Author Topic: Како правилно се прават звучни кутии (од Maki)  (Read 13114 times)

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Бицике, баш тоа јас покушавам на сите,па и на Форумот да им го кажам.Велат,додека не пробаш не знаеш колку е жешка чорбата! Треба некогаш и да се изгориш,за да научиш да дуваш!Мојата филозофија,која некои не можат да ја разберат е следнава: кога правиш звучници- за кого ги правиш?За себе или за неколку * пријатели* кои сигурно од завист или нешто друго ке речат:*абе ајде,нема врска,купи си од 500ЕУ звучници ,да видиш...*.Ако имаш 500 ЕУ ,ти нема да правиш звучници :D
Второ е нешто да научиш! Како се учи - па со проба,експериментално! Велиш и најдобрите пресметки може да испаднат *бош*! Да не ти се свиѓа * линеарниот* звук!! ;D Еве сакаш (како и повекемина твои врсници!) да нема средни - повеке бас и високи! И идеш кај мене да ти правам кутии и јас те убедувам дека *ова што го слушаш е линеарност,најдобро нешто..*,а ти ми ги удираш од глава и ми велиш * абе,ајде јас не слушам ваква музика,звукот не ми се бендисува,јас сакав поинаку...* И сега????
Кој е во право? Па секогаш е оној кој ке ги користи кутиите!!
Често ме замараат со прашањето - колку изобличување има системов??? А наредени 4 бас бина,4 средни ,4 хорни ,два зида кутии и 2000 вати!! Велам 0,03% ! Од каде знаеш?? Па, ме прашаш,ако не веруваш измери си! ( како во приказната -колку звезди има на небото!).Велам дали ти е пријатен звукот?Да! Па нема изобличувања тогаш! :D :D :D
Правите зв.кутии,така се учи.Прво свртници од *веке видено*,па ке дојде време кога напамет ке научите која комбинација на кондензатори и  калеми ,со кој високотонец даваат најфин звук (за вас!)
Значи на крај ,да не замарам : нема никаква филозофија она што сакаш да го постигнеш.Во науката нема и не треба да има ограничувања од некакви параметри од кои нешто зависело на трета децимала,дали резната фреквенција ке се погодела на 2700 или 2750 херци... тоа не е толку битно ,ако кутијата ВАМ добро ви звучи.Ако не - право на доктор,да ви ги исчисти ушите! :D :D ;D ;)

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
еда, или сам да знаеш како да ги направиш, или да се разбериш со некој, кој ќе те свати што сакаш. Друг пример се лампашите, со дисторзија од 5 па и до 20% дисторзија кои од сеуште необјаснети причини даваат подобар звук од полупроводничките засилувачи баш пораи тхд-то.... една работа е да напрајш студиски или незнам ти за каква намена звучки со линеарен звук, друга работа, акко што спомна предходно да му се допаѓаат на слушателот...

Offline Maki

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 721
Одг: Како правилно се прават звучни кутии
« Reply #32 on 02.05.2011, Monday, 13:29:01 (Edited 02.05.2011, Monday, 14:06:37) »
Аха,ај посочи некоја шема ;D.Иначе знам дека има на кило,дури и на тони :D :D

Одлична активна скретница од Rod Elliott:
Code: [Select]
http://sound.westhost.com/project81.htm
Вредностите на елементите прорачунај ги со Linkwitz Riley crossover calculator на истата страница,стави у калкулаторот 3000 Hz.

Споено мислење: 02.05.2011, Monday, 14:06:37
Како се учи - па со проба,експериментално! Велиш и најдобрите пресметки може да испаднат *бош*! Да не ти се свиѓа * линеарниот* звук!! ;D Еве сакаш (како и повекемина твои врсници!) да нема средни - повеке бас и високи! И идеш кај мене да ти правам кутии и јас те убедувам дека *ова што го слушаш е линеарност,најдобро нешто..*,а ти ми ги удираш од глава и ми велиш * абе,ајде јас не слушам ваква музика,звукот не ми се бендисува,јас сакав поинаку...* И сега????

Сега - тонски контроли bass и treble до даска! Као што видиш,има поедноставно решење!


