Македонски форум за електроника
Аналогна електроника => Напојувања => Topic started by: Jove on 07.10.2010, Thursday, 20:05:20
-
тука писувајте за ова девил рече да отвориме нова тема
Споено мислење: [time]07 Октомври 2010, 20:07:05[/time]
е сега дали мозам да направавам ваков конвертор да извадам појке напон во кола за да ранам појако појацало ??? ??? ??? како тие со се купуваат 200-300-400-500-1000 вати со се
-
Ова повеќе ќе дојде како туторијалче ама ќе се обидам да напишам и да објаснам околу DC-DC Конверторите онолку колку што знам јас и онака да сватите и вие пошто ако земам да објаснувам како што знам нема никој ништо да ме разбере ;D
DC-DC конверторите се начесто импулсни напојувања, во зависност од изведбата поделени се на повеќе видови и тоа: step-up (подигачи на напон), step- down ( намалувач на напон), инвертори и флајбек трансформатори ама тоа не не интересира многу нас.
Некој ќе праша што е прекинувачко или импулсно напојување, тоа е прост уред ( во наш случај, инаку тоа е наука за себе :)) кој користи прекинувач, калем и диода за да енергијата ја префрли од влез на излез, во зависност од поставувањето на овие работи ( распоредот нивни ) може да се добијат трите погоре спомнати видови на напојувања.
Ккао што спомнав во зависност од поврзувањето се добива различен склоп
1. Step-up ( boost), склоп се добива доколку елементите се поврзат како на шемата подолу
(http://www.maxim-ic.com/images/appnotes/2031/2031Fig02.gif)
на шемава имаме прикажано ( гледано од лево на десно ) калем, прекинувач према маса, диода и кондензатор.
Како работи ова напојување ( ќе се послужам со шема, на шемава има некој пресметки не ги гледајте ним тие подоцна ќе ни требаат, не сега )
(http://www.maxim-ic.com/images/appnotes/2031/2031Fig05.gif)
Да замислиме дека прекинувачот веќе долго време е отворен па според тоа, напонот кој е на влез ќе се добие и кај кондензаторот на излез.
Доколку сега го затвориме прекинувачот, преку калемот и преку прекинувачот према маса ќе почне да тече некоја струја, диодата е така поставена што го блокира кондензаторот за да не се празне и тој преку прекинувачот.
Да замислиме дека имаме некоја бесконечно голема струја, тогаш таа струја што тече низ калемот линеарно ќе расте во зависност од времето, до некоја вредност пропорционална на влезниот напон поделено со индуктивноста ( зависи колку време прекинувачот е вклучен ).
Да замислиме сега дека, прекинувачот после х време пак го отвораме, тоа значи дека струјата ќе продолжи да течи преку диодата за да го надополни напонот кај кондензаторот кој во меѓувреме паднал на некое ниво.
(http://www.maxim-ic.com/images/appnotes/2031/2031Fig06.gif)
Напонот на излез се крева до некоја рамнотежа или додека не се постигне условот
VL = L × di/dt
Со други зборови, колку повисок напон на краевите од калемот, толку побрзо струјата во калемот паѓа.
Во стабилна состојба, напонот на калемот за време на префрлувањето на прекинувачот е 0V.
Ова значи дека и струјата која врви низ калемот е на некоја стабилна состојба.
Ова е важно за да може да се мисли еден чекор понапред за да можеме да пресметаме кое е зголемувањето кое можеме да го добиеме на излез.
Доколку имаме некое зададено време за полнење ton за некој влезен напон струјата да стигне до рамнотежа, тоташ имаме и некое специфично време за празнење toff за некој излезен напон.
