Македонски форум за електроника

Аналогна електроника => Напојувања => Topic started by: masterficx on 15.01.2013, Tuesday, 23:35:44

Title: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 15.01.2013, Tuesday, 23:35:44
Добровечер на сите.

Во потрага по еден од најскапите делови во засилувач, стигнав јас до првиот :D трансформатор. Во полза на ширење на моето знаење, сакам да го изработам засилувачот HF2006 од Др. Боривоје Јагодич кој според авторот е деклариран како стерео засилувач со 50/60 вати реална музичка снага по излез или 100/120 вати вкупно, но проблемот е што немам трафо. Трафото кое треба да го имам е со напон на секундарот 2 пати по 24 волти АС. Барајќи по дома најдов EI трансформатор во UPS но напоните на секундарите беа 2 пати по 7.5 волти АС. Гледајќи еден туторијал на интернет видов како да го растурам истиот и успешно ги извадив лимовите без да ги оштетам. Сега стигнуваме до тешкиот дел. Жиците сите ги извадив но со оглед на староста на трафото не успеав да ги извадам убаво па на голем дел се оштети лакот па со тоа правејќи ги неупотребливи. Еве ги димензиите од средниот пластичен дел, коцката на која би се мотале примарот и секундарот.

(http://fotografija.com.mk/images/2013/01/15/IMG764.jpg)

Следуваат прашањата :

1. Дали на ова “калапче“ (незнам како правилно се вика) може да се намотаат намотки за трансформатор кој би ги задоволил потребите на тој засилувач ?

2. Според пресметките што ги направив и според туторијалот што го најдов од форумов ( мислам дека е од членот од ace-bitola ) , овој трансформатор е со јадро со магнетен флукс од 1Т, а формулата за моќноста за него е плоштината на квадрат што не доведува до 4*3=12, 12*12=144 вати. Дали е тоа доволно за тој засилувач и дали моите пресметки се точни?

3.  Како да пресметам со која дебелина на жица да ги намотам примарот и секундарот ?

4. Како да пресметам колкав број на намотки ми требаат на примар и секундар ?

5. Дали воопшто може да се купи таква бакарна жица и каде може да се направи тоа во Скопје (и случајно цени да не знаете) ?

Фала на сите! :)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: batka on 16.01.2013, Wednesday, 01:32:17
Еве ти пресметки за трафото
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 16.01.2013, Wednesday, 02:09:21
Uste nekoj da mi kaze kade vo Skopje mozam da nabavam takva zica.

Izvinete za latinica od mobilen sum, nemam PC pri raka.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ZareBt on 16.01.2013, Wednesday, 02:23:31
на отпад (ако сум од Битола, ама сигурно во отпад можиш да најдиш, барем во Бт е така)  ;D
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: GigaWatt on 16.01.2013, Wednesday, 06:09:20
2. Според пресметките што ги направив и според туторијалот што го најдов од форумов ( мислам дека е од членот од ace-bitola ) , овој трансформатор е со јадро со магнетен флукс од 1Т, а формулата за моќноста за него е плоштината на квадрат што не доведува до 4*3=12, 12*12=144 вати. Дали е тоа доволно за тој засилувач и дали моите пресметки се точни?

Пааааа... ако е стерео, едвај. Можно е малку да паѓа напонот ако засилувачот се пушти на максимум.

3.  Како да пресметам со која дебелина на жица да ги намотам примарот и секундарот ?

Се пресметува врз база на моќноста која треба да ја даде на излезот трафото.

4. Како да пресметам колкав број на намотки ми требаат на примар и секундар ?

Искрен да бидам, има формули, но сум ги заборавил ;D. Во некој од постарите броеви на Емитер ги има ;). Ако му текне на некој во кој број беше, нека пише ;).

5. Дали воопшто може да се купи таква бакарна жица и каде може да се направи тоа во Скопје (и случајно цени да не знаете) ?