Правите зв.кутии,така се учи.Прво свртници од *веке видено*,па ке дојде време кога напамет ке научите која комбинација на кондензатори и  калеми ,со кој високотонец даваат најфин звук (за вас!)
Значи на крај ,да не замарам : нема никаква филозофија она што сакаш да го постигнеш.Во науката нема и не треба да има ограничувања од некакви параметри од кои нешто зависело на трета децимала,дали резната фреквенција ке се погодела на 2700 или 2750 херци... тоа не е толку битно ,ако кутијата ВАМ добро ви звучи.

Напамет научената комбинација на кондензатори и калеми за најфин звук за одреден високтонец дава сасвим друга резна фрекфенција од онаа што си ја прорачунал по теоретската формула.Па како онда рачунаш потребно растојање меѓу звучници? Башка што кутијата веќе е направена,онда штимаш звук на увце, мењаш калеми и кондензатори,со тоа се мења резна фрекфенција. Ево,си добил на уво најбољи звук, али резната фрекфенција веќе не е таја, а не можеш да мењаш растојање меѓу звучниците,пошто веќе е направена кутијата. И што стана сега со тоа твое многу битно растојање меѓу звучниците?
Не е разлика у децимала, него од прорачунати 2700 добијаш на уво најбољи 4700Hz или којзнае колку. И треба сасвим друго растојање меѓу звучниците. Немој да ми кажеш дека поново бушиш дупка за високотонецот на друго рстојање и ја крпиш старата дупка.

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Батка,извини јас ама баш ништо не те разбрав ! И не ми е интересно да се надмудрувам . За Бицикле не знам,тој ке ти каже.

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
ако немаш еквилајзер, или ако го носиш некаде кај шо немаат. Друго колку што знам нели треба да се избегаваат резонации во кутијата(па и надвор од неа) и трето и најбитно, до сеа никон немат дојдено дома кај мене да ми ерит тхд+н резонанции инеарност.... па ако с епогодит ракијата све е линеарно  ;D ;D ;D ;)

Offline Maki

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 721
Одг: Како правилно се прават звучни кутии
« Reply #35 on 02.05.2011, Monday, 16:15:37 (Edited 02.05.2011, Monday, 16:17:31) »
Батка,извини јас ама баш ништо не те разбрав ! И не ми е интересно да се надмудрувам . За Бицикле не знам,тој ке ти каже.

Важно другите разбраа, а ти слободно продужи да се правиш дека не разбра.

Споено мислење: 02.05.2011, Monday, 16:17:31
ако немаш еквилајзер, или ако го носиш некаде кај шо немаат.

Скоро секое појачало има тонски контроли бас и високи.

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Цитирам: Скоро секое појачало има тонски контроли бас и високи.

Ова ти е најдобра мисла до сега ,особено она СКОРО... ;D ;D

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
едоно ако пишташ од winamp или wmplayer ;D доам на ниту едно појачало нема ни еквилајзер ни тон контрола. Вака кај и да ги оденса и на то да ги пуште даваат 90% ист звук, нормално ако тон контролата и и еквилајзерите се на нула(ако случајно ги има). Има и софтверски решенија, ама лично јас преферирам хардвер-скретница тон контрола екилајзер и тн...

Offline Maki

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 721
Одг: Како правилно се прават звучни кутии
« Reply #38 on 03.05.2011, Tuesday, 13:41:31 (Edited 03.05.2011, Tuesday, 15:19:21) »
едоно ако пишташ од winamp или wmplayer ;D доам на ниту едно појачало нема ни еквилајзер ни тон контрола.

 ???
99,99% од фабричките појачала и ресивери имаат тонски контроли!

Дома што го имаш појачалото ако сам си го правел и нема тонски контроли, обавезно додај му,многу корисна работа е, само без претерување со нив.

Споено мислење: 03.05.2011, Tuesday, 15:19:19
Не сум го прочитал цел туториал, но многу србизми има: „у“, „изобљичење“ :S. Не е дека не се разбира, но би било убаво кога наместо „снага“ би се користел терминот „моќност“, итн. Далеку од тоа дека се треба да биде литературно, сепак е туториал, не е книга, ниту некој планира да ја издава ;D, но кога веќе некој се нафатил во PDF да ја стави, би било добро барем малку од малку да биде политературано ;). Сега за сега само на тоа би забележал ;).