Бидејќи напонот на калемот за време на рамнотежа мора да достигне до 0, тогаш ние можеме да го пресметаме засилувањето кое ќе се добие на излез според следнава равенка :
VOUT = VIN/(1-D)
каде што D e времето
ton/(ton + toff) = D
Начинот на работа е сличен и кај колото за инвертирање и кај колото за намалување
со тоа што се користат различни шеми
Step-down (buck)
(http://www.maxim-ic.com/images/appnotes/2031/2031Fig01.gif)
Каде што формулата за пресметка на излезниот напон е следна
VOUT = VIN × D
Invertor
(http://www.maxim-ic.com/images/appnotes/2031/2031Fig03.gif)
Формула за пресметка на излезен напон
VOUT = VIN × D/(1-D)
Начинот на кој ќе го регулирате тоа прекинвање е веќе нешто сосема друго
најчесто таа фреквенција на прекинување изнесува од 20-40кHz
користев литература од
http://www.maxim-ic.com
ако го интересира тоа некого ;D
-
Браво, одлично обjаснето ;). Сигурно ќе му се најде на некој tutorial-чево ;).
-
реп+ од мене бор4е
-
Не е на Борче, на Devil e tutorial-ов ;) :D.
-
Супер Devil, репутација + :)
-
Една шема на необичен ДЦ/ДЦ претворач со ТДА2030! Претвора ДЦ напон до 20В во ДЦ до 40 В!.Значи го дуплира напонот,но јачината на струјата е 3А! ;) Идеален е за работа со појаки (пред се транзисторски појачувачи )во автомобил.Ставете на ТДА добар ладилник
-
Една шема на необичен ДЦ/ДЦ претворач со ТДА2030! Претвора ДЦ напон до 20В во ДЦ до 40 В!.Значи го дуплира напонот,но јачината на струјата е 3А! ;) Идеален е за работа со појаки (пред се транзисторски појачувачи )во автомобил.Ставете на ТДА добар ладилник
Ако напојувањето на овој “конвертор“ е 20V, со сигурност гарантирам дека излезот никогас нема да отиде погоре од 19.5V. Батка, да не си ја згешил шемата?
-
Ако напојувањето на овој “конвертор“ е 20V, со сигурност гарантирам дека излезот никогас нема да отиде погоре од 19.5V. Батка, да не си ја згешил шемата?
Во право е, барем јас колку што знам, максимален напон што може да даде стандарден операциски засилувач е Vcc, така да не прави логика да даде поголем напон од 20V (барем теоретски 20V, практично ќе биде малку помал, како што рече deophorant, 19.нешто ;)).
-
па и сликата е потпишана како стаб....а и така личи...како стабилизатор...
-
Само пробајте,јас не ја измислив од памет оваа шема.Се гледа дека е скенирана.Кој сака да види нека ја направи.Ке се изненадите .Ставите на влез 12В,а на излез добивате 23,89 В.
-
Ама струјата на сигналот ке биде мала ( 3 ампера ) а со тоа нема да може да се направи некој моеќен аудиозасилувач :)
-
УПС! Се извинувам сега ја отворив и видов дека сум ставил погрешна шема!! :DНавистина пропустот е мој!!!! ;D ;D ;D >:( Но,имам и шема на дублер на напон со ТДА 2030,па ако ја најдам ке ја поставам со должно извинување.!! Ова е навистина регулација до 3А! :o :D :D :D
-
Таа другата шема колку ампера може да регулира ;D ?
-
ТДА 2030 максимум вади 3А ! Тоа на 24 волти максимално дава 60 вати по канал
-
УПС! Се извинувам сега ја отворив и видов дека сум ставил погрешна шема!! :DНавистина пропустот е мој!!!! ;D ;D ;D >:( Но,имам и шема на дублер на напон со ТДА 2030,па ако ја најдам ке ја поставам со должно извинување.!! Ова е навистина регулација до 3А! :o :D :D :D
Нема проблем, за тоа сме тука, да се корегираме едни со други ако згрешиме ;)... и да си помагаме, фала богу ;).
-
Да тоа не е мала моќност ама колегата јове сака да изработи јако појачало за кола ;D
(300 вати и нагоре) Што значи дека оваа шема нема да му заврши работа :(
-
ае ако најдиме несто арно ако не не но дали добро ке функционира така кога ке го крени напонот и дали мн ке грее (да не треба да го ставам во вратата од колата како ладилно тело ;D ;D) и што ке се слу4ува при верглање на колата затоа што тогас напонот пага под 9 волти ??? ??? ???
-
тоа е само краткотрајно...после верглањето напонот е ~14V (од алтернатор е тој напон...)
