Author Topic: Општи прашања поврзани со аналогната електроника  (Read 335458 times)

Offline LordZi

  • Глобален Модератор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3185
  • Gender: Male
  • I'm gonna live forever or die trying...
    • LightCraft Studio
Би требало да може, ама со посебен димер за индуктивни потрошувачи, како овој на пример:
http://elektronika-mk.net/index.php?topic=4219.0

Или извади ја електрониката од некоја стара правосмукалка што има регулација и искористи ја неа... ;)
People who talk behind my back are in good position to kiss my ass!!!

"You may live to see man-made horrors beyond your comprehension." - Tesla

If animals had a religion, humans would be the devil.

LightCraft Studio

Offline MURO

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 152
луѓе едно глупо прашање...можно ли е мотор за машина за перење да се контролира со димер??? јас како што знам неможе, ама еден човек вика можело...па да му верувам или не???

Не му верувај. Неможе. Можеби ќе добиеш намален број на вртежи ама моментот на осовината
 ќе биде многу мал и неупотреблив. Брзината на индукционите мотори  се регулира исклучиво со фреквенцијата на напонот а не со неговата ефективна вредност.

Offline Devil

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 5329
  • Gender: Male
    • Македонски форум за електроника
Би требало да може, затоа што со обични димери со некои мали измени се контролираат мотори од бормашини и слични работи, штом би можело такви работи да се контролираат зошто да не и мотор од машина за перење, незнам треба некој да провери или да кажи ако знае поточно :D
Jас не сум себичен, помагам. Помагај и ти !

Секоја куќа си има свои куќни правила.Почитувај ги куќните правила!

Offline Zan

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 883
Не може, бормашините се со четкици, а моторите од машина за перење се без четкици и работат на различен принцип.
Жан

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Теоретски нема да работи, практично-зависи за што, го имам пробано на греалка, вентилатор(за ладење летно време) и други работи каде што нема некое оптоварување-финкционира. Регулацијата не е прецизна и моторот губи на снага(момент). За циркулар на пример или столна дупчалка нема да може да го користиш, ќе има момент кога од 0рпм ќе скока на 300рпм на пример...

Offline nsu

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1306
Одг: Општи прашања поврзани со аналогната електроника
« Reply #1625 on 11.11.2014, Tuesday, 19:10:48 (Edited 11.11.2014, Tuesday, 20:00:42) »
How to connect dimmer switch to a motor

Детенцево тука пробува нешто но се гледа дека не му оди асинхрон монофазен мотор многу тешко може да се драјвува тоест неможе.Тоа е точно од погоре може да се прочита дека некој вели дека индукционите мотори не се драјвуваат со менување на напонот туку фреквенцијата.Апсолутно точен податок.
Човеков од второво видео може е фрик но има интересни видеа и може да се види дека кога го драјвува моторот ја менува фреквенција значи со менување на напонот кај индукционен мотор ништо нема да работи.

Motor Inverters

Инаку да мотор со четкици Shadet pole како кај вентилаторот може да се драјвува но тој нема скоро никакво оптоварување на осовината.А познато е нели кога некој мотор ќе се оптерети тој нормално повлекува поголема струја.Мислам кога на осовината ќе се појави терет.Така да отпаѓа и тоа ;D ;D 8).Гледајте го второто видео многу е поучно после дури и објаснува англичанецов знам дека има почеток што на секој електроничар би му се одмилило кога ќе види вакво нешто.Но многу убаво практично може да се види како се контролира индукционен мотор.Човеков има супер видеа In the name of the science ;D 8).Гледајте го второто видео многу работи не сте знаеле убаво кажува и практично ;D ;D.Но малку чуден пристап
Кога си на дното во животот ќе дознаеш колку малку пријатели имаш

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
и ја знам дека неможе да се драјвува со димер со менување на напонот, ама човеков сакал да пробам...пробав и неможе. теоријата не е за џабе така :D
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Вентилаторине се со асинхеон мотор(тој што го имав), во празен од исто врти(ако се извадени перките) али ако не е се осеќа промена во брзината, најверојатно вака му се намалува силата па под оптоварување се приметува. Секако дека за посериозни поректи треба фазна(најверојатно фазно-напонска) регулација.
А зошто се подобри асинхроните од синхроните мотори ? Само заради четкиците? 

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
за иста моќност синхроните мотори се мнооогу помали одколку асинхроните, имаат поголем почетен момент и можат со проста електроника да се контролираат, мана им се четкиците зашто им треба поголемо одржување (менување на четкици и лагери), а кај асинхроните мотори потребно е само лагерите да се менуваат
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Е на уреди што има дома (брусалката на пример) цркна цел мотор пред да дојдат четкиците(15-20 години брутално беше злоупотребуцана од сртана на цело мало) и ред други уреди да не тупам овде сеуште си тераат старите четкици а со најобична пвм контрола не губат снага и добро се однесуваат, барем рачната дупчалка што е имам за плочки ... стварно не ја разбирам упортребата на овие асинхрони мотори...

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Имаш доста одговори на овој линк.Симни си пдф од предавања  8)

Code: [Select]
www.fzpkotor.com/joomla/.../44-predavanje-10?...

Offline KiloVolt

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 814
  • Gender: Male
  • Високонапонски Фанатик

Motor Inverters

3:20+
На човеков му фали нешто што уништува добро сработена електроника и потполно исправен осцилоскоп? >:( Ова мора да е некоја тешка будала....
Извинете за off topic...

On topic
Незнам какви мотори се употребуваат во брусалиците, но знам дека еден мој комшија наместо циркулар користеше ~600W брусалица со димер сериски за контрола на брзината... ;)
Temporary things have a nasty habit of becoming permanent.

