Македонски форум за електроника

Други технологии => Автоелектроника => Topic started by: LordZi on 04.03.2018, Sunday, 21:08:39

Title: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: LordZi on 04.03.2018, Sunday, 21:08:39
Маката и студовите оваа зима ме натераа да го направам овој склоп, откако едно сабајле ме пречека „мртов“ акумулатор. Нема да пишувам многу околу штетните ефекти од сулфатизација на плочите во акумулаторот, верувам дека повеќето се веќе запознаени со оваа тематика, а може да се најдат и еден куп материјали на нет.
Шемата ја најдов на еден соседен форум. Првиот акумулатор што го „лечев“ не преживеа поради моја грешка, бидејќи повлече поголема струја од полначот, при што проби една ќелија и напонот му падна на 10V, па не успеав да го истестирам уредот до крај. Пред некое време ми дојде до рака уште еден акумулатор од 55Ah погоден за третирање, па решив да пробам да го оправам. Иначе, за да има ефект овој склоп, акумулаторот не треба да е сосема отиден, т.е. напонот да не му е паднат под 10,8V. Значи, во обзир доаѓаат само акумулатори кои се функционални, но имаат изгубено дел од капацитетот, односно се случува кога е ладно да не успеат да го заверглаат моторот. Иначе, според авторот на проектот,  за да се види полниот ефект од десултатизацијата акумулаторот треба да се „третира“ барем неколку стотини часа. Во продолжение неколку напомени околу склопот, начинот на работа и изработката, дадени од авторот, текстот е на српски, но верувам сите ќе го разберете:

Quote
Zuto belo jezgro je inace jezro sa distribuiranim procepom, i to velikim, tako da se flyback moze praviti sa njim. Bifilarno motanje po celom obimu ce obezediti cvrstu spregu L1 i L2, te ce sekundar uklampovati primarnu stranu na Ubat x 2 + V(Llk).

Maleni visak rasipnih induktiviteta, koji potice od neidealne sprege L1 i L2 ce biti "progutan" zenericama D3 i D6 u vidu malo toplote, ujedno smanjiti discipaciju interne body diode koja klampuje na 55-60V otprilike.

Eenergija punjenja L1, ciji pik dostize oko 3Apk, biva najvecim delom ponovo vracena akumulatoru praznjenjem L2 u suprotnom smeru u aku.
Tako se obavlja recirkulacija +- priblizno 3A kroz akumulator, uz srednju potrosnju sklopa samo za gubitke flybacka.

Efekat desulfatizacije se obavlja stalno uz benignu potrosnju sklopa.

Uredaj moze besprekidno biti zakacen na aku: U voznji, kada je parkiran, dok se puni, itd itd...

Sam sklop trebalo bi da ima srednju potrosnju reda <100mA, sto je blisko struji samopraznjenja akumulatora ili perifernim sklopovima tipa nekoliko LED od alarma i slicno...

Efekat desulfatizacije sa +- svega 3A je spor, i bice potrebno bar par stotina sati za pun efekat prisustva desulfatora.
Quote
Zuto-belo storage jezgro iz ATX je jezgro sa procepom. To treba zapamtiti.

To storage jezgro, koje se koristi u PC napajanjima, ranije je bilo MPP tipa (skuplje a bolje), a sada je obicno "send dust" (jevtinije i malo losije).
Uobicajen naziv po stranoj literaturi je "Iron Powder Toroid".
Procep se podesava gustinom metalnih zrnaca u vezivnoj masi i permeabilitetom samog metalnog sastava.
Procep se u stvari sastoji od bezbroj malenih procepa izmedu tih metalnih zrnaca, i njihov ukupni zbir cini konacni sumirani procep citavog jezgra.

Procep je distribuiran (rasporeden) po celoj zapremini jezgra, te je zato odomacen jos jedan naziv za takva jezgra: "Distributed Gap Toroid".

