Author Topic: Што е тоа болоњски студии во мк ?  (Read 3116 times)

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Дали мислиш дека доволно си научил некој предмет, а си го положил??  Дали имаш некогаш чувство дека си положил,а не си научил доволно?? Е,тука е проблемот. Кога си признаваш себе си дека иако си положил,не знаеш доволно од тој предмет.Па ако ти се предметите и поврзани со некој друг,ке имаш криза на знаење во од.Односно ,нема да бидеш сигурен дали доволно знаеш кога ке почнеш да го слушаш и другиот предмет.Проблем со континуитетот постои кај нас! НА Запад е друго: Хардвард ,пример,ти овозможува континуитет или што би се рекло -со полагање на еден предмет имаш континуитет да слушаш друг и одиш на повисоко ниво,со полагање на еден предмет ти се отвара можност да слушаш други два или три (сродни) и не се чувствуваш оптоварено бидејки само во континуитет продолжува да ти се надоградува знаењето со проширување на нови теми.Да појаснам : си положил електрични мерења ( пример) и одиш веднаш на електротехника каде прво продолжуваш со мерења,ама на повисок степен и се усмеруваш кон електротехниката.Или учиш Омов закон,па веднаш по други три предмети учиш како да го примениш,работиш задачи,вежби(практично) и се надоградуваш со примена на Омов закон пример кај свртници за звучници или пресметка за намотките на трафо . Е,тоа е веке наука,тоа го почитувам.На крај на семестар ке пееш за Омов закон и ке знаеш да го примениш и на сијалица во WC ... ;D ;D

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
И полагаш *Програмирање* преку задачи,а компјутер не си ни видел...!?? ???

Сосема се сложувам со овој систем. Вистинските кодери се одлични програмери и во Notepad. IDE е само помошно средство за да се прават помалку грешки и за да се забрза процесот. Според мене, сосема исправно е да се програмира на хартија.

И полагаат Word без компјутер пред себе,па се радуваат 8 ако земат...?!?! ::) Тоа ли го сметате за успех?????

Ова е веќе друг муабет, ова е веќе програма, не може да се работи без самата програма пред себе. Како што реков, за добар кодер, доволно е и Notepad, но ако немаат ни едноставен text editor, на располагање, малку штешко дека ќе успеат нешто да испрограмираат (освен ако не го пишуваат binary-то директно, што не верувам дека некој на планетава може директно да ги изведе, и ако некој може, најверојатно е единствениот кој може).

Секоја чест на исклучоци....... ама сепак би одел на друг принцип ,а не на Болонски! Тоа е повеке Моронски принцип,бар за мене,нема многу наука.Поготово ако ги начекаш прашањата па ги научиш само одговорите! ;D

И јас се сложувам со оваа констатација. Точно е дека на стариот систем му требаа измени, но не во оваа насока... или барем не целосно во оваа насока. Се јавува масовно штанцање на дипломи, особено на техничките факултети. Проблемот не е штанцањето на дипломите, проблемот е недостатокот на знаење. Но ова не е нова работа, и ја нема само кај нас, ова земено од запад, начинот на учење е сменет. Во принцип, многу факултети се претворени во „занаетчиски работилници“. Се учи „занатот“, тоа што треба да се знае за да може некој ден дипломираниот студент полесно да најде работа, ништо повеќе од тоа. Самата суштина, „како и зошто тоа чудо работи“, не се предава. Но, како што реков, ова е светски тренд, не е само кај нас. Кај нас дојде меѓу последните.

Можеби кај вас е така, ама кај мене дефинитивно не е така. Ние цело време работиме на компјутери, дури и по некој предмети се полага на компјутер, но повеќето предмети како математика или некој сличен (кај мене скоро се е математика ;D), секако дека ќе го полагаш на лист :).

Сосема исправно (барем според мене), НО, да не се корсти ништо друго освен text editor и компајлер (евентуално, освен ако не сака проферсорот/ката да го испринта тоа што сте го напишале и да го проверува рачно, што, повторно, барем според мене, е најисправниот метод, кодот рачно да се проверува).