Поправив,а и ќе се потрудам повеќе во постовите.

Политературна верзија на туторијалот:



Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
па низ дома све ми е PA или хоме мејд. Башка сега сум зафаен нема толку време да права еквилајзери тон контроли и така на така....

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Одг: Како правилно се прават звучни кутии
« Reply #40 on 05.05.2011, Thursday, 09:58:20 (Edited 05.05.2011, Thursday, 10:11:31) »
Ништо не си поправил,батка или не знаеш ни да поправиш.

Кога веке си бараш еве – не се вели ЧАК се вели ДУРИ , нити пак ЕКСТРЕМНО СНАЖНИ – можеш да речеш МНОГУ ЈАКИ,не се вели ОСИМ туку освен...

Да те лекторирам ли уште?????

Компресионата кутија не смее 100% да се исполни со апсорпцион материјал! Добиваш ТАПА звучник.Исто важи и за ТЛ кутијата - ако ја наполниш до горе добиваш ЗАТНАТА цевка.
Докажана добра комбинација била 25 мм високотонец и 16-20 см бас???? По ова теорија значи 12 и 15 инчи не се добри за звучници?
Не покушавајте да правите и прорачунате пасивни свртници ,тоа не било за аматери...
- а што е за аматери??? Се готово да си купат?
Баталете рачунање на растојание меѓу звучници,ставете ги поблизу еден до друг... Еден човек на ова се прекрсти со коментар - свашта!
Сите луѓе со НОРМАЛЕН слух исто слушале музика! Секој човек различито слуша и ја ДОЖИВУВА музиката.Не постојат двајца луѓе што имаат ИСТА слушна карактеристика.Може би на 1 милион ке се најдат двајца...А како секој човек ја доживува музиката,е тоа е друго прашање поврзано за увото.
За она Qts добро си пишал - Q фактор на звучник за некоја фреквенција
Во исправките што мене ми ги прати ,нешто друго си запишал!Види.
А тоа дека басот ке свири исто во три различити типа на кутии,тоа е дискутабилно,исто како и тезата дека само ке биде само различита  f3 за 3 дб .Јас велам дека нема да биде исто,бидејки во секој различен тип на  кутија звучникот ке има различна ефикасност и на иста јачина на сигналот нема да дава иста музика!
И не се слагам дека ТЛ кутијата има само една преграда !! Веројатно само со една си видел и не се слагам дека само најефтините басови се добри за ТЛ?!..
И најдобро - немало потреба од внатрешни допунски(!) вкрутувања... Абе 2/3 и фабрички и аматерски конструкции имаат вкрутувања! Не за бадијата.
Најлесно било ТЛ кутија да се направи.Мајстор Крсто ми вели -* убеди го човекот да не правиме ТЛ кутија,нервоза ме фаќа, треба уште две -три стеги и двајца помошници,а башка  треба да се отепаш од пазење,цртање и рачунање.Се е добро на хартија,ама кога пила ке заигра не е се така розово..*
Имаш поздрав и од него,ако си наминел во Велес да го побараш,тој да ти одржи едно предавање за звучни кутии.Бесплатно.
Значи,заклучок премногу се исфали,ама да знаеш дека се си има свое,Многу е лесно да критикуваш.



Offline Maki

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 721
Најпосле конструктивна дискусија од тебе! Очекувам вака и понатаму.

Кога веке си бараш еве – не се вели ЧАК се вели ДУРИ , нити пак ЕКСТРЕМНО СНАЖНИ – можеш да речеш МНОГУ ЈАКИ,не се вели ОСИМ туку освен...
Да те лекторирам ли уште?????
Прифаќам, сеуште имам правописни утки и ќе ги поправам. Али јас не те „лекторирав“ твојот туторијал заради правописот него заради суштински работи.

Компресионата кутија не смее 100% да се исполни со апсорпцион материјал! Добиваш ТАПА звучник.Исто важи и за ТЛ кутијата - ако ја наполниш до горе добиваш ЗАТНАТА цевка.
Најчесто аматерите користат ефтини бас звучницци со многу висок Qts паараметар,па у тој случај подобро е да се наполни кутијата 100%, басот тогаш е поцврст. Ако басот е многу сув („тапа“) онда треба да се извади дел од апсорпциониот материјал,баш као што напишав у мојот туторијал.