Nisu sva feritna jezgra sa procepom, ali to belo-zuto jeste, i to sa pozamasnim.
Takva jezgra su predvidena za snazan DC bias i ponasaju se slicno klasicnim jezgrima sa povelikim procepom.
Quote
Desulfatoru treba akumulator a ne ispravljac. Ispravljac u smeru "davanja" struje ima relativno mali otpor, ali zato u smeru primanja struje nazad iz kalema ima veliki otpor. taj nepotrosen "visak" zavrsava kao toplota na zener diodama.
Akumulator je dvokvadrantni izvor. Tj. sposoban je da "da"i da "primi" struju, za razliku od ispravljaca.
Kada to stavis na akumulator onda ce se zenerice veoma malo ili nimalo zagrevati.
Sto je ispravniji akumulator - sve manje toplote na zenericama.
Quote
Debljina zice moze biti od 0.5mm pa na vise. Koju imas.
Da ne zaboravim:
Moras ispostovati smerove motanja, tj. tacke na krajevima namotaja u semi. To je neophodno da bi ti to ispravno radilo.

Tacke oznacavaju pocetak namotaja, pod uslovom da su svi motani u istom smeru.
Takode je vrlo vazno da budu namotani bifilarno.
Motas odjednom sa obe zice, potom povezes krajeve da ti tacke odgovarju onima sa seme.
Zice za koje sam napisao na semi da trebaju biti kratke, trebaju stvarno biti sto krace.
Quote
Da bi ispravljacem imitirao akumulator, bice ti potrebno bar 20-tak hiljada mikrofarada sto blize desulfatoru. Tako mozes za pocetak na stolu isprobati napravu, ili pak direktno na aku gde ti onda nikako ne treba elko, cak bi i smetao desulfatizaciji.
Dakle, desulfator kao naprava se smesta na minimalnom mogucem rastojanju od akumulatora.
Шема од уредот:
(https://s25.postimg.cc/49gtbiglb/sch.jpg) (https://postimg.cc/image/uujc72iyj/)

Изглед на плочката:

(https://s25.postimg.cc/vvezind73/pcb.jpg) (https://postimages.org/)

Со овој додатен склоп може да се провери исправноста на уредот, ако е се во ред на излезот волтметарот треба да покаже околу 24V или повеќе:
(https://s25.postimg.cc/otlna0427/test.jpg) (https://postimg.cc/image/go3lbuft7/)

Неколку слики од мојот изработен десулфатор:

(https://s25.postimg.cc/npwxklc4f/WP_20171012_001.jpg) (https://postimages.org/)

(https://s25.postimg.cc/wz3p7va7z/WP_20171012_004.jpg) (https://postimages.org/)

(https://s25.postimg.cc/5n3utdnzj/WP_20171012_005.jpg) (https://postimages.org/)

