Author Topic: RST систем на рапортирање - објаснување  (Read 1488 times)

Offline xantox

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 165
Секој што оди во етерот, вклучително и радиоаматерите, сака да знае како слушателот од другата страна го прима сигналот и како соговорникот ја разбира неговата емисија. За таа цел е развиен RST системот (Readability, Signal Strength, Tone). Тоа е брз метод на давање рапорт за прием на станица со разбирливост, јачина на сигнал и тон на CW. RST-то како такво се користи во комуникација со морзеова азбука - CW. Дел од RST-то се користи и во радио врски со фонија на симплекс и преку репетитор.
Што всушност значи RST и како се користи:
- Readability во превод разбирливост е всушност квалитативна проценка како приемната станица може да ги разбере (идентификува) карактерите од морзеовата азбука во емисијата на предавателната станица. Во телефонија тоа ќе биде разбирливост на зборовите на соговорникот. Се мери на скала од 1 до 5 каде
1 = неразбирливо.
2 = едвај разбирливо со тоа што некои карактери се разбираат некои не.
3 = разбирливо со значителни потешкотии.
4 = разбирливо со помали потешкотии.
5 = перфектно разбирливо.
- Signal Strength или јачина на сигналот е процена на јачината на сигналот. Овој показател се базира на мерење со S-метар.
Сликите се од два вида на S-метар, каде на првата читаме 6 ес единици, а на втората 8 ес единици.

или

Се мери од 1 до 9
1 = премногу слаб едвај приметлив сигнал.
2 = многу слаб сигнал
3 = слаб сигнал
4 = просечен сигнал
5 = прилично добар сигнал
6 = добар сигнал
7 = умерено јак сигнал
8 = јак сигнал
9 = многу јак сигнал
Така на првата слика рапортот би бил добар сигнал, а за втората јак сигнал.
- Tone се употребува да го опишеме тонот (модулацијата) на CW и се употребува само кога се прима морзеова азбука. Се мери од 1 до 9
1 = изразено груб, широк и рапав тон на наизменична струја 50-60Hz
2 = многу груб и рапав тон на наизменична струја
3 = рапав тон на недоволно филтрирана наизменична струја
4 = рапав тон со траги од филтрирање
5 = филтриран тон - исправена струја со силен брум
6 = филтриран тон - исправена струја со брум
7 = скоро чист тон со траги на бруење
8 = скоро чист тон со едвај приметливи траги на бруење
9 = чист тон без брум

Јасно е дека за својата емисија CW оператор би сакал да слушне рапорт 599 што би било најдобар рапорт.
Нормално, за оператор со фонија најдобар рапорт е 59. Ова е RS рапорт. Значи тука се изоставува Т од RST. Рековме Т се користи само со CW. 
RS рапорт 38 би значело "те разбирам со значителни потешкотии, а сигналот ти е јак".

На репетитор неможеме да го користиме RS рапортот бидејќи не го мериме сигналот на станицата што предава ами сигналот на репетиторот и нормално е да одлично поставен репетитор го слушаме со одличен сигнал. Па затоа радиоаматерите употребуваат Q-рапорт кој е всушност R од Readability.
Зошто Q?
На прашањето "how do you hear me?" одговорот што радиоаматерите од англиско наречје го давале би бил "you are full quieting into the repeater." Ова full quieting би имало значење на многу јак сигнал, без брум и шум и перфектно разбирлив. Од тоа quieting произлегло Q, а мерката е всушност онаа истата од 1 до 5 за Readability
Q2 би значело "едвам те разбирам, со тоа што нешто ти разбирам, нешто не" или "поминуваш, но со прекини"
Копија од RST од веб-страната на ARRL
Code: [Select]
Readability
1 – Unreadable
2 – Barely readable, occasional words distinguishable.
3 – Readable with considerable difficulty.
4 – Readable with practically no difficulty.
5 – Perfectly readable.

Signal Strength
1- Faint signals, barely perceptible.
2- Very weak signals.
3- Weak signals.
4- Fair signals.
5- Fairly good signals.
6- Good signals.
7- Moderately strong signals.
8- Strong signals.
9- Extremely strong signals.

Tone
1- Sixty cycle a.c or less, very rough and broad.
2- Very rough a.c., very harsh and broad.
3- Rough a.c. tone, rectified but not filtered.
4- Rough note, some trace of filtering.
5- Filtered rectified a.c. but strongly ripple-modulated.
6- Filtered tone, definite trace of ripple modulation.
7- Near pure tone, trace of ripple modulation.
8- Near perfect tone, slight trace of modulation.
9- Perfect tone, no trace of ripple or modulation of any kind.

Offline Z31GH

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 714
  • Gender: Male
Добро објаснето. Ова е основна работа да се знае пред да се започне со одржување на радиоврски. Одлично објаснето за почетници, но и за понапредни.
Hams do it! With Frequency

Offline DX-er

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 6340
  • Gender: Male
    • Докажи дека си човек и речи стоп за убиствата на бебиња! Ако не си човек, требало и тебе да те абортираат :)
Фала xantox за објаснувањето, сега го сватив како треба. Него говор преку репетитор уште на почетокот ме учеа дека:

Q1 неразбирливо
Q2 едвај разбирливо односно разбирливо но со голем шум (30% модулација 70% шум)
Q3 пола-пола, 50% модулација и 50% шум
Q4 солиден сигнал односно солидна модулација но со малце шум (пример со малце шум во позадина)
Q5 одличен сигнал и модулација без шум.
Чувството кога некој ограничен со размислувањето ке зборува за двојни стандарди/демократија/правила... бљак...

кликни тука за инфо околу форумот.

Offline xantox

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 165
При давање на рапорт преку репетитор треба да се внимава на една многу важна работа, на која некои радиоаматери (така сум приметил) не внимаваат. Доколку си мобилен т.е со рачна радио станица или со мобилна радио станица во движење, важно е да се внимава со колку ес единици го слушаш репетиторот. Имено можеби во моментот си во завет во однос на репетиторот и сигналот од репетиторот го слушаш со помалку ес единици од фул јачина. Во таков случај на соговорникот можеш да му дадеш погрешен рапорт. Пример друг радиоаматер можеби го слуша со Q5. Ти бидејќи си во завет го слушаш со Q2-Q3 и му даваш таков рапорт мислејќи дека си во поволна сутуација негледајќи дека всушност репетиторот го слушаш слабо.
Во таков случај можеш да го  кажеш и S преку репетитор со тоа што ќе му нагласиш на соговорникот дека поради местоположбата или што веќе, го слушаш репетиторот со на пример 3 ес единици и евентуално да го упатиш некој кој го слуша чисто репетиторот да му даде рапорт.