Докажана добра комбинација била 25 мм високотонец и 16-20 см бас???? По ова теорија значи 12 и 15 инчи не се добри за звучници?
Нигде не сум напишал дека 12 или 15 инчи не се добри. А  и ти ќе се сложиш дека 25 мм високотонец и 16-20 см бас е докажано добра комбинација.
Аматерите најчесто безпотребно се залетуваат по големи бас звучници и ставаат само високотонец,па онда имаат дупка у средни тонови. Или им треба плус среднотнец,а тоа е поскапо. За истите пари подобро е да купат квалитетни 25 мм високотонец и 16-20 см бас.

Не покушавајте да правите и прорачунате пасивни свртници ,тоа не било за аматери...
- а што е за аматери??? Се готово да си купат?
Пак не си прочитал све,фино лепо напишав аматерите да си направат едноставна активна скретница со TL 074 и мало појачалце за високотонецот. Скоро исто ќе ги кошта,а можат неограничено да штимаат на уво. Колку укупно ќе кошта пасивна скретница после неколку различни калеми додека се најде вистинскиот по штимање на уво?

Баталете рачунање на растојание меѓу звучници,ставете ги поблизу еден до друг... Еден човек на ова се прекрсти со коментар - свашта!
Ова преходно го објаснував неколку пати,али кој ме слуша. Ти препорачуваш цели или половинки бранови должини растојание,а тоа не е тачно у општ случај, негде треба непарен број четвртинки бранови должини. Растјанијата за 6dB и 12dB скретница се различни за иста резна фрекфенција! Башка што нема шанси да кажеш на која фрекфенција тие е резот ако користиш теоретски формули за скретници или ако допунски ги штимаш на уво вредностите на елементите.
Тој религиозниот човек пред да се прекрсти нека прочита стручни списанија на оваа тема.

Не постојат двајца луѓе што имаат ИСТА слушна карактеристика.Може би на 1 милион ке се најдат двајца...
У голема грешка си. Оди у некој аудиолошки кабинет и прашај ја докторката.

А тоа дека басот ке свири исто во три различити типа на кутии,тоа е дискутабилно,исто како и тезата дека само ке биде само различита  f3 за 3 дб .Јас велам дека нема да биде исто,бидејки во секој различен тип на  кутија звучникот ке има различна ефикасност и на иста јачина на сигналот нема да дава иста музика!
Ова не ти го разбирам баш. Ефикасноста на бас звучникот ќе биде иста изнад 300Hz независно од типот на кутијата (освен хорна),баш као што напишав. Ако под ефикасност мислиш колку гласно ги свири најниските тонови,тоа уствари е дефиниција за f3.

И не се слагам дека ТЛ кутијата има само една преграда !! Веројатно само со една си видел и не се слагам дека само најефтините басови се добри за ТЛ?!.. И најдобро - немало потреба од внатрешни допунски(!) вкрутувања... Абе 2/3 и фабрички и аматерски конструкции имаат вкрутувања! Не за бадијата.
Не реков дека ТЛ кутијата у општ слушај има само една преграда,него конкретниот пример што го дадов има само една преграда па е едноставен за градба, а знам дека има покомплицирани ТЛ кутии. Ако басот е 16-20cm стварно нема потерба за внатрешни  :) вкрутувања, али ако некој сака,нема проблем.
Не реков дека САМО најефтините басови се добри за ТЛ,него дека за најефтините басови ТЛ кутија е најдобро решение. Прочитај уште еднаш што сум напишал!

Најлесно било ТЛ кутија да се направи.Мајстор Крсто ми вели -* убеди го човекот да не правиме ТЛ кутија,нервоза ме фаќа, треба уште две -три стеги и двајца помошници,а башка  треба да се отепаш од пазење,цртање и рачунање. Се е добро на хартија,ама кога пила ке заигра не е се така розово..*
Без никакви проблеми сам направив три различни пара ТЛ кутии од оние едноставните со една преграда,само претходно ми го исекоа медијапанот во Солопром. Изгледа прецизно сечат таму.

Ова испадна километарски пост,се извинувам на сите.