При работа се загрева само јадрото, при што станува млако на допир, другите делови не се греат. Исто така, се слуша и тивко пиштење од него, што е индикатор дека уредот работи.
За сега се поминати стотина саати одкако го третирам акумулаторот, секој ден со пауза навечер, нека поминат уште неколку стотини саати па кога ќе имам повеќе резултати ќе пишам дали има некаква промена.
За крај еве ја и плочката во спринт:
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: bicikle on 05.03.2018, Monday, 01:26:33
Да не ја претераш само... Патем настанува десулфатизација и со тие пулсните(тиристорски) полначи и со секој кој полни до 15.7в(10-20мА). Секако ова би требало да е далеку по ефикасно.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: LordZi on 05.03.2018, Monday, 10:05:21
Не можеш да претераш, релативно мали се импулсите што ги ствара, и самиот автор пишува дека може цело време да биде приклучен уредот.
Ќе видиме како ќе се покаже во пракса... ;)
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: bicikle on 05.03.2018, Monday, 15:27:16
Пробај па кажи :) Зборот ми беше да не го одери скроз активниот слој, а може кога ќе се десулфатизира и нема ефект натака.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: GigaWatt on 05.03.2018, Monday, 22:47:52
Ама ова може да се примени само на класични акумулатори, не и на суви така?
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: LordZi on 06.03.2018, Tuesday, 00:16:13
Не знам дали патат и тие од сулфатизација.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: krema on 06.03.2018, Tuesday, 00:37:02
Сувите имаат сосема друга хемија.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: bicikle on 06.03.2018, Tuesday, 00:41:40
Нема баш суви :) инаку ако се на H2SO4 патат, без разлика дали се отворени, затворени али со тоа едно како памук(ко демек суви).
Останатите не знам како работат.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: xantox on 06.03.2018, Tuesday, 10:45:32
Го направив уредов пред 2-3 години, во периодот кога за првпат се појави шемава. Уредот проработе од прва, без проблем. Треба само да се припази на изводите од калемот. Инаку десулфаторот е ефикасен. Кога го направив, требаше да го менувам акумулаторот. Му беше паднат напонот значително под номиналниот напон и несакаше да прима струја од полначот. Едноставно не започнуваше процесот на полнење. Си реков за проба пари не земаат и го направив уредот набрзака. Полначот и десулфаторот ми беа вклучени заедно. Набрзо акумулаторот почна да се полни. Откако ќе дадеше дека е наполнет (на почетокот тоа се случуваше за многу кратко време) го гасев полначот, а десулфаторот го оставав вклучен. Кога повторно ќе му паднеше напонот, повторно му го пуштав полначот. Интервалите на полнење постепено се продолжуваа. Колку за инфо истиот акумулатор го користам веќе трета зима по ред. Не сум му мерел капацитет. Од време на време го вадам од кола и му правам "третман" и не ме оставил за ова време. 
Во упатството се вели дека може да се остави на акумулаторот додека е во кола, но мене ми е некако шубе заради компјутерот во колата. Нели прави промени во поларитетот, па да не го зезне компјутерот...
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: LordZi on 06.03.2018, Tuesday, 10:57:55
Ова е добро да се знае... ;)
Иначе, баш оваа шема ја правеше, пошто ги има неколку што се вртат по форумите?
За оставање цело време во кола и јас се сложувам, не би го оставил постојано приклучен.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: xantox on 06.03.2018, Tuesday, 20:04:19
Да баш оваа истата, од оној српскиот форум... :-\ не ми текнува како се викаше. Нешто муабетот беше за некој член ја дизајнираа, а базирана на некој руски десулфатор, ако ме држи добро сеќавањето. Инаку онаа зенерката 12V ја немам ставено. И без нејзе си работи :D
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: LordZi on 06.03.2018, Tuesday, 20:25:29
Таа зенерка се става заради заштита на 555-ката од напонските пикови што ги ствара уредот.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: GigaWatt on 06.03.2018, Tuesday, 23:27:46
Во упатството се вели дека може да се остави на акумулаторот додека е во кола, но мене ми е некако шубе заради компјутерот во колата. Нели прави промени во поларитетот, па да не го зезне компјутерот...

Не би требало да направи проблем... сепак станува збор за мали струи, ама па, од друга страна... и јас не би го пуштил додека акумулаторот е врзан во кола ;D. Што е сигурно, сигурно е ;).

