Author Topic: Заштита за трофазен мотор  (Read 1295 times)

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
Заштита за трофазен мотор
« Opened on 19.07.2010, Monday, 01:25:35 (Edited 18.08.2010, Wednesday, 08:13:51) »
од досада чепкав по цд-инња и најдов една шема што мислам дека ке ви биде од корист. се работи за заштита на трофазен мотор од снемување на една фаза. немам плочка за шемата, но ако сака некој да ја нацрта и да ја стави тука би било супер (ако не ја нацртам ја од досада).

еве ја шемата


и во фолдерот кај што ја најдов шемата имаше и едно текст фајлче што и тоа треба да се прочита...

Code: [Select]
                               Zastita motora od nestanka jedne faze

Uredjaj je isproban i vec duze vreme radi u praksi.

Ulazni deo gde su otpornici R1,R2 i R3 pozeljno je da su medjusobno postavljeni na
rastojanje od bar10-15mm .

GND*  vezivati na uzemljenje umesto na nulu iz bezbednosnih razloga.Jer na ovaj nacin
se zasigurno izbegava mogucnost pojavljivanja faze na masu samog uredjaja.

VCC+  je  5V

K1 relej sa namotajem na 6v.Nije pozeljno da se stavljaju releji namenjeni za TF uredjaje
zbog svoje konstrukcije.

Preko kontakta releja povezati namotaje kontaktora koji upravlja motorom.

Uredjaj je pozeljno ugraditi u neku plasticnu kutiju radi izbegavanjaeventualnog dodira sa
mreznim naponom.

IZRADA OVOG UREDJAJA , BEZBEDNOST I NASTALE EVENTUALNE STETE
PRILIKOM SKLAPANJA ILI KORISCENJA OVOG SKLOPA ISKLJUCIVO SU U
NADLEZNOSTI LICA KOJE BUDE EVENTUALNO SKLAPALO ILI KORISTILO
OVAJ SKLOP.
AUTOR SKLOPA SE OGRADJUJE OD SVAKOG VIDA ODGOVORNOSTI U SLUCAJU
NASTANKA BILO KAKVE STETE.

(се надевам дека разбирате српски)
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
(се надевам дека разбирате српски)

Не се секирај, и да не знаеме ќе си научиме ако доволно не интересира проектчето ;D.

Колку што успеав да ја изанализирам логички шемава (набрзинка), точна е, само што во денешно време ова може многу поедноставно да се изведе со повеќевлезни логички порти, на пример со повеќевлезна NAND порта и со само еден излезен транзистор ;).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
ке ти треба И порта... и со таква порта ке заштедиш негде 10-15 денари ;D
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Поедноставно ќе биде со НИ (NAND) порти да се изведе, или повеќевлезна NAND порта, или интегрирано коло со 4 NAND порти. Две од портите ќе се искористат за влезовите на фазите, една за сигналите од излезот на првите две NAND порти и четвртата NAND порта ќе остане неупотребена ;).

Не е поентата до заштедата, поентата е што колото ќе биде многу покомпактно, на пример, нема да ти требаат отпорниците за поларизиација на транзисторите ;).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
ok ok you won... ::)
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)

Offline didy

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 426
  • Gender: Male
готовите уреди не се баш како овој на шемава, прибидејќи ги прати само двете фази, третата е напојување на уредот и ако ја снема таа фаза автоматски нема да работи, значи релето е секогаш затворено-активно

Offline Bojan

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 3235
  • Gender: Male
  • Turn it ON and keep it ON
незнам дали ја виде шемата, ама има посебно напојување за електрониката...и ги прати сите 3 фази...
Теоријата е ,кога се знае се,а ништо не функционира.Праксата е кога се функционира ,а не се знае зошто.Ние во Македонија успешно ја спојуваме теоријата и праксата ,при што ништо не функционира и никој не знае зошто!!!
(позајмено од batka)

Offline socaoh

  • Нов член
  • *
  • Posts: 14
Ако нема фаза пред да се уклучи моторот ке работи заштитата , но ако снема фаза во работа тогаш
нема да регира бидејки не ги препознава фазите и ке добива повратен напон низ намотките од моторот.

Offline Zdravkovski

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 506
  • Gender: Male
  • elektricar
    • најдобриот електричар во Велес
Да ама тогаш ќе реагира биметалната заштита затоа што за секој мотор се користат контактор (склопка) и биметал во серија кој го штити моторот од испањање на некоја фаза или од преоптоварување .

Offline didy

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 426
  • Gender: Male
незнам дали ја виде шемата, ама има посебно напојување за електрониката...и ги прати сите 3 фази...
Коментарот ми беше не за оваа приложена шема, туку за други варијанти, а дали ке враќа фаза преку намотките ? не е чист омски потрошувач, дали некој има измерено напон на трифазен мотор во режим на работа(со оптеретување номинално) ?

Offline Zdravkovski

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 506
  • Gender: Male
  • elektricar
    • најдобриот електричар во Велес
Напонот на трифазен мотор во работа е 230V или 380V во зависност дали е поврзан во ѕвезда или триаголник, a за да се постигнат потребните вртежи моторот повлекува поголема струја.

Offline deophorant

  • Стручњак
  • ***
  • Posts: 300
Напонот на трифазен мотор во работа е 230V или 380V во зависност дали е поврзан во ѕвезда или триаголник, a за да се постигнат потребните вртежи моторот повлекува поголема струја.

Напонот на моторот е секогаш ист со напонот на мрежата и изнесува 380V линиски и 220V фазен. А тоа како е врзан моторот нема веза за напонот што може да се измери од надвор, туку на напонот што се јавува во намотките. (па и тоа зависи од изведбата на моторот)