High voltage experimenting is like the mafia, once you're in, you ain't getting out!

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Со четкици е брусалицата. И јас користам димер за на брусалица за некои финеси, одлично се има покажано(570w).

Offline nsu

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 1306
Одг: Општи прашања поврзани со аналогната електроника
« Reply #1633 on 12.11.2014, Wednesday, 21:11:22 (Edited 12.11.2014, Wednesday, 21:29:53) »
Е на уреди што има дома (брусалката на пример) цркна цел мотор пред да дојдат четкиците(15-20 години брутално беше злоупотребуцана од сртана на цело мало) и ред други уреди да не тупам овде сеуште си тераат старите четкици а со најобична пвм контрола не губат снага и добро се однесуваат, барем рачната дупчалка што е имам за плочки ... стварно не ја разбирам упортребата на овие асинхрони мотори...

Како не ја разбирате употребата на асинхрони мотори огромна е едноставни се за одржување и поправка многу ретко се расипуваат немаат четкици што значи не се бучни скоро ич огромна предност.
Вентилаторине се со асинхеон мотор(тој што го имав), во празен од исто врти(ако се извадени перките) али ако не е се осеќа промена во брзината, најверојатно вака му се намалува силата па под оптоварување се приметува. Секако дека за посериозни поректи треба фазна(најверојатно фазно-напонска) регулација.
А зошто се подобри асинхроните од синхроните мотори ? Само заради четкиците?  
Како прво правите огромна грешка асинхрониот мотор е без четкици а и синхрониот мотор е без четкици исто еве ја разликата извинете што е на српски од нивна книга е принцип на работа само
Sinkroni motor je motor pogonjen izmjeničnom strujom, za koji je karakteristično da se rotor vrti jednakom kutnom brzinom kao i statorsko okretno magnetsko polje, odnosno te dvije brzine su u sinkronizmu. Međutim glavni magnetski tok koji se zatvara kroz jezgru je vremenski stalan stoga se na sekundaru neće inducirati napon dok god je relativni položaj rotora u odnosu na (okretno) magnetsko polje stalan.

Еве за асинхрон
Asinkroni ili indukcijski motor ima rotor na koji se električna energija prenosi beskontaktno (indukcijom) djelovanjem okretnog magnetskog polja koje stvara sustav višefaznih struja u statoru. Prema izvedbi rotorskog namota dijele se na kavezne i klizno-kolutne strojeve.

Тие мотори кај некои вентилатори што имаат четкици или кај брусалките се викаат Shadet pole мотори бидејќи еве преведете од англиски буквално засечен пол половите во статорот се засечени и има намотан калем и тој служи за да направи фазно поместување на напонот и струјата за 90 степени и така моторот се става во погон добива покретен момент.И затоа се потребни четкици за да се донесе струја на тие калеми.А додека кај синхроните и асинхроните монофазни мотори се користи кондензатор во серија со статорските навивки и тој исто прави фазно поместување и така го става во старт монофазниот мотор.Затоа моторот од машината за перење не би можеле да го стартуваме без кондензатор нема да има покретен момент исто то важи и за синхрон мотор само тој има некои предности подобри може и подобро работи и како електромагнетна кочница и се користи доста во индустријата.Кај трофазните асинхрони или синхрони мотори не треба кондензатор за старт како кај монофазните бидејќи нормално се носи трофазна струја на статорските навивки и фазите се фазно поместени меѓу себе за 120 степени.Ете тоа беше затоа вакви работи да не мешаме не се исти.

Motor Inverters

3:20+
На човеков му фали нешто што уништува добро сработена електроника и потполно исправен осцилоскоп? >:( Ова мора да е некоја тешка будала....
Извинете за off topic...

On topic
Незнам какви мотори се употребуваат во брусалиците, но знам дека еден мој комшија наместо циркулар користеше ~600W брусалица со димер сериски за контрола на брзината... ;)
Кај брусалица може тоа е Shadet pole мотор објаснив погоре но им го крати работниот век на четкиците.Кај асинхрон мотор со обичен димер неможе тоа е факт.Ах бре Киловолт човекот не е будала погледни му го само каналот многу ќе научиш и осцилоскопот не е исправен го гледаше ли видеото го свати ли што кажува ги удираше со чекан тие драјвери бидејќи се фејк лажни не може да драјвуваат асинхрон мотор.И сам кажа поврзувајќи ги му прегорел и осцилоскопот и вика this is for my scope.А потоа брзо збори англиски но вика дека ќе си купи нов осцилоскоп.Гледај му го каналот последните видеа колку само јаки напојувања има до 20 киловати.Инаку ете ова беше мој осврт околу моторите едно е Shadet pole мотор друго синхрон и асинхрон прочитајте го тоа околу фазните поместувања погоре од мене.Не можев да не се јавам бидејќи има разлика во моторите. ;D ;D Инаку ако осцилоскопот беше исправен гледаш дека му беше стиснато копчето GD на почетокот и тука се подесува икс оската треба да покажува права линија а не така растурена искршена инверторите гледајќи го сигналот му го зафркнале.Но тој е многу брз бидејќи е револтиран самиот кажува и затоа брзо го искрши.Инаку да не одолговлекувам морав да пишам пред се заради моторите   синхрони и асинхрони тоа ме натера 8) 8) ;D
Кога си на дното во животот ќе дознаеш колку малку пријатели имаш

Offline KiloVolt

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 814
  • Gender: Male
  • Високонапонски Фанатик
Не бери гајле, го знам овој одамна... ;)
Temporary things have a nasty habit of becoming permanent.

High voltage experimenting is like the mafia, once you're in, you ain't getting out!

Never underestimate the power of stupid people in large groups.