Во секој случај добра информација ;). Да знаеме да не ги фрламе старите акумулатори ;).
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: xantox on 07.03.2018, Wednesday, 00:31:49
Само да се има во обзир дека десулфаторот не е семоќен. Доколку има ќелии во краток спој, тешко дека ќе има ефект и 1000 циклуси да поминат.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: LordZi on 07.03.2018, Wednesday, 00:50:12
Ако има пробиено ќелија никој десулфатор (или било кој друг уред) не го оправа акумулаторот. Исто се сложувам и дека десулфаторот не е семоќен, пред се наменет е за сеуште функционални акумулатори кои изгубиле дел од капацитетот, ако се превише отидени нема да има некој ефект десулфаторот - бар не овој со овие струи.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: bicikle on 07.03.2018, Wednesday, 02:27:27
Ако е искривена ќелија, топилница го оправа :)
Патем како се криват ќелии, од прегревање?
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: GigaWatt on 07.03.2018, Wednesday, 14:35:16
Јас знам од удар.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: gochcommk on 07.03.2018, Wednesday, 15:15:11
 Ако му е паднат напонот на акумулаторот под 10.8 дали е пробиен или може да се оправи со удедов, како се манифестира пробиен акумулатор???
Што е разлика испразнет и пробиен акумулатор?
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: LordZi on 07.03.2018, Wednesday, 15:25:15
Ќе пробаш да го полниш акумулаторот, ако не може да се наполни повеќе од 10-11V значи има пробиено ќелија.
Иначе послабите акумулатори што имаат изгубено дел од капацитетот се полнат побрзо, т.е побрзо достигнуваат до 13.8V, но кога ќе ги оптовариш брзо им паѓа напонот.

Патем кало се криват ќелии, од прегревање?