-
да знам дека е од алтернатор после но да не му се слу4и несто ако работи на минимален рабон напон 9 волти ??? ???
-
па не би требало, треба да се предвидат такви работи..само не би ти препорачал да го оставаш да работи на акумулатор (ако мислиш да го правиш) дека ке ти отиде акумулаторот за 5 мин. па после тоа ке треба да буткаш :o
-
Еве ја вистинската шема со ТДА 2030.Сум ја ставил под друго име само ;D >:( Значи само со ТДА имате ДЦ ДЦ конверзија мах. на влез 20В3А на излез дупло 40В мах. 3А . Доволно за појачувач со транзистори
2х30-40 вати. Тоа ти е доста за во автомобил!! ;D Ставете добар ладилник на ИК!
-
Еве ја вистинската шема со ТДА 2030.Сум ја ставил под друго име само ;D >:( Значи само со ТДА имате ДЦ ДЦ конверзија мах. на влез 20В3А на излез дупло 40В мах. 3А . Доволно за појачувач со транзистори
2х30-40 вати. Тоа ти е доста за во автомобил!! ;D Ставете добар ладилник на ИК!
Подигање на напон со прелевање на полнеж, ова не е баш добро решение за таа моќност. На овој принцип се подига напонот на МАХ транслаторите, но тоа е за мала мокност. Истиот принцип се користи и во некои интегрални засилувачи (TDA1562Q), кои се во Н класа. Овој конвертор бара исклучително големи кондензатори (2х1F) што е многу за апликацијата. Многу подобро е да се изработи некој DC/DC step up конвертор со индуктивен елемент (поевтино и поедноставно и за поголема мокност). Имаше некоја таква шема во Емитер, а и било кој boost конвертор (што е и шемата од емитер) може да заврши работа за мокности до 200W. За поголеми мокности препорачливо е да се прави cuk, или zeta конвертор. доколку е потребен и двоен напон може да се изведе и полумостен изолационен конвертор, или полумостен, полурезонатен изолационен конвертор. Тоа е најидеалното решение кои го користат сериозни компании за слични потреби. Со план сум да конструирам еден таков конвертор за 300W, но пред тој конвертор има многу приоритети, а време се помалку. Сепак ке се потрудам во блиска иднина да ги обелоденам почетните шеми и елементи за работа. Па ако некој е заинтересиран да почне со експерименти и изведба.
-
Еве ја вистинската шема со ТДА 2030.Сум ја ставил под друго име само ;D >:( Значи само со ТДА имате ДЦ ДЦ конверзија мах. на влез 20В3А на излез дупло 40В мах. 3А . Доволно за појачувач со транзистори
2х30-40 вати. Тоа ти е доста за во автомобил!! ;D Ставете добар ладилник на ИК!
Подигање на напон со прелевање на полнеж, ова не е баш добро решение за таа моќност. На овој принцип се подига напонот на МАХ транслаторите, но тоа е за мала мокност. Истиот принцип се користи и во некои интегрални засилувачи (TDA1562Q), кои се во Н класа. Овој конвертор бара исклучително големи кондензатори (2х1F) што е многу за апликацијата. Многу подобро е да се изработи некој DC/DC step up конвертор со индуктивен елемент (поевтино и поедноставно и за поголема мокност). Имаше некоја таква шема во Емитер, а и било кој boost конвертор (што е и шемата од емитер) може да заврши работа за мокности до 200W. За поголеми мокности препорачливо е да се прави cuk, или zeta конвертор. доколку е потребен и двоен напон може да се изведе и полумостен изолационен конвертор, или полумостен, полурезонатен изолационен конвертор. Тоа е најидеалното решение кои го користат сериозни компании за слични потреби. Со план сум да конструирам еден таков конвертор за 300W, но пред тој конвертор има многу приоритети, а време се помалку. Сепак ке се потрудам во блиска иднина да ги обелоденам почетните шеми и елементи за работа. Па ако некој е заинтересиран да почне со експерименти и изведба.
