Македонски форум за електроника

Други технологии => Автоелектроника => Topic started by: Z31GH on 16.03.2012, Friday, 23:18:31

Title: Експлозија на акомулатори
Post by: Z31GH on 16.03.2012, Friday, 23:18:31
Оваа зима во Транскоп-Битола имавме проблеми со акомулатори. Добро знаете дека екстремно ниските температури како оваа зима који паднаја до -28 степени доведуваат до празнење на акомулаторите. Автобусите користат два акомулатори сериски поврзани за 24 волти, секој од нив над 100 ампер часа. Оваа зима бев сведок на екплозија на три акомулатори.

Овој акомулатор беше во автобус кој не палеше и требаше да се пали со кабли од друг автобус. Дечкото кој што ги поврза каблите (100 % тврдам дека не ги има згрешано половите на акомулаторот) ќе настрадаше кога автобусот верглаше за да запали. во тој момент експлодира, таква детонација немам видено. За среќа очите не се збогуваа од него бидејќи навреме со многу вода се изми и отиде на болница, помина само со лесна повреда на челото од пластиката што го тресна. Тоа беше кога во битола падна температурата -28 степени

(http://i1086.photobucket.com/albums/j460/transkop/IMG_0030.jpg)

гледате што остана од акомулаторот. марка Black Eagle

Овој акомулатор експлодира при самото паленје на автобусот.

(http://i1086.photobucket.com/albums/j460/transkop/IMG_0031.jpg)

Мислам дека и овој е од истата марка.

Се си мислев дека е поради многу ниските температури. Акомулаторите имаа доволно киселина. Не е можмо да се преполнети или да страдале од пренапон бидејќи реглерите на автобусите се исправни и се ограничени на 28 волти.

Следната слика е еџплодиран акомулатор од патничко комбе. На моторот на возилото моторните механичари извршиле генерален ремонт и го наместија моторот, поврзаа се па и акомулаторот. При самото палење на возилото одекна силна експлозија, јас бев на 20 метра одалечен и кога го слушнав тој звук се завртив и видов дека пластики летаат. За среќа немаше повредени.

(http://i1086.photobucket.com/albums/j460/transkop/IMG_0032.jpg)

Дали некој може да ми каже која е причината за вакви опасни експлозии? Акомулаторите не беа стари и половите не се згрешани при поврзување. Вакви работи се случуваат ретко, ама оваа зима три пати па сакав да знам која е причината и како можат вакви експлозии да се спречат
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: LordZi on 16.03.2012, Friday, 23:23:14
Вакво нешто немам видено до сега :o, околу експлозиите, моја претпоставка е дека при верглање се повлекуваат големи струи кои предизвикуваат моментално загревање на премногу оладените оловни плочи и електролит, настанува нивно нагло ширење и експлозија.
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: borisq10 on 16.03.2012, Friday, 23:25:45
тоа е од ниската температура јас цела зима акомулаторите до 2 те коли ги чував дома сега има нови акомулатори кој се изолирани и кој издржуваат ниски температури и тие се мн скапи :)
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Z31GH on 16.03.2012, Friday, 23:33:25
ако заприметивте на првиот акомулатор летнаја и половите
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: LordZi on 16.03.2012, Friday, 23:36:51
Епа низ него течела дупло поголема струја, пошто имало и друг акумулатор врзан со кабли... ;)
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: batka on 16.03.2012, Friday, 23:43:45
Можно е да имало повеке вода од киселина ,па замрзнала.Имаше вакви случаи во ЈНА  на тенковите,поради долевање на вода ! Под -25 степени тоа е можно!! Акумулаторите веројатно замрзнале и при нагло покачување на температура ,кога протекла струја преку алансер...се развива гас и водена пара и експлодира,слично како батериите.
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Z31GH on 16.03.2012, Friday, 23:48:05
да, ама последниот акомулатор експлодира пред неколку дена на сончево време. тој е мислам 100А и е од мало патничко комбе
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: batka on 17.03.2012, Saturday, 00:04:27
Акумулатор експлодира и ако е во краток спој! Е.сега треба да се прегледа,да се види што било посреди.
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Z31GH on 17.03.2012, Saturday, 00:13:22
кој знае што е, можеби наеднаш повлекува голема струја, тогаш и нема толку врска температурата. Дали преоблемот би се решил ако на автобус стават акомулатори со поголема моќност?
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: batka on 17.03.2012, Saturday, 00:21:26
Не,можна е и фабричка грешка.Ама мислам дека можно е ако се чистени од талог акумулаторите и додавана нова киселина да епосреди краток спој.Акумулатор експлодира и ако му споиш преголем напон за полнење ( ако е реглер пробиен)...
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: bicikle on 17.03.2012, Saturday, 04:41:08
ја мислам дека ако вода замрзната се стави на жешка површина доаѓа до ена појава ама не ми текина како се виукаше при која што појава се ослободува ногу пареа, т.е. забрзано парее, истото се случува ако ладна вода дојде до допир со многу жњшка површина. е сега колку брзо може да загрее жица на пример акомулатор, тоа е неверојатна работа, 1,5мм ја топит за помалце од секунда...
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: GigaWatt on 17.03.2012, Saturday, 07:07:23
Вакво нешто немам видено до сега :o, околу експлозиите, моја претпоставка е дека при верглање се повлекуваат големи струи кои предизвикуваат моментално загревање на премногу оладените оловни плочи и електролит, настанува нивно нагло ширење и експлозија.