Кај мене така се деси, не приметив кога повлекол над 10А, кога видов веќе увелико вриеше една ќелија, мислам таа кај минусот беше и после падна напонот на целиот акумулатор за 2V.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: bicikle on 07.03.2018, Wednesday, 17:47:42
Ех гига од удар скоро све се криви и крши, ама кој ќе го клоца акумулаторот под хауба во нормални услови :)
Инаку алтернаторот дава 14.4в и струја колку што може, ограничен од неговите механички карактеристики, така да после верглање, иако кратко време струјата на полнење може да изнесува далеку на 30А.. Едино ако си понел со 10А долго долго време, а мислам повеќе штета има од преверглување, тогаш многу повеќе грее, поготово ако е сулфатизиран,пошто внатрешниот отпор е поголем, па имаш поголем пад на напон во акумулаторот, а со тоа и поголема дисипација. Е сега пак не ми  ејасно, што ако се загрее, едино ако не се џагрева 100+ степени, ама нели тогаш пре би пукнал од притисакот... Секако под хауба лете е 90+ степени...
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: jole59 on 23.03.2018, Friday, 20:49:26
Quote
така да после верглање, иако кратко време струјата на полнење може да изнесува далеку на 30А..
Сите aкумулaтoри aкo мислиш кoгa се пoлнaт вo aвтoмoбил се пoлнaт oд aлтернaтoрoт тoчнo вo oпсегoт oд13.8 дo14.4 вoлти нo струјaтa е ограничена oд реглерoт нa16 aмпери стaндaрд кaј бoш реглерите единo прoизвoдителoт магнети мaрели иде дo18 aмпер. Акo се има aмперметaр кoј мери пoлнење прaзнење тoa ќе гo регистрирa кoгa рaбoти нa мaлa гaс тaa струја е пример еден aмпер кaкo дaвaш гaс вaрирa a нaпoнoт е константен. Амперметaрoт е мнoгу кoриснa рaбoтa зa кoнтрoлa нa рaбoтaтa нa aлтернaтoрoт
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: bicikle on 24.03.2018, Saturday, 01:07:13
Може поновите, али постарите имаа само напонска регулација, струјата варираше во сооднос од потрошувачите и од тоа колку е испразнет акумулаторт.
Барем кај мене на постар модел возило + е секаде истиот, една жица излага + од алтернатор, 2 за реглерот и минус на шасија. Реглерот пази да нема преголема напонска разлика од акумулаторот и од алтернаторот, ама ако е малце по стар акумулаторот го "гледа" како било кој потрошувач. Имам приметено ако ставам испразнет акумулатор цел мотор се треси т.е. го кочи алтернаторот.
Па ќе речам поновите модели може да имаат регулација, кај мене не прави проблем и да го извадиш акумулаторот, кај по новите 300 перипетии ќе се десат.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: jole59 on 24.03.2018, Saturday, 14:29:50
Дa сaмo дa се разбереме aлтернaтoрoт не гo пoлни скрoз акумулаторoт зoштo oткaжувa негo гo oдржaвa гo oсвежувa дo 70 пoстo пoлн. И требa барем два пaти годишнo извaди гo нa пoлнaч дo100 проценти му гo прoдoлжувaш векoт нa трaење.
Реглерoт рaбoти нa рaзликa нa потенцијалите и јa нaдoкнaдувa потребната струјa кoјa јa влечaт пoтрoшувaчите и нaдoкнaдувa. Нормални oмoв закон кoлку пoслaп aкумулaтoр поголема струја ќе земе oд aлтернaтoрoт. Али кoлку се нa кoлите aлтернaтoрите нa југo45 33 aмперa нa другиве вoзилa сите55 aмперa и дизели се. Автoмaтски тој е трифaзен генератор и нa трите фaзи реглерoт дaвa пo20 aмперa има и60 aмперски тие се нaјaки aлтернaтoри значи aкo ти е прaзен мнoгу aкумулaтoрoт тoa е стрес зa aлтернaтoрoт нo нa мaлa гaс тaa струјa е мала нa4000 oбртaaи ќе ги дoбиеш тие максимални aмпери20 пoштo сaмo нa еднa фaзa пoлни другите две се зa хлaдњaкoт светлaтa и ред други. Немoже 30 20 дa. Нечини тoлку слaп aкумулaтoр дa се стaвa мaчиш гo aлтернaтoрoт. Зaтoa нaпoлни нa пoлнaч oсвежувaј двa пaти гoдишнo векoт му прoдoлжувaш и нa aлтернaтoр и aкумулaтoр тoј сaмo гo oдржувa
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: bicikle on 24.03.2018, Saturday, 16:12:35
Кај мене 120А е, на дизел, ем сите фази на еден мост се.  ;D Секако дека не чини да ставаш празен/пробиен акумулатор, али зортот на све ќе те натера :)
И 20А се премногу за испразнет 55ах акумулатор.
До сега ретко било да измерам 14.4в на запалена кола со пуштени основи работи како сијалици. Не знам дали точно 70%, али да, сигурно не го полни акумулаторот 100%.
Исто така не чини да го верглаш долго возилото, ако не запали после 2-3 верглања од по 5 секунди значи има некој друг проблем.
Секако дека треба акумулаторот одржавање, скроз се сложувам тука, уствари баш и за тоа е темава, нели десулфаторот е за оддржување.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: jole59 on 24.03.2018, Saturday, 16:37:26
Друже дo60 се 120 ме насмеа види нa тaблицaтa си извaдил ли aлтернaтoр oд кoлa некaд стaр рaсипaн зa бaкaр1.5 е жицaтa е три фази пo 20 aмперa нема бaкaр мнoгу вo aлтернaтoр350 грaмa вo стaтoр400 хaхaхa друже рaзмисли зa три фaзи пo40 aмперa си гo извaдил нa тaблицaтa60 aмперa пишувa вкупнo пa не е сунце му пoљубим џердaп
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: Toma on 24.03.2018, Saturday, 19:08:06
Во претходните постови има многу мислења и констатации кои според мене се паушални и не се поткрепени со факти, затоа обрнувам внимание на оние кои мислат дека се сигурни во своите мислења да ги потврдуваат со „докази“.

Еве едно провокативно прашање!

Зошто на ознаката од алтернаторот пишува 14V 45A и што значат тие?
Во прилог слика.

(http://www.mediafire.com/convkey/f198/gnsvhznx3idplapzg.jpg)

Корисни видео предавања (само на српски).



Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: jole59 on 24.03.2018, Saturday, 20:04:47
За се што сум кажал стојам. Тие 45 ампера се вкупната струја што ја дава алтернаторот на потрошувачите а ако остане вишок оди за полнење на акумулаторот. Пример кај динамото да даде динамото 50 ампера струја треба да се врти на 7000 вртежи а алтернаторот на 3500 овие 45 ампера се измерени на 3500 вртежи овие ампери значи тој трофазен генератор заедно се ќе даде 45 ампера но на 3500 вртежи неможе од старт затоа старите стоедени или колите со динама има една сијаличка на шал таблите ти работи колата на мала гас таа е врзана во серија акумулатор генератор и уклучиш многу потрошувачи ќе засвети.

