Author Topic: Проблем со фрижидер Venus RM 210  (Read 1557 times)

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Проблем со фрижидер Venus RM 210
« Opened on 07.02.2012, Tuesday, 16:45:06 »
Вчера вечер снема струја, на кратко, можеби едно 10-тина секунди и пак дојде. Како и да е, се си проработе ОК, немаше никаков проблем. Но подоцна, кога бев да земам нешто да јадам, видов дека сијаличката на фрижидерот не работи. Си помислив дека е прегорена, ама па ми текна дека таа скоро никогаш и не гори, откако е земен не изгорела ;D, па затоа си реков, ај да проверам да не е изгорен осигурувачот, и да, излезе дека е изгорен. Го сменив (го крпев ;D, како и секогаш ;D), го зашрафив за таблата и пак изгоре. Тогаш знаев дека има некој поголем проблем фрижидерот.

Денес го завртев да видам што може да биде проблемот. Го извадив стартерот (PTC отпорник е колку што знам) и му сменив друг (не е ист, но и онака сите се слични, само им се разликуваат изводите и распоредот на пиновите). Новиот PTC стартер со сигурност знам дека работи бидејќи на една друга пригода го имам ставено привермено да видам дали работи моторот (исто имав некои проблеми со термостатот и PTC стартерот), така да, со сигурност знам дека работи. Го ставив и пробав да го приклучам, пак изгоре осигурувачот.

Епа моето познавање од фрижидери и нивниот принцип на работа е толку :S. Кондензаторот го проверив, нема проблем, си ја покажа вредноста која треба да си ја покаже (на него назначено беше дека има капацитивност од 4uF, го мерев, покажа околу 3.9uF, што е во границите на толернацијата), не јави краток спој, го проверив и на подрчја на beep-ер.

Некои предлози ???, како да проверам дали моторот е расипан или не ???. Евентуално да пробам да ставам нов стартер, иако знам дека овој што го ставив работи, но за секој случај ???. Добра идеја е ова или... ???
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline Devil

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 5329
  • Gender: Male
    • Македонски форум за електроника
на моторот има една кутија со едно реле внатре, провери дали тоа релето е исправно
Jас не сум себичен, помагам. Помагај и ти !

Секоја куќа си има свои куќни правила.Почитувај ги куќните правила!

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
на моторот има една кутија со едно реле внатре, провери дали тоа релето е исправно

Знам, го проверив тоа, и пишав дека му сменив друго. Нејќе да стартува :S.

Гледав некои туториали online како да се провери дали моторот на фрижидерот е исправен. Компресорот во фрижидерот е всушност мотор (колку што знам), а кондензаторот всушност му треба за фазно отклонување (колку што разбрав од тоа што читав ::)), за да може да почне да врти, бидејќи (во принцип), овие мотори се повеќефазни, првично биле наменети за трофазнонапојување, ама бидејќи многу домови немаат трофазно напојување, решиле да ги направат моторите монофази со додавање на кондензатор и (изгледа) намалување на бројот на намотки на моторот од три (за трофазен) на две.

Инаку, тоа реле што го викаш, не е реле, тоа е PTC отпорник со Overolad заштита. Не знам дали имате забележано, ако пуштите во работа фрижидер и ако пробате веднаш да го исклучите и пак вклучите, нема да работи, само ќе „клика“. Епа тоа е заштитата, не знам зошто но потребно е моторот да не работи неколку минути, околу 5 мислам дека се доволно, е потоа да се пушти во работа. Тогаш нема да се активира заштитата.

На мојот претоден стартер му беше извадена заштитата (сам ја извадив), едноставно ги преспоив пиновите за заштитата. Морав тоа да го направам бидејќи многу често се активираше :S. Се активираше и на сред работа, а моторот беше далеку од прегреан, топол, но не и прегреан. Така да, за да го пуштам во работа пак, или требаше да го извадам бушонот и да остане така изваден едно 20-тина минути, додека се излади заштитата, или да го извадам од штекер фрижидерот и да го оставам така изваден едно 20-тина минути и пак да го пуштам. Се разбира, не можам ова да го правам 2 или 3 пати дневно, колку што му се случуваше, и едноставно, ја извадив заштитата. Знам, подобро решение ќе беше да земам цел нов стартер (PTC со Overload заштита), но тогаш не мислев така... сега е доцна.