Токму така, ама јас мислам дека настанува краток спој па експлозија, поради ширењето на плочите ;). Сепак, мислам дека ова е најадкеватно објаснување ;).

Дали преоблемот би се решил ако на автобус стават акомулатори со поголема моќност?

Паааааа... не, мислам дека е пресуден квалитетот во вакви случаи ;).

ја мислам дека ако вода замрзната се стави на жешка површина доаѓа до ена појава ама не ми текина како се виукаше при која што појава се ослободува ногу пареа, т.е. забрзано парее, истото се случува ако ладна вода дојде до допир со многу жњшка површина. е сега колку брзо може да загрее жица на пример акомулатор, тоа е неверојатна работа, 1,5мм ја топит за помалце од секунда...

Хммммм... интересно е како информација да се знае ;).



ПС: Ќе ми објасни на кратко некој што е реглер и дали се наоѓа во акумулаторот тој дел или надвор од него (во колата)?
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: zokizoczdrave on 17.03.2012, Saturday, 08:34:10
Тој се наога надвор од акумулаторот.Кај постарите модели на автомобили тој беше како екстерен дел од алтернаторот или динамото,а сега е во склоп со алтернаторот (веќе динамата се исфрлија од употреба).Тој има улога да го држи стабилен напонот на 14.4в ,кога да почни процесот на полнење и кога да заврши.Ова ти е едно кратко објаснување за основната работа на реглерот. :) 

Иначе кај постарите реглери регулацијата на напонот беше механичка. :)
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: PCWizard on 17.03.2012, Saturday, 16:47:05
Ова е до реглерот и реглерот треба да го држи напонот на 12 волти, не на 14,4, знам бидејќи пред еден месец менував на својата кола. Кога е неисправен доаѓаат 14,4 волти кога се полни акомулаторот во работен режим на колата, а треба да доаѓаат 12 волти. Го заменив реглерот и сега нема проблем, а доколку не заприметиш, кај мене мирисаше на киселини, течеше од акомулаторот, може да ти пукне во сред вожња и недај боже, можеш да загинеш :(
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Bojan on 17.03.2012, Saturday, 17:10:41
батерии (вклучително и акумулатори) се полнат со напон 10% поголем од декларираниот, за акумулатори се полнат до 13.8V. и тој првиот акумулатор што пукнал, струја низ него не течела, дека од друг акумулатор се палел...а што му била муката кој го знае, и неможе краток спој да се направи помеѓу плочките (ок може ама треба човек да чепка за тоа да се случи) дека тие се поставени на поголемо растојание што оловото колку и да го загреваш нема шанси толку да се рашири...
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: GigaWatt on 17.03.2012, Saturday, 17:13:19
Благодарам за објаснувањето ;).
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Z31GH on 17.03.2012, Saturday, 17:23:36
Првиот акомулатор е 180А а третиот е 100А. си кмислев ако се стават акомулатори од 150А дека акоб тргне поголема струја нема да има експлозија, ама добра информација е тоа што кажавте за реглерите. Сепак акомулаторите експлодираја на палење, а не во нормална работа на автобусите, така што мислам дека не е до реглерите
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: batka on 17.03.2012, Saturday, 19:21:31
Па при палењето се покренува максимална струја од акумулторот.Тогаш горат и диоди на алтернатор,горат електронските реглери.Струјата што моментално мине низ главните водови може дури и да повреди човек(опекотини).
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Toma on 22.03.2012, Thursday, 20:51:46
Малку Off topic, поврзано со темата !

