Мерењата траат само 10 минути, ако знаеш да работиш со програмата Не ти требаат ни саати, а камоли денови.
Треба да подесам референтно ниво, да подесам влез-излез, едно друго, а картицата каде што ми стои, баш и немам некој пристап, не ми е во работилница PC-то па да имам пристап до се :S.
Како и да е, како што пишав, ако во иднина ми позајмат некоја картица, ќе ја измерам
.
Тоа е тоа што го зборувам, ако не му ја погодиш самплинг фр ке ја има прикажаната дисторзија на графиците кои ги прикачив
Не е само до sampling фреквенцијата туку и до самиот чип, еве, тој кој го дадов за пример не можеше да врши up и down конверзија, што значи дека најверојатно бил наменет само за embedded уреди (најверојатно DVD плеери од повисока класа). Ако самиот чип може да врши хардверски up и down коверзија, нема да има проблем. Се разбира, конверзијата е софтверски контролирана, но хардверот ја прави конверзијата. На времето, имаше една многу добра Producer серија од TerraTec. Одличен звук вадеа картичките. Интерни беа, ама чиповите беа custom правени за TerraTec. Имав прилика да разгледам еден од datasheet-овите на оваа серија на чипови. Во принцип, сите чипови беа горе-долу исти, со тоа што им се разликуваше бројот на влезови и некои други поситни опции. Како и да е, секој од тие чипови имаше
хардверски имплементирано up и down коверзија од 22.05KHz/8bit до 96KHz/32bit FP. Ова беше контролирано од ASIO драјверот, а инаку, во native mode (со WDM драјверот), стандардна резолуција беше 44.1KHz/16bit. Се разбира, дури и ако се пуштеше (само со playback) некој фајл кој има повисока или пониска резолуција, хардверски, самиот чип го вршеше декодирањето, а не како сега, софтверски. Не можам да опишам со зборови како звучеше таа серија на картици. Беспрекорно. Многу подобро од скоро сите екстерни картици кои сум ги слушал. Имав прилика да чујам две од нив, навистина одлично звучеа, веќе не се прават такви картици. Штета што веќе и драјвери нема за нив :S. Барем не за Windows, последната верзија е за XP. Можеби и ќе се фати драјверот на 7 или 8, ама само на x86 верзиите, не и на x64. Е, такви ако беа излезните степени на повеќето екстерни картици, дефинитивно ќе препорачував екстерна картица на секој кој сака да ја замени onboard картицата за нешто поквалитетно.
За жал, колку што имам забележано, многу од производителите на екстерни аудио картици воопшто не обрнуваат внимание на дизајнот. Голем дел од нив само се водат со мотото „да биде транспортна“ бидејќи најголем дел од купувачите тоа го бараат, што во превод значи „да има USB 2.0 порт и да биде мала“, а воопшто не обрнуваат внимание на внатрешниот дизајн и дали тој задоволува определени норми.
Стандардната онборд звучна картица има однос сигнал-шум околу -70dB, а Line6 и доста други студио картици имаат -90dB. Имам измерено и -96dB сигнал-шум кога и е денот на Line6 UX1(некој од комшиите не запалил телевизор или радио )
Да да, апсолутно точно. Пониско од 70dB со onboard нема да добиеш. Имам два пати мерено, се разочарав. Ма и со ASIO4ALL не дава пониско од 70dB. Пробав и така, ама едноставно... тоа и се хардверските ограничувања :S. А за изобличување... да не зборувам, ако добиеш некоја вредност блиску до 2%, биди среќен. И тоа на стерео сигнал, не ни можам да мерам повеќе од тоа бидејќи ако картицата се стави во 5.1 или 7.1 мод да работи, автоматски влезот за снимање и е зафатен како излез
. Глупости, ама тоа е, мораат да штедат на конектори
. Најниска вредност што успеав да измерам беше околу 1% и тоа при „посебни услови“ (погодив некоја фреквенција од околу 2.нешто KHz на конкретната картица и тогаш извади најнизок THD, кој знае зошто... 1000 фактори може да се во прашање).
