Друже една компанија во скопје работи на VHF тоа e старо водно и тие со сигурност работат преку репетитор.Инаку другите се UHF од 430 до 470 мегахерци како што реков на поновиве и подобриве поскапиве компании им работат репетиторите и си одат преку репетитор инаку станиците им се со моќност да речеме од десет вати не повеќе од 15 вати има некои што работат и со рачни мотороли од пет вати GP300 класика
а со пет вати од каде сакаш од скопје поминува и пошироко малце околу скопје со сигурност имаат репетитор пази тоа е UHF не е како VHF не поминува исто но сепак подобро поминува во градска средина UHF, а на другиве некои расипани им се репетиторите па работат симплексно имаат само една фреквенција симплекс но повеќето одат преку репетитори ти ги слушаш на тие фреквенции но диспечерката кога им збори се менува се премодулира сигналот на друга фреквенција слушаат тие во своите возила но да има и такви кои работат симплекс и нормално многу послабо ќе поминеш со пет вати симплексно него полудуплексно да не речам разликата е огромна.Во своето седиште компаниите си имаат репетитор но ако им откаже репетиторот од било кои причини тие си имаат платено и симплексна фреквенција сите и ќе си работат симплексно но секако нема цел град да е покриен бутел и драчево да речеме бутел и кучково радишани и зелениково
.Добра такси компанија има распрскано низ цело скопје возила и треба добра покриеност со сигнал а скопје не е мало и се шири нонстоп а озбилниве такси компании ова го имаат сватено озбилно и имаат добра опрема добри моторолини радио станички во автомобилите секако и убави автомобили. Запримети ги колите на старо водно ако се возиш со нив имаат нели сите таксисти независно од која компанија имаат магнетна антена на кров која е поголема за VHF а помала за UHF кај некои е доволно и 16 сантиметри ламбда четврт антена во вид стап антена на жешкиот крај е врзан тој стапот и нормално на масата од возилото им е врзан оклопот од коаксијалниот кабел.16 17 сантиметри е ламбда четврт за UHF нели ако се пресмета.Нели го знаеме принципот на работа на тие магнетни антени.
И нели нормално е VHF поголема антена UHF помала.Старо водно имаа најголема антена.Но овие на другиве таксисти што се класичните магнетни антени скоро сите се пет ламбда осмина скоро сите
.Со пет ламбда осмина ќе има поубав прием и предаја за UHF него ли со ламбда четврт но има некои што имаат антенчиња мали на багашчето или од страна кои се ламбда четврт 15 16 сантиметри за UHF нормално се тие.И сигурно нема да помине како пет ламбда осмина што е подобро и добрата антена игра улога а кај многу таксисти и антената не им чини и затоа и со шуштење си ги слушал.Но рековме добра компанија пази на своите возила и опрема.За VHF на старо водо им се се пет ламбда осмина не сум видел пет ламбда четврт за VHF кај таксистите магнетна антена.Но да не заборавиме колку има и диви таксисти во скопје еднаш се возев со еден таксист вели они не даваат попуст ем нас ни штетат ем на цела компанија и нормално нема попуст за нас муштериите дерат
.Има доста таксисти во скопјево
Dx-er како ќе докажам дека повеќето такси компании имаат репетитор ти ги слушаш така по закон дозволено е да се слуша али ај замешај им се и ти кажи им нешто да те чуе диспечеркатa и сите таксисти на смена и по некој што ги слуша обичен човек на станица 8)Тие работат предаваат на друга фреквенција станиците не на истата што слушаш има репетитор и секако не го знаеш ПЛ тонот предаваат на друга фреквенција рековме репетиторот се мести се програмира и тој
.Нормално забрането им е да им се замешаш со закон но и да сакаш нема да можеш е сега кој им е сервисер и им го знае пл тонот може
и секако им го наместил репетиторот си слушнал ли често некогаш знае да се јави некој и да рече од сервис како се слушаме и кој број покажува и диспечерката ќе му врати.Имаат во радио станиците внатре се вградува и посебна плочка за селективен повик нели на таксистот ќе му испрограмираш на станицата Rx и Tx и пл тон но треба да му се испрограмира и селективниот повик да покажува кој број на возило е автомобил дваестет на пример они се тркаат кој прв ќе стисне да го земе муштеријата некој знае и да лаже за пет минути и така ќе и каже на диспечерката
А она ќе пресече и ќе му рече добро дваеска одете вие
и ти тој број на автомобил си го чекаш
.Ете тој е принципот накратко