Оригиналниот е 9uF -420/470V
Ако е деклариран работниот напон како еднонасочен, треба да е барем 400V (обично се 450V). Ако е деклариран како наизменичен, треба да е барем 270V~. Поентата е да има што е можно поголем максимален работен напон, во случај на пренапон (превисок напон во електричната мрежа) да не пукне кондензаторот
.
Види, на моторот и на машината нема да и пречи и кондензатор со 1000V максимален работен напон, се додека капацитивноста не е под 9, 10uF, нема да има проблем машината со било каков
. Е сега, да, со доста поголема капацитивност на кондензаторот, може да грее нешто повеќе, но освен тоа, нема да има друга последица (барем не би требало... освен ако не прегрева премногу, тогаш, да, пожелно е да се намали капацитивноста).
А инаку, сите тие кодензатори се пластични, MKT или MKP, што значи дека немаат поларитет, може како сакаш да ги монтираш, ќе трпат и наизменичен, и еднонасочен, и правоаголен, и во кругови, елипси, што и да е, напон
. Ознаките за максимален наизменичен работен напон ги ставаат за да можат мајсторите полесно да се снајдат
. Монтери и луѓе кои работат пред се со висок (мрежен) напон, полесно се снаоѓаат со ознаки за наизменичен напон, отколку за еднонасочен
. А инаку, по некој си непишан стандард, обично максималниот работен напон на кондензаторите се означува за еднонасочен напон, а не назимениен. Ако видиш ознака за максимален наизменичен работен напон, значи станува збор за кондензатор кој е наменет за енергетска употреба (некој мотор за мрежен напон, неонки или нешто слично
).
Е сега ме буни тоа што го мерев со инструмент и ја има капацитивноста (не го мерев во работа)...
Можно е да бил на граница на вредноста за да го „бутне“ моторот да почне да врти, уште кога го ставиле, и после неколку години, моторот малку зарибал, лагерите малку се 'рѓосани... што и да било, моторот не е како нов, па сега му треба малку повеќе сила за да го бутнеш да тргне
. Стави му 15uF или 20uF, нема да има проблем
. Тие високонапонските пластични обично така одат, до 4.7uF се водат по стандард, потоа одат 10, 15, 20, 30, 50
. Да бидам искрен, нема правило кај нив, секакви имам гледано, еднаш начекав и 29uF таков
. Не знам по која логика се воделе кога го правеле
... сигурно има некоја, ама ај иди најди ја
. Можеби ги прават, па потоа ги мерат, па штанцаат колку што измериле
.
П.с муабетов ми е, по ваше би требало да е исправен моторот!?
Да
. Ако со рака слободно можеш да го завртиш, ако не траска и тресе кога врти, ако не заглавува и не шкрипи како да му се лагерите/пиксните скршени, изедени, итн., да, најверојатно е ОК
. Подмачкај го кај лагерите/пиксните и ќе тера
. Комбинација на коломаст со масло за кола ми се покажала како најдобра до сега
.
102,5% кондензаторот.