Еве како изгледа се тоа шематски, ќе го прескокнам степенот со термостатот поради поедноставување на приказот, бидејќи термостатот и онака не е ништо повеќе од „глорифициран прекинувач“.



Е сега, кај мене, целиот овој систем е заротиран, не е вака како на сликата туку е заротиран на десно за 120 степени (третина круг, всушност контактите за намотките се заротирани изгледа), само што и некако чудено е врзан кондензаторот. Ако има потреба, ќе нацртам како изгледа врската кај мене, не е проблем.

Како и да е, читав дека компресор се проверува дали е исправен врз база на отпорноста на намотките на моторот (логично нели ;)). Е сега, јас мерев и ка мене вака јавува.



Јас колку што знам, намотки на мотор не треба да даваат повеќе од 200, 300, 400 оми отпорност (иако и ова е многу, ама нема везе), што најверојатно значи дека некоја од намотките е во прекин. Арно ама, не сум сигурен за ова, така да, ако може некој да ми потврди дали ова е навистина вака, би бил благодарен ;).

It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline Devil

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 5329
  • Gender: Male
    • Македонски форум за електроника
Одг: Проблем со фрижидер Venus RM 210
« Reply #3 on 07.02.2012, Tuesday, 18:51:20 (Edited 07.02.2012, Tuesday, 18:53:24) »
незнам каков мотор имаш ти, ама ова релето го уклучува кондензаторот на кратко додека стартова, откако ќе стартова моторот тоа се исклучува :)
голео е негде колку 5 денарка (тркалезно е) и има намотка со контакти со се (растурив едно проверив) ама ова е од постар фрижидер, сега новите како се појма немам
Jас не сум себичен, помагам. Помагај и ти !

Секоја куќа си има свои куќни правила.Почитувај ги куќните правила!

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
незнам каков мотор имаш ти, ама ова релето го уклучува кондензаторот на кратко додека стартова, откако ќе стартова моторот тоа се исклучува :)

Можеби постарите така функционирале, новиве имаат PTC отпорник место реле, на почетокот има мала отпорност, па потоа како што почнува да зема замав моторот и си постигне оптимален број на вртежи, така полека се зголемува вредноста на PTC отпорникот и се исклучува кондензаторот од колото (најверојатно вака работи).

Како и да е, моторот е дефинитивно изгорен. Сега проверив, проболе према маса намотките изгледа, и двете се изгорени и се пробиени, затоа меѓу нив јавува отпорност од околу 10ohm, бидејќи секоја од нив према маса јавува отпорност од околу 4ohm :S.

Ништо, нов мотор :S.
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline Devil

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 5329
  • Gender: Male
    • Македонски форум за електроника
незнам дали ќе ти се исплати, под 100Е не очекувај (ако немаш мотор и ако треба да го купиш)
100-150Е би те коштало тоа, ако успееш да најдеш негде исправен мотор половен и да го земеш, па после да го замениш со твојот, ама рачунај не е така тоа едноставна постапка :)
Jас не сум себичен, помагам. Помагај и ти !

Секоја куќа си има свои куќни правила.Почитувај ги куќните правила!

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
незнам дали ќе ти се исплати, под 100Е не очекувај (ако немаш мотор и ако треба да го купиш)
100-150Е би те коштало тоа, ако успееш да најдеш негде исправен мотор половен и да го земеш, па после да го замениш со твојот, ама рачунај не е така тоа едноставна постапка :)

Па ќе видам, зависи од цената, или нов мотор, или нов фрижидер, едно од тие две ќе биде.
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline DX-er

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 6340
  • Gender: Male
    • Докажи дека си човек и речи стоп за убиствата на бебиња! Ако не си човек, требало и тебе да те абортираат :)
подобро ти е нов фрижидер... барем ново си е ново
Чувството кога некој ограничен со размислувањето ке зборува за двојни стандарди/демократија/правила... бљак...

кликни тука за инфо околу форумот.

Offline ShAdOw

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 879
  • Gender: Male
Имам јас скоро нов мотор за фриждер Гига, ако сакаш може да се договориме ;).