под притисок, го издувува согорениот гас, а комората се полни со новиот воздух ( во кој е додаден бензин, или се додава од после). До сега 2 такта-согорување и издувување. Сега е битно при полнењето што е можно помлце да се измешаат согорената и новата смеса, но пошто новата несогорена смеса е под притисок, па може да излезе низ отворот ( клипот сеуште се наоѓа кај отворот) ла затоа има насочувачи на воздух, одреден дизајн на ауспухот како би стварал соодветен отпор, како не би довело до одлевање на несогорен воздух и соодветна количина на нов воздух. Знчи тоа е такт на вшмукување.
Исто така битна поента е, еве змисли воздух од едно шише од литар сме го компресирале во едно зрно ориз. Во шишето сме наполниле чад од цигари. Зрното кога ќе се ослободи, нели ќе исполни точно колку што е шишето, но како да го пуштиме за да истисниме повеќе чад, и да го замениме со чист воздух ? За тоа служат тие канали и регулацијат на проток низ граната т.е. ауспухот. Оти нели ако го пуштиш свежиот воздух без везе, пола ќе се измеша со чадот, а по една половина од чадот и од свежиот воздух ќе излезат надвор ( во примерот стехиметријата е одокативна ). Сега имаме цилиндар наполнет со свеж воздух, и треба да ги набиеме ( за поголема ефикасност ) и да го заплиме. Клипот почнува да се движи нагоре, со што го поминува отворот и имаме затворен простор. ( заборавив да пишам дека свежиот воздух се пушта низ вентил, во моментот кога клипот сеуште е на отворот). Како се движи на горе (четврт такт, такт на компресија) просторот се смалува и кога ќе дојде скоро најгоре, свеќичката пали искра ( на искрата и треба "малце" време да ја зпли смесата) со што идиме до почетната точка на плење, од кај што кинисавме и нели процесот се повротува.

Offline Toma

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1490
  • Gender: Male
  • Доблесно е да си дрзок а да помагаш!!!
Еве и едно малку попрегледно и поразбирливо видео за тоа како работи двотактниот мотор!
Од досегашните излагања не добивме некоја слика како и кој од четирите такта кај четиритактниот мотор, кој од четирите циклуси се вклучени во двотактниот мотор и како!?


Ако некој знае а знаеш дека знае, следи го
Ако некој знае а не знае дека знае, укажи му
Ако некој не знае а знаеш дека не знае, покажи му
Ако некој не знае а не знае дека не знае, бегај од него!!!

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Исти се тактовите, кај двотактниот се 2 во еден ход ( `од) кај четиритактниот секој такт си има 'од.
Надолу согорување + издубување, на горе зема воздух ( од каналот, или од вентил) плус компреија се прави.

Offline Toma

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1490
  • Gender: Male
  • Доблесно е да си дрзок а да помагаш!!!
Ако е така тогаш напиши кои два циклуси се во едниот такт (“ход“) а кои други два циклуси се во другиот такт (“ход“), зашто
Quote from: Toma
И според тоа логично би било да се дојде до заклучок дека во “првиот“ такт има три циклуси а во “вториот“ такт има само еден циклус ...!
.А може и обратно да е, не знам!
Ако некој знае а знаеш дека знае, следи го
Ако некој знае а не знае дека знае, укажи му
Ако некој не знае а знаеш дека не знае, покажи му
Ако некој не знае а не знае дека не знае, бегај од него!!!

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Пишав, согорување и издувување се случува кога клипот оди надолу, кога ќе почне да оди нагоре се полни со свеж возрух и го компресира. Потоа се пали искра и па настанува согорување и додека оди клипот надолу кога ќе дојде до каналот з издув настанува издувување. Почнува да се движи па нагоре при што се полни, кога ќе го узмине каналот за доток на воздух ( или вентил) почнува татктот на компресија и пак одново и одново. ...

Offline krema

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 735
  • Gender: Male
Малку мешате циклуси со тактови, според мене во еден циклус се двата такта, а во секој такт што се случува кај двотактните мотори е опишано погоре.



Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Еден циклус-180 степени на радилица, или од една крајна положба до друга.

Offline krema

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 735
  • Gender: Male
Ако е така правилно тогаш во ред, а тоа би значело еден циклус = еден такт кај двотактните мотори.