кај нас нема ништо полагање на компјутер, програмирање се полага на ливче

Дефинитивно најисправен метод (повторно, според мене). Ако се полага на PC и во text editor, секогаш се јавува проблемот со „барање на додатна помош од некој извор“, кој може да биде се, од net, до IDE, до материјали, документи во PDF, што и да е. Секогаш ќе се најде начин „да се побара помош“ во ваква ситуација... дури можам да кажам дека и самата ситуација некако наведува на тоа (го имаш се тоа на располагање, а смееш да користиш само едно... некако не иде :S).

според статистиките кој ни ги кажа тој по електротехника нашиот клас бил еден од најретките каде што поминаа поголем дел студенти, претходните генерации многу помалку студенти од прва полагале испити и колоквиуми.

Често им е наложено да пуштаат, не се чуди.

незнам како е во скопје или велес, ама кога кај нас се решава задача се почнува од нула, значи се изведува потребната формула се решава со општи вредности и на крај се заменуваат бројки, доколку нема изведување (се користи готова формула) повеќе од пола од поените се губат, има еден со нас што учи кој се префрли од скопје од електро и рече дека таму користат готови форумули за решавање не им се бара да знаат да ја изведат формулата.

Нас не буткаа за користење на готови формули, но само ако е наведено дека не смее да се користи готова формула... или на еден или друг начин е имплицирано во задачата дека не смеат да секористат готови формули.

Дали мислиш дека доволно си научил некој предмет, а си го положил??  Дали имаш некогаш чувство дека си положил,а не си научил доволно?? Е,тука е проблемот.

Ми се има случено, не пречесто, но ми се има случено. НО, ќе напоменам дека скоро секогаш (дури и не ми текнува да ми се нема случено) сум се навраќал на материјалот пак назад, го доучувам, решавам испитни задачи, гледам дали можам да го применам барем дел од тоа што сум го научил во пракса, правам што правам, и друи потоа преоѓам на друг предмет.

Само ќе кажам дека најчесто (да не речам секогаш) кога ќе ми се случело да не научам испит целосно, а да го положам (иако, како што реков, многу ретко е ова), најчесто причината била немање на време, однсно недоволно време на располагање. Учам доста (не премногу, одвојувам време и за КЗЖ - Културно Забавен Живот), но сепак, некогаш едноставно немаш време, те притискаат термини и мораш да дадеш (на пример) 4 испити оваа сесија за да фатиш услов. И ќе гледаш, како знаеш, на овој или на оној начин да ги дадеш тие 4, ти зависат многу работи од тоа, меѓу кои е изгубена година... зошто да изгубам година дена од мојот живот за еден или два предмети? Нема причина, затоа, три ќе научам како што треба (со сите нишани), а еден, ќе гледам како знам да го положам.
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline DX-er

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 6340
  • Gender: Male
    • Докажи дека си човек и речи стоп за убиствата на бебиња! Ако не си човек, требало и тебе да те абортираат :)
кај нас нема ништо полагање на компјутер, програмирање се полага на ливче
задачи со заокружување нема, ок има теоретски 4-5 прашања друго се е задачи во кој има за решавање, програмирањето не е само куцање на код,
исто и на ЕТФ е.
п.с. Ај напиши програмче од 1мб на ливче да те видам :D
Чувството кога некој ограничен со размислувањето ке зборува за двојни стандарди/демократија/правила... бљак...

кликни тука за инфо околу форумот.