Значи, кратко и јасно, за сериозна работа, onboard картици не се. Доволно добри се за playback, ама не и нешто повеќе од тоа. И јас користам onboard за нешто повеќе од playback, ама онака, за тест, не и за сериозна работа.
За жал не може да произведе повеке од 1.4V RMS (+4dB студиски). За разлика од тоа, ПЦ онборд звучната мерено произведува и 4V RMS без да дисторзира! Не значи дека има подобар излез, туку многу повеке може да се пушти. Имам забележано дека ако на екстерни звучни преку УСБ, не смееш да пуштиш до крај туку макс 80% од излезот за да немаш дисторзија.
Да да, повеќето екстерни може да дадат многу висок излезен напон
. Еве, на пример, мојата дава и до 8Vpp без да почне да клипува. Околу 9Vpp веќе почнуваат да се отсекуваат врвовите на синусоидата, ама никогаш не заклучив дали е тоа до излезот или влезот на аудио картицата
. Немав врзано осцилоскоп, имав направено loop влез-излез и така мерев. Може да е и до влезот, не мора да значи дека е до излезот
. Како и да е, без разлика дали влезот или излезот клипувал, дури и да може да даде излезот нешто повисок сигнал, не е тоа значително повеќе, еве, нека е до 10Vpp, не и повеќе од тоа
. Се разбира, ни јас никогаш не го пуштам излезот до крај. На мојата, сигурно си стои на половина
. Така подесена, на излез дава околу 3Vpp, што е повеќе од доволно за мојот засилувач
.
Инаку, околу софтверов за мерење, ARTA го имам пробано, ама некако... не беше тоа што го очекував. Не можев да се снајдам со интерфејсот и не беше баш тоа што го барав. Освен тоа, мислам дека имав проблеми и со подесување на ASIO драјверот бидејќи користам друг, не оригиналниот на картицата и некако ми се смачи пробуваќи да подесам се :S. Мене лично, најдобро ми „легна“ DSSF (Diagnostic System for Sound Fields) на Yoshimasa Electronic. За жал, од него нема warez верзија и ја користев trial верзијата која е full се додека не истече trial перидот (1 месец).
Имаш и 44.100 со 24Bit. Верувај ми нема да чуеш ама баш никаква разлика меѓу 44.100 и 48.000 самплинг рејт. Само софтверот кои го користиш за миксање, снимање колку добро му работат ефектите на тие самплинг фреквенции. Едново иде до 22kHz, a другото до 24kHz точна репородукција после ДА конверзија А ретко кој може да ги слуша оние над 18кHz, такада....
За слушање, да, не може да се чуе разликата, ама стандардот е тој, минимум 48KHz/24bit-на резолуција за студиска работа. Пробај и дади 44.1KHz/16bit-на снимка на било која издавачка куќа. Никој нема да ја прифати. Верувај, сум бил сведок на вакво одбивање. Во случај да издавачката куќа прави mixing и mastering (издавачките куќи со понизок буџет може да ја остават оваа работа и на музичарот/продуцентот, под услов да им даде снимка со минимална резолуција од 48KHz/24bit), ти ги бараат работната верзија (проектот) или евентуално OMF експорт од проектот на 48KHz/24bit-на резолуција. Ова е некој „непишан стандард“. Често може да се начекаат online и некои leaked работни верзии од албуми (ги викаат studio versions) на некои бендови и овие снимки многу често се со резолуција од 96KHz/32bit FP. Едноставно стои така како традиција. Не знам зошто, но стои. На крај, се тоа ќе се експортира како 44.1KHz/16bit, ама ете, некои тврдат дека има разлика
. Јас само знам дека не може да ја чујам, а дека има, апсолутно има
. Едниот фајл е, на пример, 100MB некомпресиран, другиот е 800MB
. Мене разлика ми прави само во HDD простор, за мене друга разлика нема
.