Доста начитан човек си deophorant!Алал да ти е! :D ;)
-
http://bas.elitesecurity.org/dcdcsmps.html
-
Види, ако направи транзисторски појачувач може да си дозволи да го напојува со 12В и овој дублер и да даде достојно во АБ класа некои 30-35 вати и ке биде се во ред.Кога се работи за хибриди и мосни споеви треба да се работи со големи струи и постои можност за повелекување,па се користат посебни електролити за одржување на напонот. Средината е некаде околу можноста да се искористи ниската импенданса (2 оми) на некои мосни споеви и со стандардните 12-14В да се добие 20-30 Вати по канал,што е сосем доволно за просечен автомобил.Подобро би било да купите и вградите подобри и поефикасни(поскапи) звучници и стандарден 4х40 вати ЦД/радио со УСБ влез,така што ке добиете добар и пред се квалитетен звук,а ке заштедите на акумулатори! :D :D
-
Види, ако направи транзисторски појачувач може да си дозволи да го напојува со 12В и овој дублер и да даде достојно во АБ класа некои 30-35 вати и ке биде се во ред.Кога се работи за хибриди и мосни споеви треба да се работи со големи струи и постои можност за повелекување,па се користат посебни електролити за одржување на напонот. Средината е некаде околу можноста да се искористи ниската импенданса (2 оми) на некои мосни споеви и со стандардните 12-14В да се добие 20-30 Вати по канал,што е сосем доволно за просечен автомобил.Подобро би било да купите и вградите подобри и поефикасни(поскапи) звучници и стандарден 4х40 вати ЦД/радио со УСБ влез,така што ке добиете добар и пред се квалитетен звук,а ке заштедите на акумулатори! :D :D
Секој си има право на свое мислење, но јас не се согласувам со оваа констатација. Имено TDA1562Q е хибриден засилувач за во кола, кој може да испорача 50W, и тој е во Н класа. А сто е разликата од АВ до Н класа, само менаџирањето на напојувањето. Патем овој конвертор, заедно со засилувач од АВ класа е она што се вика Н класа или се во едно има во TDA1562Q. И на тој инвертор кој работи на сличен принцип (со прелевање на полнеж) му се потребни само 2 кондензатори од 4700uF, а не 2 од по 1F (Разликата е 25 пати што во цена е многу). И тоа коло кошта некаде окулу 300 денари, и заедно со сите елементи нема да помине 600, додека со твоето решение само инверторот ке биде поскап од 1000 денари + засилувачот, за слични резултати. Ако се нафати некој да прави ваков boost конвертор со индуктивен елемент, се на се нема да има поголем трошок од 500 денари (контролер+МОS, кондензатори и индуктивитет). Па кој што сака нека одлучи и нека прави, ние сме тука да ги изнесеме фактите, што е економски исплатливо а што не.
-
значи оваа шема што ја стави батка треба да работи со кондезатор од 1 фарад,или би работела само со елементите на шемата,би ја направил оваа шема и би ја користел со ТДА2025,за во автомобил.
-
значи оваа шема што ја стави батка треба да работи со кондезатор од 1 фарад,или би работела само со елементите на шемата,би ја направил оваа шема и би ја користел со ТДА2025,за во автомобил.
Од големината на кондензаторите, зависи количината на полнеж која ке се пренесе во еден циклус. Бидејки фреквенцијата е иста, следува дека количина на полнеж во време е струја, па од големината на кондензаторите ке зависи максималната излезна струја, со прифатливо бранување.
-
Сега и јас не разбрав! Може ли - не може ли? Јас велам може,не теоретски,практично. Ова шема со ТДА сум ја употребил во автомобил и погонеше два транзисторки појачувачи по 30 вати во АБ класа ( со 5 транзистори и 2х2Н3055 во излез на канал).Направив два претворувачи . Појачувачите ги работев со две десетки пионир и два високотонци симсоник во Југо Скала 55.Никогаш не прегореа и со нив и ја продадов Скалата.
-
значи шемава е испробана,јас би ја направил исто за во кола но планирам да користам засилувач со тда2025.
(http://radiosound.h12.ru/radio/tda/tdapic/2025.gif)
-
Ok!Ако работиш со 12В добиваш 24 В мах.3А Провери колку троши ТДА20.. и ке видиш дали е во ред.