Винклерите имаат, но дали би ти продале... тоа е веќе сосема друго прашање :S.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: LordZi on 16.01.2013, Wednesday, 10:18:33
Имаше еден винклер во трговскиот во автокоманда, горе на спрат, кој што продаваше лак-жица на кило, после имаше уште еден во автокоманда, по улицата карши влезот на ветреинарниот факултет, тој беше некој сервис искра мислам, и од него имам земено на кило, ама не сум поминал таму со години, не знам дали уште работат и двајцата.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: electron on 16.01.2013, Wednesday, 12:36:03
Имаше еден винклер во трговскиот во автокоманда, горе на спрат, кој што продаваше лак-жица на кило, после имаше уште еден во автокоманда, по улицата карши влезот на ветреинарниот факултет, тој беше некој сервис искра мислам, и од него имам земено на кило, ама не сум поминал таму со години, не знам дали уште работат и двајцата.

Работат тие во трговскиот во Автокоманда, и да, продаваат бакарна лак-изолирана жица.
Мерат на кило, а кило бакар чини 600 денари.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 16.01.2013, Wednesday, 13:24:20
Одличен податок од Lordzi и electron. Ви благодарам на двајцата. Сервисот се вика Ројка ( побарајте во златна книга за телефон ) и продаваат според тежина. Значи можете да купите и 200 грама ако сакате само што цената за кило е 815 денари. Следува двојна проверка на пресметките, набавка и мотање ( ако успеам :) ). Фала ви на сите.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: GigaWatt on 16.01.2013, Wednesday, 13:55:46
Можеш да прашаш и кај Китан, во оној комплексот со продавнички за бои/лак, електрика и водоводџиска опрема (има и по некое кафанче ;D) на Јужен булевар, пред крајот на самиот булевар, кога се оди накај Кисела Вода ;).
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: LordZi on 16.01.2013, Wednesday, 15:57:04
Тој мислам дека не продава, ама еднаш порано кога му барав мала количина за мотање магнет од томосче така ми ја даде, после им однесов сокче да се оддолжам... ;)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 16.01.2013, Wednesday, 16:21:11
Се откажувам од проектот на Др. Јагодич затоа што за HF2006 треба минимум 160/180 вати а јас растурив 3 трансформатори кои ги имам дома и на сите им е снагата слична 115 вати ( одприлика ). Доколку би одел со фактор х1.5 за да направам квалитетен засилувач, снагата која би требало да ја има највише би била 2х40 вати.

Дали ќе биде некој љубезен да постира некоја стерео шема до 35/40 вати максимум по канал, или ќе морам да си отворам нова тема ? ( имам десетина нови TDA2030 низ дома, ако може со нив уште поубаво ) Знам дека има на интернет но ми е страв да не случајно не работат, затоа ве прашувам вас за нешто познато или испробано...
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Hahahaha on 16.01.2013, Wednesday, 16:39:38
Се откажувам од проектот на Др. Јагодич затоа што за HF2006 треба минимум 160/180 вати а јас растурив 3 трансформатори кои ги имам дома и на сите им е снагата слична 115 вати ( одприлика ). Доколку би одел со фактор х1.5 за да направам квалитетен засилувач, снагата која би требало да ја има највише би била 2х40 вати.

Дали ќе биде некој љубезен да постира некоја стерео шема до 35/40 вати максимум по канал, или ќе морам да си отворам нова тема ? ( имам десетина нови TDA2030 низ дома, ако може со нив уште поубаво ) Знам дека има на интернет но ми е страв да не случајно не работат, затоа ве прашувам вас за нешто познато или испробано...

Моментално јаз изработувам појачало 2x25W со TDA2030, пиши порака ако сакаш помош
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 16.01.2013, Wednesday, 16:49:07
Не се откажувај од овој проект...............
Тоа трафо ке ти заврши работа и ке ти биде најефтина варијанта.Дали го одмота и примарот или само секундарот???
Еве ти ја пресметката за ова трафо.......
 24 V / 5A е максимумот значи за таа струја жица ке собере и ке добиеш 138 W
 2 х 24 V значи користиш жица 1,11mm без лак 2 х 95 намотки
Ако си го растурил и примарот........
 877 намотки со жица 0,55mm без лак
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: batka on 16.01.2013, Wednesday, 17:03:25
Се откажувам од проектот на Др. Јагодич затоа што за HF2006 треба минимум 160/180 вати а јас растурив 3 трансформатори кои ги имам дома и на сите им е снагата слична 115 вати ( одприлика ). Доколку би одел со фактор х1.5 за да направам квалитетен засилувач, снагата која би требало да ја има највише би била 2х40 вати.



