Во текот на нареднава недела најверојатно ќе добијам пристап до осцилоскоп, па ќе имам шанса убаво да ги проверам некои елементи.
Не е до проверка на елементите. Ќе ти треба ако треба му се прави troubleshooting на напојувањето откако ќе се замени се што може да се замени (да се најде на лагер во Македонија).
Најдов потенцијална замена за MOSFET-от во плочка за напојување од стар HP принтер:
http://store.alhekma4u.com/2sk1603-k1603-mosfet-n-channel-900v-2-5a-40w-5-8-ohm-to-220f/
Но, овој е 2.5А, 40W, за разлика од оној кој го заменувам (8А, 160W). Не знам, која е минималната вредност потребна на оваа плочка?
Ако дава 200W на 12V, тоа се 200W/12V=16.7A. Еве, нека одат 50W на топлина (не би требало повеќе бидејќи е SMPS напојување), тоа е вкупна потрошувачка од 250W. 250W/230V=1.09А. Остануваат уште 1.5A фазла
. Не е проблем, би требало да работи како што треба
. Мислам дека и R
DSon му е поголемо од оригиналниот, што значи дека повеќе ќе грее, ама ќе си видиш. Ако проработи напојувањето по промена на компонентите, ќе ставиш нешто да го оптерети (LED диоди, моќен отпорник, било што). Остави го да работи некое време. Ако не прегрее транзисторот, не би требало да има проблем
. Ако направи „пуф“ или ако изреагира заштитата... ќе мора да најдеш помоќен и со пониско R
DSon.
Интегралецот го испробав со АТХ напојување од 24V (-12V и +12V каналите - претходно го избегнував ова). Ништо не се случи.
Би требало да е ОК ако ништо не се случило
. Бидејќи ништо не се случило, дури и да е неисправен, најверојатно ништо нема да се случи (нема да се пушти напојувањето). Он ги дава switching сигналите за MOSFET-от. Ако не даде сигнал, MOSFET-от нема да прејде од OFF во ON и автоматски ништо нема да се случи
.
Во секој случај, само како мерка за претпазливост, врзи сијалица од 75W во серија со колото за напојување
.
Исто така, чисто да знаеш, не знам колку се разбираш во електроника, но ако случајно се решиш да го испитуваш напојувањето со вариак (трансорматор со променлив излезен напон), немој. SMPS напојувања не се испитуваат вака. Класичен трансформатор или мотор, да, може вака да го испитуваш, ама не и SMPS напојувања. Со вариак, само може да го изгориш напојувањето... и да кажеш „ова не се прави, има и некој друг проблем“, а всушност проблемот бил тоа што си искористил вариак за да му го намалиш влезниот напон :S.
Утре ќе ја скицирам плочкава (рачно, барем сегментот кој го сервисираме) па ќе се обидеме да споредиме, затоа што мене вака 'од око' не ми оди баш (искуство).
Нема проблем
. Пробај направи reversing на шемата од ППК-то и види дали примарот е сличен
.
4. R4(0.15/1.86kOhm 1W)*
...
* - не ми се јасни ознаките, ќе пробам најверојатно со 4.8 омски 5W отпорник (најмала вредност што ја имам со поголема моќност) па ќе видиме.
Мене не ми е јасно тоа што ти си го пишал
. 0.15/1.86K
. Што ти значи ова?
Ако ова е оној расцветаниот моќен отпорник, ти пишав. Пробај со било која ниска вредност до кај 10-тина Ohm-и, колку за проба би требало да биде адекватна замена. Моќност, и тоа ти пишав, 2W па нагоре
. Ако проработи се како што треба, остави го, не го менувај, очигледно вредноста не му е критична
.
Сега останува да видиме дали може да се искористи мосфетот од принтерот (може?) и да одлучам дали ќе почекам да го проверам интегралецот со осцилоскоп. Патем, како би го направил тоа?
Стави ги сите компоненти освен MOSFET-от. Врзи го напојувањето на мрежен напон (преку сијалица). Ако ништо не направи „пуф“ и ако сијалицата не засвети (не би требало ни да жари без MOSFET-от), врзи го мерниот пин на осцилоскопот на пин 6 (пинот кој оди кон гејтот на MOSFET-от), а GND на пин 5. Ако добиеш редица импулси --- пауза (половина секунда, секунда, две... зависи од IC до IC) --- редица импулси --- пауза, итн., IC-то е ОК. Во превод, ова значи, сакам да го пуштам напојувањево, ама нешто не ми иде (не знае дека му фали моќното другарче
). Можно е да има на пин 6 и континуирана низа импулси. Во принцип, добар знак е ако добиеш било што друго на осцилоскопот, освен права линија
. Стави го MOSEFT-от и пушти го пак (повторно, редно врзана сијалица со мрежното напојување). Ако напојувањето даде 12V на излез и сијалицата не свети (или жари малку), значи работи, јееееее
. Извади ја сијалицата и приклучи го директно на мрежен напон, би требало се да си проработи ОК
. Ако се работи ОК без сијалица, исклучи го, врати ја назад сијалицата и приклучи товар на излезот (моќни LED). Ако се е ОК, сијалицата или малку ќе жари или воопшто нема да свети, а LED диодите ќе светат
.