 Сигнализира дека паднал напонот на алтернаторот под напонот на акумулаторот не полни тоа го имаа старите генератори и треба да дадеш гас да го побудиш да почне да полни нормално алтернаторот тоа го надминал и затоа денес тој се користи.ЗНАЧИ тие се 45 ампера номинална струја при 3500 обртаи од производител толку е силата на системот кога е вклучен алтернаторот кога работи мотор струја до 45 ампера распоредена на потрошувачите соодветно. Нормало ако држиш гас на 3500 0бртаи инаку ако работи на мала гас а ти светла си пуштил појачалото бас џабе полни мала струја е на мала гас какви 45 ампера многу помалце и кога ќе почнеш да турираш возиш потрошувачите ги напојува алтернаторот акумулаторот ако ништо друго е растеретен затоа реков има амперметри кој мерат полнење позитивна струја и негативна празнење на генератор дисипација негативна моќност.
Проста електротехника нели затоа реков генераторот има негативна струја негативна моќност значи дава енергија е така супер а тоа ние и целта сме вклучиле возило сега потрошачите ги храни генераторот. Затоа реков мерач на негативна струја и позитивна  се вградува на алтернаторот кој мери во плус и во минус струја на полнење и празнење тоа е топ работа онака мерењето ни помага нели знаеме како му оди на нештото со работа. Ама скаписе мерат во опсегот од плус 60 до минус 60 ампера
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: Toma on 24.03.2018, Saturday, 20:27:11
Дa сaмo дa се разбереме aлтернaтoрoт не гo пoлни скрoз акумулаторoт зoштo oткaжувa негo гo oдржaвa гo oсвежувa дo 70 пoстo пoлн. И требa барем два пaти годишнo извaди гo нa пoлнaч дo 100 проценти му гo прoдoлжувaш векoт нa трaење.

Ако возиш 500 километри по равен и квалитетен пат без прекин и немаш вклучено никаков потрошувач (освен електрониката и електриката од самото возило), дали и тогаш алтернаторот го полни акумулаторот 70%.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: jole59 on 24.03.2018, Saturday, 20:30:49
Не зборот ми беше за градска вожња лошо е пет пати запали до продавница еј па година дена ме терал акумулаторот. Ама еднаш запали и 150 километра 200 до Охрид угаси е тоа е возење на возила кој што се пазат колку пати се пали  а не се палат за глупости ако се вози за работа ќе трае многу акумулаторот а исправен алтернатор ако имаш чист го одржаваш на споеви се.. Апсолутно тогаш се подразбира  сто сто на сат вози мишко цел ден возиш на волан каков полнач бе.

Внимание алтернаторот полни и 100 километри вози за Грција писта автопат мераци ;D
Овие ги кажав како лош пример како еден дебел пријател за 150 метра до продавница колата за две улици угаси. И во градска е друго на мала гас почесто работи. Али сепак да Тома правилно ме исправи да не го смета никој тоа здраво за готово никој. Значи се си има свое зошто и како
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: Toma on 24.03.2018, Saturday, 20:43:00
Не зборот ми беше за градска вожња лошо е пет пати запали до продавница еј па година дена ме терал акумулаторот.

Според тебе колку отприлика во проценти би се испразнил акумулаторот за тие пет пати при исправно возило кое заработува од „прва“ и колку километри возење по отворен пат алтернаторот би го надополнил акумулаторот за потрошената енергија.
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: Toma on 24.03.2018, Saturday, 22:53:38
Добро и поучно четиво за акумулаторите!