Колега,проектот на  Б.Јагодиќ е одлична конструкција и се граничи со професионална градба на појачувач и не може да се споредува со некое појачалце со ТДА 2030.Проблемот е друг: мора да се набави ( читај :купи!) соодветно трафо и да се направи квалитетен исправувач со барем 30% резерва на јачина.Значи,треба да се преслушаш дали сакаш добар појачувач или само појачувач со ТДА2030,кој за жал е далеку од оној на Бора.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 16.01.2013, Wednesday, 18:10:57
Колега,проектот на  Б.Јагодиќ е одлична конструкција и се граничи со професионална градба на појачувач и не може да се споредува со некое појачалце со ТДА 2030.Проблемот е друг: мора да се набави ( читај :купи!) соодветно трафо и да се направи квалитетен исправувач со барем 30% резерва на јачина.Значи,треба да се преслушаш дали сакаш добар појачувач или само појачувач со ТДА2030,кој за жал е далеку од оној на Бора.

Јас сваќам дека TDA2030 e далеку од TDA7294 и од целата градба на засилувачот од Др. Јагодич, но финансиите ќе ме натераат на 2 одлуки :

1. Или да најдам засилувач кој ќе можам да го направам со тоа трафо(макара) што го имам. На пример да најдам некој проект кој е исто така добро разработен а ќе дава 80-тина вати на два излези.

2. Или да почекам да се присоберат пари за нов трансформатор или пак да се најде некој посоодветен половен трансформатор.

Не се откажувај од овој проект...............
Тоа трафо ке ти заврши работа и ке ти биде најефтина варијанта.Дали го одмота и примарот или само секундарот???
Еве ти ја пресметката за ова трафо.......
 24 V / 5A е максимумот значи за таа струја жица ке собере и ке добиеш 138 W
 2 х 24 V значи користиш жица 1,11mm без лак 2 х 95 намотки
Ако си го растурил и примарот........
 877 намотки со жица 0,55mm без лак

По неколку часовно учење и пресметување добивам следни податоци:

Јадрото што го имам на овој трансформатор е со димензии :
а=2.9
b=3.7

Кога ќе ги помножиме тие две за да добиеме плоштина добиваме 10.73.

Кога плоштината ќе ја кренеме на квадрат добиваме одприлика 115 која би била снагата на јадрото на трафото во вати. Јас во сликата погоре сум ја измерил макарата а всушност е јадрото тоа кое што ја одредува моќноста на трафото (според податоците од книгата батка што ми ја прати).
( ако сум погрешил негде корегирајте ме )

ТDA 7294 според даташитот е деклариран како засилувач со 70 вати реална музичка снага а Др. Јагодич употребил во проектот 2 такви така да, овој засилувач би имал потреба од некаде си 140 вати трансформатор без резерва од 30%. Сосе резервата од 30% која би гарантирала квалитетна работа на засилувачот бараме трансформатор со јадро кое може да испорача од 180 вати па нагоре.

 
Мене ме плаши фактот дека јадрото ќе прегрева и недајбоже ќе предизвика топење на лакот на жицата. А уште полошо ми е страв дека засилувачот нема да работи со полна снага или недајбоже ќе изобличува при нормална употреба. Како што прочитав негде на форумот куќата се гради од темели па се плашам да не ја утнам работава од старт.

Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: didy on 16.01.2013, Wednesday, 18:57:43
Се знае најдобро е да си купиш, ама за почеток направи го, уживај во плодовите од трудот што же го вложиш и не значи дека е тоа свршен чин, ќе си набавиш квалитено торусно трафо во иднина.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: GigaWatt on 17.01.2013, Thursday, 03:37:44
Кога плоштината ќе ја кренеме на квадрат добиваме одприлика 115 која би била снагата на јадрото на трафото во вати. Јас во сликата погоре сум ја измерил макарата а всушност е јадрото тоа кое што ја одредува моќноста на трафото (според податоците од книгата батка што ми ја прати).
( ако сум погрешил негде корегирајте ме )

Токму така. Врз база на моќноста на јадрото и излезниот напон се одредува со колку дебела жица ќе се мота секундарот на трансформаторот.

ТDA 7294 според даташитот е деклариран како засилувач со 70 вати реална музичка снага а Др. Јагодич употребил во проектот 2 такви така да, овој засилувач би имал потреба од некаде си 140 вати трансформатор без резерва од 30%. Сосе резервата од 30% која би гарантирала квалитетна работа на засилувачот бараме трансформатор со јадро кое може да испорача од 180 вати па нагоре.