Како е правилно да се напише : АКОМУЛАТОР или АКУМУЛАТОР .
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: zokizoczdrave on 22.03.2012, Thursday, 21:14:20
Тој акумулира енергија,затоа се вика акумулатор,јас мислам со У.

Споено мислење: 22.03.2012, Thursday, 21:15:12
Или можеби грешам незнам  ;D
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: bicikle on 22.03.2012, Thursday, 21:53:50
акумулација-акулуматор хеххе
акумулација-акомулатор така мислам...
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Gestak on 22.03.2012, Thursday, 22:18:30
Нема врска тоа со водата со реглерите,тоа е можно да е фабричка грешка или да се репарирани акумулатори лежани 10 12 години не продадени во магацин па наново киселини и ги отвораат таму му прат нешто па пак на продажба.Истото мене ми се има случено со топла акумулатор при вергланје и со помош од друг акумулатор правилно поврзани одам експлодира акумулаторот а купен пред 4 месеци,под гаранција уште 1 година и некој месец,имаше рекламаци и била фабрички дефект...,а во транскоп ако ги палите некогаш со стартери кои даватт 200А или повеќе како во принц можно да е и до тоа,и зимно време ладно голема струја влечи аласерот на афтобусот пошто стегат моторот неможи да го заврти и најверојатно од тоа.Затоа и ниоќе ќе ги палите како во принц чуварите што ги палат.
Големи мотори по 300 400 којни неможи да палат зимно врем на -28 ианку и пожарните зимно време ги плат и за секој случај имаат и стартер.
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: bicikle on 22.03.2012, Thursday, 23:13:36
да дизел наарно е да го запалиш крај 3-4 да поработит барм 10 минути(крај 5-6 е најладно, ) па сабајле да е барем над нула, трепен два. Инаку можно е и следново, ако акумулаторот е премногу празен, кога ќе врзите друг акумулатор, ќе дојде до изедначување на потенцијалите т.е. ќе почни да се полни нагло, ќе се стопли, ќе дојде до искривување на ќелиите, па кога ќе заверглате-капак обратна ситуација каде што кривите ќелии се загреваат уште поинтензивно...
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Toma on 22.03.2012, Thursday, 23:16:50
ДИГИТАЛЕН РЕЧНИК НА МАКЕДОНСКИОТ ЈАЗИК < Линк
 (http://www.makedonski.info/show/%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80/%D0%BC)