Code: [Select]
http://automedia.mk/objavi/што-треба-да-се-знае-за-акумулаторот-на/
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: jole59 on 24.03.2018, Saturday, 22:58:01
Уште едно многу добро исто ама баш исто за тоа што зборев јас и она за што Тома ме исправи истава дискусија малку повеќе само уште постручна но сепак Тома многу точно рече каде треба таму ја исправи работата.
Code: [Select]
https://cbc.rs/threads/46611-Potrosnja-struje-u-autu-i-dopuna-akumulatoraИ еве ви една книга од професор Хрват некој истото јас што го зборев само на гугл срч вака пишете и најдоле ви се појавува AUTOELEKTRIKA-Alternator.doc вака пишете на гугл топ книга истите бројки за јачина се ништо не е измислено тоест скрипта е во девет листа документ девет ама истово вредно кажано малку поубаво :P ;D ;D
Од индустриска школа Пула професор ;D 8) :)
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: GigaWatt on 24.03.2018, Saturday, 23:34:53
Добро и поучно четиво за акумулаторите!

Code: [Select]
http://automedia.mk/objavi/што-треба-да-се-знае-за-акумулаторот-на/

Убаво ќе беше да знаеја нешто и за веб дизајн... како на пример, зошто не се става црн текст на темно сива заднина ::).

@jole59: Еве ја и во темава таа книгата што ја спомна ;).
Title: Re: Десулфатор за автомобилски акумулатор
Post by: bicikle on 26.03.2018, Monday, 15:36:12
Друже дo60 се 120 ме насмеа види нa тaблицaтa си извaдил ли aлтернaтoр oд кoлa некaд стaр рaсипaн зa бaкaр1.5 е жицaтa е три фази пo 20 aмперa нема бaкaр мнoгу вo aлтернaтoр350 грaмa вo стaтoр400 хaхaхa друже рaзмисли зa три фaзи пo40 aмперa си гo извaдил нa тaблицaтa60 aмперa пишувa вкупнo пa не е сунце му пoљубим џердaп
Не знам што сте отварале со професорот ама јас сум отварал алтернатори и од 30А и од 150А и тоа фабрички, од кола, осфен голф 3 ако не го сметаш за тенк :) Ако сепак ти е смешно и не веројатно, повели било кое време, земи инструменти ќе го отвориме ќе го измериме ќе пиеме кафе. Алтернаторот кај дизелите има помошна намотка наменета за обртаи, едино таа е од редотна неколку ампери. Сите три фази се врзани на еден насочувач, иначе ќе има големо рипле.
Алтернаторот треба да ги даде декларираните вредности од 600 до 6000рпм на моторот односно од1200 до 120000 рпм бидејќи има пренос(каишница).
Кај динамата со магнет варираа вредностите при различни обртаи. Зато имаа и реглери(преклопници) кои правеа премостувања. Фиатите (1300) имаа трет систем кај што на роторот му идеше фиксен напон од акумулатор. Тука ако го извади акумулаторот се гаснеше колата.
Заставите имаа основна електрична исталација па немаа  голема потрошувачка на струја т.е. ел. енергија. Други марки на возила кои се малце понови(1995 год) имаат значително повеќе електроника како авто радија, контрола за клима, електрични пумпи за гориво, додатно греење, магленки па дури и овлажнувач на воздух(vw phaeton понов модел).
Бидејќи дизелите имаат далеку поголема компресија од бензинците си треба и далеку по снажен анласер кој ќе потроши далеку повеќе ел. енергаија па таа енергија мора да се надокнади од некаде. Башка дизелите имаат греачи кои дополнително ја зголемуваа потрошувачката. Во ваклв случај т.е. кај дизел возилата 120А не се никаков луксуз.
Секако има и различни дизел возила па варира амперажата на алтернаторот.
За споредба, кај мене анласерот е стар модел и е 1.7kw, а кај поновите е над 2.4kw за разлика од заставините кои беа до кај 1kw.
Каков и да е акумулаторот и алтернаторот ако ја палиш/гасиш на секои 10 метра ќе се зезне нешто.
Не пишувам ништо што не сум видел или па да пишувам од памет.