Реално, подобро би било трафото да има 200VA моќност. Но, не се откажувај ;). Со тие трафа кои ги имаш дома можеш да направиш одличен стерео засилувач со моќност од 2X30W или 2X35W ;). Има доста проекти низ форумов ;), со интегрирани компоненти, но и со дискретни ;). Разлистај, сигурно ќе најдеш нешто што ти фаќа око ;). Можеби нема да биде Hi-End, но ќе биде Hi-Fi ;).

Мене ме плаши фактот дека јадрото ќе прегрева и недајбоже ќе предизвика топење на лакот на жицата. А уште полошо ми е страв дека засилувачот нема да работи со полна снага или недајбоже ќе изобличува при нормална употреба. Како што прочитав негде на форумот куќата се гради од темели па се плашам да не ја утнам работава од старт.

Да, трансформаторот сигурно ќе прегрева пробувајќи да ја постигне побаруваната моќност, што сигурно ќе доведе до пад на напон... што се однесува до лупењето на лакот од жицата, за вакво нешто да се случи, треба со години константно да биде преоптеретен трансформаторот, така да, ова е малку веројатно. Околу зголеменото изобличување, да, и тоа сигурно ќе го има ако паѓа напонот и ако трансформаторот не може да ја даде побараната моќност.

Но, не се плаши премногу ;). И да зезнеш, верувај, не си ни прв ни последен ;D. Тоа е дел од процесот на учење ;). Ако не згрешиме нема никогаш да научиме ;). Да, кога се гради засилувач „темелот“ е добро напојување и добра филтерска секција, но ова важи пред се за помоќни засилувачи, со моќност од 50, 60, 70W по канал, па нагоре ;). Се што е до кај 30-тина или 40-тина W, не мора да има баш некоја „кој знае каква“ напојувачка секција, ниту пак да има „боли глава од капацитет“ секција за „пеглање“ ;). Така да, јас би ти препорачал прво нешто такво да изработиш, малку да си „поиграш“ со него (да менуваш вредности на определени компоненти, да видиш која компонента како влијае врз квалитетот на сигналот, да додаваш и одземаш кондезатори во напојувачката секција, да видиш како и тоа влијае врз квалитетот на звукот... на крајот на краиштата, дури и да изгориш некое IC, пиша дека имаш 10-тина нови TDA2030, па белки нема сите да ги искористиш за засилувачи ;D, мора некое и да изгориш, затоа имаш 10 ;D), па потоа да прејдеш на малку покомплицирани и поскапи конструкции ;).
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 18.01.2013, Friday, 14:07:45
Убаво рекле : Каде што има воља има и начин.  ;D

По една консултација со Др. Јагодич установив дека може да се подели засилувачкиот степен и дека може да се употребат 2 исти трансформатори, по еден засебно за секој канал. Со тоа целата конструкција ќе добие 2 трансформатори од по 110 вати, ако рмс по канал е 60 вати, ќе има 50 вати резерва :) , и наместо 4+2 електролити од 4700мФ, ќе ставам 2 исправувачки степени на напонот со по 4 електролити вкупно 8. Мислам дека вака целиот засилувач ќе работи со голема резерва.

Каква е таа хартија што ја употребуваат во трансформаторите и каде може да се набави ?

 
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: electron on 18.01.2013, Friday, 15:12:55
Каква е таа хартија што ја употребуваат во трансформаторите и каде може да се набави ?

Можеби имаат винклерите што премотуваат електромотори и трансформатори. А ако не најдеш таму, можеш да искористиш и паус-хартија, ја има во скоро секоја книжара.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: batka on 18.01.2013, Friday, 17:20:30
Може слободно да употребиш и корица од тетратка,рентген филм .....
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: GigaWatt on 18.01.2013, Friday, 20:53:04
По една консултација со Др. Јагодич установив дека може да се подели засилувачкиот степен и дека може да се употребат 2 исти трансформатори, по еден засебно за секој канал. Со тоа целата конструкција ќе добие 2 трансформатори од по 110 вати, ако рмс по канал е 60 вати, ќе има 50 вати резерва :) , и наместо 4+2 електролити од 4700мФ, ќе ставам 2 исправувачки степени на напонот со по 4 електролити вкупно 8. Мислам дека вака целиот засилувач ќе работи со голема резерва.