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Е,добро ,конечно прифаќам што се извинуваш.Не е битно ке ставам набрзу некои прилози за звучни ци ,па ке имаш прилика да ми вратиш ;D За последната ставка ,еве сега мајстор Крле пие кафе со мене и рече да ја ставам да ја видиш последната * шема * што му ја дадов да ја *искрои*. :D :D :D  Го отепав скроз-наскроз! ;D А еве и други две статии,ако имаш време прочитај,има добри работи(ова не е за мајтапење,ниту имам некаква намера да спорам за тоа)

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Не покушавајте да правите и прорачунате пасивни свртници ,тоа не било за аматери...
- а што е за аматери??? Се готово да си купат?
Пак не си прочитал све,фино лепо напишав аматерите да си направат едноставна активна скретница со TL 074 и мало појачалце за високотонецот. Скоро исто ќе ги кошта,а можат неограничено да штимаат на уво. Колку укупно ќе кошта пасивна скретница после неколку различни калеми додека се најде вистинскиот по штимање на уво?

Вака сега, само на кратко ќе влезам во дискусијава. Јас лично никогаш не би направил вака. Некој ќе праша зошто. Од практичен аспект. Кај и да треба потоа да ги носам кутиите, со нив заедно ќе треба да ја носам и активната свртница, како и засилувачите кои се погодени со моќност баш за „таа и таа“ звучна кутија. Значи само од овие причини никогаш не би го направил тоа. Ова е практично и (скоро секогаш) најкористено решение кај PA кутиите, басови во едни кутии, среднотонци и високотонци (или само хорни) во други кутии со посебна активна свртница и излезни засилувачи за секоја од кутиите (не мора да се моно блокови засилувачите, може да се и стерео, тоа е веќе оставено на замислата на тој кој го изнајмува и поставува озвучувањето). Значи ова би го опревадал само кај PA и тоа (повторно) само од практичен аспект, а од истата причина не би го оправдал кај звучници за домашно слушање, како што реков, само поради транспорт (често се случува да му притреба на некој ваш другар дел од вашето озвучување, особено ако знае дека се занимавате со аудио техника и некои такви „тракатанци“ ;D).

Не постојат двајца луѓе што имаат ИСТА слушна карактеристика.Може би на 1 милион ке се најдат двајца...
У голема грешка си. Оди у некој аудиолошки кабинет и прашај ја докторката.

И јас не се сложувам со ова. Нема да најдеш две исти индивидуи кои на ист начин емоционално ја перцепираат музиката. Иако можеби нивните уши имаат иста АФК, тоа не значи дека на ист начин ќе ја перцепираат музиката. Музиката е емоционално доживување, нема двајца на планетава кои на ист начин емоционално ќе ја перцепираат ;D. Штелувањето на звучните кутии не е ништо во споредба со „штелувањето“ што го прават тон мајсторите со миксање и мастеринг на снимките. На крајот на краиштата, последниот збор е нивни. Каква сакаш кутија направи, нема екстремно многу да се разликува по звук од останатите кутии ако тон мајсторот решил да пренагласи нешто на снимката, на пример некоја од гитарите. Затоа и се откажав од дебати на тематика „звучни кутии“. Не ја гледам поентата бидејќи сум забележал дека разликата од мастеринг до мастеринг е многу поголема одколку разликата од звучна кутија до звучна кутија. Сватив дека начинот на кој ние ја перцепираме музиката ни е наложен од страна на некој друг (тон мајсторот, мастеринг инженерот, кој и да е) и дека ние во принцип можеме само малку да штимаме, но како што реков претходно, последниот збор за тонскиот изглед на снимката се оформува во студиото. 90% од нашата перцепција за таа и таа снимка е оформена во студиото и тоа може да се штима во многу мали граници :S, за жал.

Ако не ми верувате во погоре напишаната констатација, ќе ви дадам немастерувана и мастерувана снимка од иста песна. Пуштајте ја истата снимка на различни типови на домашни системи, звучници, засилувачи, итн. Ќе видите дека разликите меѓу сите нив ќе биде многу мала за мастеруваната и немастеруваната снимка соодветно. Но, разликата меѓу мастеруваната и немастеруваната снимка ќе биде огромна, без разлика на каков звучен систем ја приклучувате ;).