Offline Toma

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1490
  • Gender: Male
  • Доблесно е да си дрзок а да помагаш!!!
Коментар на сликата со подтекст на тоа кога се врши запалување на смешата
вшумукување
компресија
согорување
издув



Code: [Select]
https://ucimotehnicko.wordpress.com/2013/03/10/%d0%bf%d0%be%d0%b3%d0%be%d0%bd%d1%81%d0%ba%d0%b5-%d0%bc%d0%b0%d1%88%d0%b8%d0%bd%d0%b5-%d0%bc%d0%be%d1%82%d0%be%d1%80%d0%b8/dvotaktni-oto-motor/
Исто така и оваа како илустрација



Quote
Načelo rada dvotaktnog motora

Kada klip putuje prema dolje vrši trostruku akciju: izbacuje sagorjele plinove, djelomice sabija gorivu smjesu u karteru koju u isto vrijeme kroz poseban priključni tunel gura u gornji dio cilindra. Goriva smjesa prilikom ulaska ispire i hladi cilindar. Ispire? Ispire od čega? Pa od gareži koja je zaostala nakon sagorijevanja ulja. Odakle sad ulje? E pa vlasnik dvotaktnog motora ga je ulio u gorivo. Zašto? Jednostavno – to ulje u gorivu služi za podmazivanje i ono djelomice sagori te odatle onaj plavičasti dim iza Wartburga! U karteru ili kućištu radilice dvotaktnog motora nema ulja! Kada klip krene gore izbacit će još malo sagorjelih plinova, ali i gorive smjese! Vrlo malo. I tu počinje priča o žderaču goriva. Kada klip zatvori ispušni kanal počinje prava kompresija ali i onaj najzanimljiviji dio rada dvotaktnog motora! Kada je klip odmakao prema gore, otvara se usisni kanal i podtlak u karteru uvlači novi paket gorive smjese u karter! Kada je klip došao do gornje mrtve točke ili vrlo blizu, završava prvi takt.

Na početku drugog takta se vrši paljenje gorive smjese i ekspanzije, klip juriša prema donjoj mrtvoj točci, u jednom trenutku otvara ispušni kanal, sagorjeli plinovi krenu van, goriva smjesa u karteru se djelomice sabije, klip dolazi u donju mrtvu točku i tu završava drugi takt.

Ima tu još posebna priča o auspusima. Dvotaktni motori zahtijevaju posebnu konstrukciju auspuha koji će omogućiti bolje izvlačenje ispušnih plinova i spriječiti njihovo vraćanje prema cilindru.

Ако некој знае а знаеш дека знае, следи го
Ако некој знае а не знае дека знае, укажи му
Ако некој не знае а знаеш дека не знае, покажи му
Ако некој не знае а не знае дека не знае, бегај од него!!!

Offline krema

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 735
  • Gender: Male
Колку тактен е двоцилиндричниот двотактен мотор?
2
Значи сепак мојот одговор е точен дека има два такта.



Offline Toma

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1490
  • Gender: Male
  • Доблесно е да си дрзок а да помагаш!!!
Коментар на оваа

Quote
Kada klip putuje prema dolje vrši trostruku akciju: izbacuje sagorjele plinove, djelomice sabija gorivu smjesu u karteru koju u isto vrijeme kroz poseban priključni tunel gura u gornji dio cilindra.
Ако некој знае а знаеш дека знае, следи го
Ако некој знае а не знае дека знае, укажи му
Ако некој не знае а знаеш дека не знае, покажи му
Ако некој не знае а не знае дека не знае, бегај од него!!!

Offline dr-mr

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 778
  • Gender: Male
Според мене нема трострука акција тука , клипот кога се движи надоле не го компресира горивото во куќиштето на коленестото вратило, притисокот кој се ствара го бутка/префрла горивото од куќиштето на коленестото вратило во компресиониот простор на цилиндерот.
Сепак се ВРТИ !!!

Offline Toma

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1490
  • Gender: Male
  • Доблесно е да си дрзок а да помагаш!!!
Да не остане недоречено 

Бројот кој недостасува е = 4 (четири)
Секој број на квадрат па збир на сите броеви.

1² + 7² + 5² + 3² = 84
8² + 2² + 4² + 6² = 120
6² + 5² + 2² + 4² = 81
Ако некој знае а знаеш дека знае, следи го
Ако некој знае а не знае дека знае, укажи му
Ако некој не знае а знаеш дека не знае, покажи му
Ако некој не знае а не знае дека не знае, бегај од него!!!