-
еве ја табелата,па во кола напонот варира би требало да работи,овде во табелава нема дадено за 24волти колкаво THD би имало.
(http://i290.photobucket.com/albums/ll245/VLATKO-FIAT/th_untitled-2.jpg) (http://s290.photobucket.com/albums/ll245/VLATKO-FIAT/?action=view¤t=untitled-2.jpg)
-
Сега и јас не разбрав! Може ли - не може ли? Јас велам може,не теоретски,практично. Ова шема со ТДА сум ја употребил во автомобил и погонеше два транзисторки појачувачи по 30 вати во АБ класа ( со 5 транзистори и 2х2Н3055 во излез на канал).Направив два претворувачи . Појачувачите ги работев со две десетки пионир и два високотонци симсоник во Југо Скала 55.Никогаш не прегореа и со нив и ја продадов Скалата.
Може, дефинитивно може, но не е исплатливо, за парите што требаат само за овој инвертор, ке се направи помокен засилувач на 12V.
-
Еве една можеби луда идеа од мене.ако поврзаме 2 конвертора редно односно излезот на едниот да се поврза на влезот на другиот . Дали ке добиеме напон 4 пати поголем од 12в
-
Еве една можеби луда идеа од мене.ако поврзаме 2 конвертора редно односно излезот на едниот да се поврза на влезот на другиот . Дали ке добиеме напон 4 пати поголем од 12в
Нема да се добие поголем напон, само беља ке се направи. Самите IC не се предвидени за толку голем работен напон.
-
Подобро направи два конвертори за секој канал посебно.Еве една поскапа,ама добра верзија на конвертор 30-0-30В:
(http://elektronika-mk.net/index.php?action=dlattach;topic=2284.0;attach=1384)
-
Подобро направи два конвертори за секој канал посебно.Еве една поскапа,ама добра верзија на конвертор 30-0-30В
Е ова веќе личи на вистинско решение, а прашање дали е поскапо (таму тие кондензатори од 1F не се баш евтини, па и на 63V, може еден да е и по 800-900 денара), а тука управувацкото коло е 20 ден, и транзисторите по 100 нека се, а трафото, од компјутерско напојување. Само што нема доволно информации за изведба на колово, ке мора малку и да се експериментира.
-
А има во логинг такви кондензатори од 1 фарад,а и повеќе? :)
-
А има во логинг такви кондензатори од 1 фарад,а и повеќе? :)
За тој работен напон тешко, обично толку големи кондензатори се за 5.5V. Па секако останува опцијата за паралелна врска на 10x10mF. Скапа варијанта во секој случај.
-
Еве една можеби луда идеа од мене.ако поврзаме 2 конвертора редно односно излезот на едниот да се поврза на влезот на другиот . Дали ке добиеме напон 4 пати поголем од 12в
САМО КЕ си ја запалиш инсталацијата во колата така како што рече и ке ги изгориш конверторите БАШ СИ ЛУД СО ТВОЈАТА ЛУДА ИДЕЈА ХАХАХАХ
-
Еве една можеби луда идеа од мене.ако поврзаме 2 конвертора редно односно излезот на едниот да се поврза на влезот на другиот . Дали ке добиеме напон 4 пати поголем од 12в
САМО КЕ си ја запалиш инсталацијата во колата така како што рече и ке ги изгориш конверторите БАШ СИ ЛУД СО ТВОЈАТА ЛУДА ИДЕЈА ХАХАХАХ
јас одамна се имамм отказано од идеата да правам конвертор за во автомобил и имам купено засилувач за во колата
-
ете колегата што ви кажа ;)
не се исплати ама кој има пари и мерак да го направи нека го направи :)
-
прашав за делови ахаххаха 1600 денари ме фака цел конвертор а за тие пари 5 тда 1562 со се делови ке ги купа и ке ги склопа во појацало
-
колкав треба да биде трансформаторов,јас извадив торус грец кондезатори од еден расипан автозасилувач,дали би можел барем тој торусот да го употребам за да направам вакво напојување.