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
исто и на ЕТФ е.
п.с. Ај напиши програмче од 1мб на ливче да те видам :D

Не се мери баш така програма, најчесто програмите кои се даваат на испит се тешки, но од алгоритамски аспект, не од аспект на големина ;). Целата поента на програмерот/кодерот е тоа, да упсее да направи пограма која истовремено е мала и не троши многу CPU и RAM. Иако овие две работи често не идат, спеак, примарна е големината, да супее да направи програма која е добра, си ја работи работата која треба да ја работи, а притоа, не е голема ;). При компајлирање, тие програми (што се на испит, ако се точни, од почеток до крај) не зафаќаат повеќе од 100-тина KB, зависи од програмскиот јазик кој се полага и компајлерот, но најчесто не се поголеми од тоа ;).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Гига,во ред е тоа што го кажуваш - треба познавање за да напишеш нешто,ама проблем е што не можеш и практично да видиш дали тоа ке работи.Ти треба барем некој симулатор за да оцениш дали си успешен,а не само од листингот.На Запад(за кој тежнееме сите!??) се работи поинаку.Испитот има и трет дел - применливост.Треба да го примениш тоа што си го изработил: пример - имаш два-три часа да напишеш нешто,час -два симулација,па корекција  и на крај имаш модел на кој го применуваш! Е,да те видам да не проработи..

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
Види, битен е принципот на кој си ја напишал, значи идејата, а се останато (синтаксички грешки и погрешни команди/резервирани зборови) може да се корегира накнадно и воопшто не е од некое екстремно големо значење. Инаку, може со сигурност да ти кажам дека програма напишана така на лист, ако ја искомпајлираш исто така напишана во обичен текстуален едитор, 100% ќе јави барем една грешка, без разлика дали е синтаксичка, или логичка, или нешто трето. Неминовно е, затоа се измислени IDE-ињата, за да не мора да се замараат програмерите со константна проверка на комадните во некој програмски јазик. IDE-то автоматски ти јавува дали имаш грешка во некој дел од кодот, дури и пред да ја компајлираш програмата. Се користат пред се за брзина, прегледност на кодот и лесно користење и имплементирање на додатни библиотеки, инаку, непотребни се. А тоа дали програмата е добро напшана или не, многу лесно се гледа од кодот, особено на задачите кои ги даваат на испит, тоа се најчесто лесни задачи со не повеќе од 100 или 150 реда код ;). Па и да е малку повеќе од тоа, најчесто лесно се познава дали кодот работи како што треба или не ;).

А за примената, само една работа ќе кажам, кој програмирал, знае за што зборувам, програмирањето е 90% дебагирање. Скоро секогаш е така. Нитуеден програмски код не работи баш како што треба „од прва“. Секој код бара додатно средување, tweak-ување, итн. Исто како во електрониката, основниот дизајн е тој, но треба заштита од ова, од она, подобро напојување, подобро ова она. Мислам дека се разбираме ;). Најбитна е идејата, а се останато е само „шминка“ ;). Ако ја имаш идејата, шминката сама по себе ќе дојде или ќе се додаде врз база на искуство (практично работење) со програмата што ја имаш напишано ;). Како што имам речено многу пати „на добра теорија, да видиш како многу лесно се лепи пракса“ ;).

И ако на студент му дадеш (на пример) 2 часа за да изработи програма, треба да му дадеш уште сигурно 1 час за да ја дебагира целосно програмата, а тоа значи уште еден час повеќе на кој треба да присустува асистентот или професорот, што сигурно нема да го направи ;D, освен ако не е приморан (така му е наредено).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
На часот на *примеливост* обавезно е присутен барем асистентот... Тоа ти е пример Оксфорд... 8)

Offline GigaWatt

  • Администратор
  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 12890
  • Gender: Male
  • Не фалширам
На часот на *примеливост* обавезно е присутен барем асистентот... Тоа ти е пример Оксфорд... 8)

Е да, ама колку ги плаќаат професорите во Оксфорд, колку кај нас ::).
It's not schizophrenia... It's just a voice in my head...

"This is really a generic concept about human thinking - when faced with large tasks we're naturally inclined to try to break them down into a bunch of smaller tasks that together make up the whole."

"Newton's third law: The only way humans have ever figured out of getting somewhere is to leave something behind."

Offline batka

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 9425
Е,па ако плаќаш студии на ФОН ( на пример) таква опција за студирање треба и да ти пружат! 8)