И навистина, веќе на планирам да дискутирам на оваа тема, за мене звучните кутии како тема се затворени одамна од причините кои ги пишав погоре. Кој барем еднаш бил присутен на средување на снимка во студио или кој сам мастерувал/миксал снимка, ќе ме свати ;).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline Maki

  • Експерт
  • ****
  • Posts: 721
Одг: Како правилно се прават звучни кутии
« Reply #44 on 05.05.2011, Thursday, 16:51:12 (Edited 05.05.2011, Thursday, 17:30:11) »
Е,добро ,конечно прифаќам што се извинуваш.Не е битно ке ставам набрзу некои прилози за звучни ци ,па ке имаш прилика да ми вратиш ;D За последната ставка ,еве сега мајстор Крле пие кафе со мене и рече да ја ставам да ја видиш последната * шема * што му ја дадов да ја *искрои*. :D :D :D  Го отепав скроз-наскроз! ;D А еве и други две статии,ако имаш време прочитај,има добри работи(ова не е за мајтапење,ниту имам некаква намера да спорам за тоа)

Ова се добри работи,ги имам претходно прочитано,сепак фала. Нацртот за хорната стварно е бајаги комплициран за правење.

Споено мислење: 05.05.2011, Thursday, 17:30:10
фино лепо напишав аматерите да си направат едноставна активна скретница со TL 074 и мало појачалце за високотонецот. Скоро исто ќе ги кошта,а можат неограничено да штимаат на уво. Колку укупно ќе кошта пасивна скретница после неколку различни калеми додека се најде вистинскиот по штимање на уво?

Вака сега, само на кратко ќе влезам во дискусијава.
Значи ова би го опревадал само кај PA и тоа (повторно) само од практичен аспект, а од истата причина не би го оправдал кај звучници за домашно слушање, како што реков, само поради транспорт (често се случува да му притреба на некој ваш другар дел од вашето озвучување, особено ако знае дека се занимавате со аудио техника и некои такви „тракатанци“ ;D).
Добро,али моето искуство е друго,повеќето мои другари не ги шетаат наоколу нивните појачала, па за нив најдобро решение е активна скретница.

Не постојат двајца луѓе што имаат ИСТА слушна карактеристика.Може би на 1 милион ке се најдат двајца...
У голема грешка си. Оди у некој аудиолошки кабинет и прашај ја докторката.

И јас не се сложувам со ова. Нема да најдеш две исти индивидуи кои на ист начин емоционално ја перцепираат музиката. Иако можеби нивните уши имаат иста АФК, тоа не значи дека на ист начин ќе ја перцепираат музиката. Музиката е емоционално доживување, нема двајца на планетава кои на ист начин емоционално ќе ја перцепираат ;D.
Не станува збор за различна перцепција на музиката. Независно од тоа како емоционално ја доживеале музиката, различни индивидуи со иста слушна карактеристика лесно ќе препознаат дали свири виолина или виолончело.

Штелувањето на звучните кутии не е ништо во споредба со „штелувањето“ што го прават тон мајсторите со миксање и мастеринг на снимките. На крајот на краиштата, последниот збор е нивни. Каква сакаш кутија направи, нема екстремно многу да се разликува по звук од останатите кутии ако тон мајсторот решил да пренагласи нешто на снимката, на пример некоја од гитарите. Затоа и се откажав од дебати на тематика „звучни кутии“. Не ја гледам поентата бидејќи сум забележал дека разликата од мастеринг до мастеринг е многу поголема одколку разликата од звучна кутија до звучна кутија. Сватив дека начинот на кој ние ја перцепираме музиката ни е наложен од страна на некој друг (тон мајсторот, мастеринг инженерот, кој и да е) и дека ние во принцип можеме само малку да штимаме, но како што реков претходно, последниот збор за тонскиот изглед на снимката се оформува во студиото. 90% од нашата перцепција за таа и таа снимка е оформена во студиото и тоа може да се штима во многу мали граници :S, за жал.
Од една страна се слагам,мастеринг од случај до случај има огромна разлика. Али баш затоа не треба сосила да правиме уште една огромна разлика со звучни кутии кои се разликуваат од она општо прифатеното - излезниот звук да биде што е можно поверна копија на влезниот сигнал.