(http://i290.photobucket.com/albums/ll245/VLATKO-FIAT/th_DSC00376.jpg) (http://s290.photobucket.com/albums/ll245/VLATKO-FIAT/?action=view¤t=DSC00376.jpg)
-
не ти е добро намотан торусот, треба рамномерно да се мотаат и право жиците, вака само загуби ќе имаш :)
-
не ти е добро намотан торусот, треба рамномерно да се мотаат и право жиците, вака само загуби ќе имаш :)
тој рече дека торусот е фабрички намотан од појачало за кола изваден како може да е така криво мотан и како шо рече ке има зауби
-
па така не го гледаш како е накриво мотан, нема магнетното поле убаво да се распредели
(http://emiter.com.mk/sliki/za_napisi/2008/12/1557/1_emiter_Slika%204%20-%20Torus.jpg)
-
да да значи торусот е фабрички јас само го одлемив,е сега дали го намотале добро или не во фабрика не се разбирам,иначе работел доста време во кола но изгореле транзисторите во напојувачкиот дел кој не ги најдов и ја растурив плочкава,ако може да направам од ова нештео добро ако не пак добро ;D
-
па така не го гледаш како е накриво мотан, нема магнетното поле убаво да се распредели
(http://emiter.com.mk/sliki/za_napisi/2008/12/1557/1_emiter_Slika%204%20-%20Torus.jpg)
го гледам бе ама зошто е така мотан во фабрика не ми е јасно???
-
А има во логинг такви кондензатори од 1 фарад,а и повеќе? :)
За тој работен напон тешко, обично толку големи кондензатори се за 5.5V. Па секако останува опцијата за паралелна врска на 10x10mF. Скапа варијанта во секој случај.
Брееееее мајката,прашав во логинг за такви кондензатори со огромен капацитет т.е од 1 фарад и ми рекоа дека имаат само таков од 1 фарад ама до 5,5 волти и цената на истиот е 374 ден :o :o ;D.Вас како ви се свиѓа цената,скапо или ефтино? ;D
-
А има во логинг такви кондензатори од 1 фарад,а и повеќе? :)
За тој работен напон тешко, обично толку големи кондензатори се за 5.5V. Па секако останува опцијата за паралелна врска на 10x10mF. Скапа варијанта во секој случај.
Брееееее мајката,прашав во логинг за такви кондензатори со огромен капацитет т.е од 1 фарад и ми рекоа дека имаат само таков од 1 фарад ама до 5,5 волти и цената на истиот е 374 ден :o :o ;D.Вас како ви се свиѓа цената,скапо или ефтино? ;D
1 фарад = 1000uF
Ако е тоа цената во лОГИНг
-
А има во логинг такви кондензатори од 1 фарад,а и повеќе? :)
За тој работен напон тешко, обично толку големи кондензатори се за 5.5V. Па секако останува опцијата за паралелна врска на 10x10mF. Скапа варијанта во секој случај.
Брееееее мајката,прашав во логинг за такви кондензатори со огромен капацитет т.е од 1 фарад и ми рекоа дека имаат само таков од 1 фарад ама до 5,5 волти и цената на истиот е 374 ден :o :o ;D.Вас како ви се свиѓа цената,скапо или ефтино? ;D
1 фарад = 1000uF
Ако е тоа цената во лОГИНг
Не не,колега 1 фарад е еднакво на 1.000.000 микро фаради ! ;)
-
Незнам колку е ок да постира линк од друг форум, поготово ако иам копии од мк списанија, али ајде...
http://www.diyaudio.com/forums/car-audio/57857-finished-car-amplifier-schematic-pcb-based-kenwood-kac-716-a.html
еве оде има шема за засилувач сосе напојување....
Сега незна колку успеаф да уплоадира шема за летком во кола, но доколку bd556 го замените со bd140, a bd140 so bd242c, може намесот 2, да ставите 8 паралелно врзани 2N3055, со што ке добиете 400 ватен инвертер. Секако трафото треба да е према потребите. Доколку и ова е малце, двата излезни транзистори (во овој случај нема да поврзите повеќе 2n3055 транзистори) може да ги користите како побуда за 20-тина транзистори од овој тип со што ќе добиете околу киловат. За оваа преправка не е лошо да се консултирате со поискусните од форумов.
Кодирај линкови !!!