акумулатор

мн. акумулатори
Вид збор: Именка, машки род
1. Складиште на електрична енергија, апарат во кој се собира резервна електрична енергија.
Англиски: accumulator
Употреба: Технологија
Примери:
Акумулаторот е веќе на дотрошување.
2. Систем преку кој се врши трансформација на хемиската во електрична енергија, генератор на еднонасочна струја.
Англиски: accumulator
Употреба: Физика
Примери:
Загревањето на овие супстанции е во функција на акумулатор во производството на електрицитет.
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: kiredelcevo on 31.03.2012, Saturday, 00:25:13
Кога е ладно надвор температурата е (-10) а и пониска,маслото во возилото се згуснува,и станува како маст,па затоа кога возилото стартува на ладно,посебно кај дизелите,се повлекува таква струја сто е еднаква на истата која максимално мозе да ја даде во тој момент акомулаторот која е еднаква на краток спој или ако акомулаторот има мозност да даде секундарно 300 А тогас тоа е то,настанува кратка врска и акомулаторот експлодира!
Затоа сите дизел возила во зависност од годината,моделот и типот,користат масло со помала густина,како сто е на пример 0/30!
Проблемот кај тоа сто експлодираат акомулаторите е во човечки фактор,знаци нестручност за експлоатација на  воилото!
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: bicikle on 31.03.2012, Saturday, 20:42:33
ја мисла ако го заглавиш алнасерон и ако заверглаш само ќе се стопат жицине, овие акумулатори се 800А или повеќе..
Title: Одг: Експлозија на акомулатори
Post by: Toma on 31.03.2012, Saturday, 21:57:30
Quote
Akumulator transportovati uvek u vertikalnom položaju dalje od tela i odeće.
Akumulator sadrži sumpornu kiselinu koja izaziva teške opekotine i oštećenje očiju! U slučaju prskanja ili pri direktnom dodiru, kožu i oči odmah temeljno isprati vodom. Ako se pojave plikovi ili opekotine pozvati lekara.
Obavezno uvek zaštiti oči (zaštitnim naočarima ili štitnikom za oči) pri radu sa akumulatorom.
Akumulator držati van domašaja dece. Prilikom montaže, demontaže, dopunjavanja i održavanja deca ne treba da budu u blizini (zona rada).
U neposrednoj blizini pri radu sa akumulatorom ne sme biti varničenja, cigareta ili otvorenog plamena.
Kontrolu akumulatora strujnima pražnjenjem vršiti uvek van vozila.
Ponovno punjenje i dopunjavanje obavezno obaviti van vozila. Zbog stvaranja eksplozivne smeše gasova prilikom punjenja ili dopunjavanja obavezno skinite čepove sa ćelijskih otvora i obezbedite ventilaciju prostorije u kojoj se vrši dopuna ili punjenje.
Zabranjeno je startovanje motora prespajanjem kablova sa drugog akumulatora ili startovanje drugog vozila pomoćnim kablovima (postoji mogućnost varničenja, eksplozije).


3. Akumulator eksplodirao    

    Eksplozija i raspad baterije


   

    Prisustvo praskavih gasova u bateriji i spoljna varnica
    Nepravilno skidanje sa punjenja
    Nestručno rukovanje i manipulisanje u toku punjenja i skidanja sa punjenja


 
Code: [Select]
http://fabrikaakumulatorasombor.com/Uputstva-za-servis-i-odr%C5%BEavanje/Redovno-odr%C5%BEavanje.html

Quote
BEZBEDNOST I ZAŠTITA PRI SERVISIRANJU
Pre početka servisnog pregleda akumulatora, serviser mora preduzeti sve potrebne mere zaštite -
zbog prisustva opasnih materija (sumporna kiselina i vodonik)
Za bezbedan rad servisera važno je:
•    obavezno korišćenje sredstava za zaštitu na radu (naočari, rukavice, odeća)
•    pažljivo rukovanje sa akumulatorom kako ne bi došlo do razlivanja elektrolita
•    akumulatoru se ne približavati sa otvorenim plamenom; pre početka merenja obavezno
demontirati čepove i sačekati 2-3 minuta ili ispod poklopca akumulatora oduvati gasove
vodonik, (vodorod) koji se skupljaju tokom rada akumulatora i koji, pod određenim uslovima, mogu
postati eksplozivni

•    paziti da se metalnim alatom (odvijači, ključevi...) ne prouzrokuje kratak spoj ili neko drugo
oštećenje akumulatora
 
Code: [Select]
http://www.sap.com.mk/admin/upload/Uputstvo%20za%20servisere.pdf

Quote
Zbog pojašnjenja, prilikom punjenja akumu-
latora  strujom,  elektrolizom  se  na  jednoj  elek-
trodi izlučuje kisik(kislorod), a na drugoj vodik(vodorod), a smjesa
tih plinova gasovi (tzv. "praskavi plin") je eksplozivna.
Zbog  toga  se  punionice  za  veći  broj  akumula-
tora  ili  za  akumulatore  velikog  kapaciteta  (za
elektroviličare i druga industrijska vozila) izvode
strogo prema tehničkim propisima i u dovoljno
prozračenim prostorijama s elektroinstalacijama
u protueksplozivnoj (tzv. S) izvedbi.
Code: [Select]
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=eksplozija%20akumulatora&source=web&cd=33&ved=0CDIQFjACOB4&url=http%3A%2F%2Fhrcak.srce.hr%2Ffile%2F104573&ei=-1x3T9WcJ8jP4QSwm9HqDg&usg=AFQjCNH17MTXFGPpMlWQQSWplzeLVwfhsg&cad=rja