Ете, си најде решение ;).

Каква е таа хартија што ја употребуваат во трансформаторите и каде може да се набави ?

Можеш да ја користиш и онаа хартија-трака што е (не знам како се вика), еве слики ;).

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/10144156-collection-of-various-adhesive-tape-pieces-on-white-background-each-one-is-shot-separately.jpg)

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/PG-21.jpg)

Може и изолир трака... ако не можеш да најдеш баш ваква трака ;).
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ki4o01 on 18.01.2013, Friday, 21:01:25
во секоја железара има вакви траки а и во подобро снабдени маркети  :P
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: LordZi on 18.01.2013, Friday, 21:37:03
Најприближно нешто до хартија за трансформатори (прешпан) е хартија за печење, ја има во сите продавници, отпорна е на температура, едино што треба да се стават повеќе слоја бидејќи е релативно потенка, исечи ленти од неа и реди врз намотките ;). Изолир-трака јас не би ставал бидејќи при поголема температура омекнува и се олабавува, а може и целосно да се стопи, многу подобра варијанта е тефлонска трака за водовод, само што таа не е самолеплива.
Како и да е, на изолацијата помеѓу примарот и секундарот мора да обрнеш посебно внимание, т.е. повеќе слоеви од горенаведеното, а не е лошо ако најдеш да ставиш еден слој тенок бакарен лим кој ќе биде поврзан на заземјувањето, како дополнителна заштита.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 18.01.2013, Friday, 21:38:52
@ GigaWatt Ја знам таа трака, се вика креп-трака ( или само така ја викаат :) ). Се користи за изолирање при фарбање. Ми е страв да не направи проблем при поголема температура затоа што старата жица што ја извадив од трансформаторите е покрута и поцврста. Покрај тоа ми изгледа како “исушена“ ( ова најверојатно се случило од зголемена температура ), затоа во понеделник планирам да одам и да купам жица за трансформаторите, па ќе ги прашам и нив дали имаат или пак да ми кажат што да употребам.

@ Lordzi фала на советот, и јас мислев многу на температурата, но ни на крај на памет немаше да ми текне на хартија за готвење. Наместо бакар, може ли да се употреби алуминиумска фолија за готвење и зошто воопшто се употребува тоа парче лим меѓу примарот и секундарот и зошто се заземјува ?
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: LordZi on 18.01.2013, Friday, 21:56:29
Заземјена бакарна трака се става како заштита од евентуален пробој на изолацијата за да не се случи мрежниот напон да се појави на секундар. Таму кај што ќе бараш жица види дали имаат прешпан-хартија, исто прашај да не имаат и лак за трансформатори, ако го потопиш во него и после го испечеш трафото ќе стане „камен“ :).
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 18.01.2013, Friday, 21:57:16
Како бе наместо бакар алуминиумска фолија???
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: LordZi on 18.01.2013, Friday, 21:59:47
Алуминиумска фолија не, сепак е превише тенка, ќе се стопи при евентуален спој :P.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 18.01.2013, Friday, 22:08:31
Помегу примарот и секундарот е доволно да ставиш изолација само,некаква трака.Ти нема да имаш простор на трафото да намоташ еден ред жица.Инаку тоа се прави така да само едниот крај се заземјува,другиот е слободен така уствари го оклопуваш трафото..........
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Bojan on 18.01.2013, Friday, 22:25:15
ама ако ставаш бакарна фолија (или било каква фолија) несмее цел круг да биде дека ке биде исто како куса врска и ке ти отиде трафото, ке треба да оставиш 1-2мм процеп помеѓу крајот и почетокот на фолијата, односно да не биде цел круг..
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 19.01.2013, Saturday, 00:41:32
Off Topic : Не се лутете ако поставувам глупави прашања. Иако сервисирам 4 години компјутерски системи, не ме интересирала електроника до пред година ипол. Се започна со замена на подуени електролити од матични плочи, па правење на регулација на напон со LM317 за да регулирам вртежи на кулери итн итн... Човек учи додека е жив, нема некој кој знае се :)

On Topic: Гледав неколку видеа за премотување на трансформатори и нигде не ставаа бакарни лимови, па поради моето неискуство ќе го изоставам тој дел. За лакот знам и сум во намера ако најдам да го потопам и да го испечам за да се намали можноста да мрдаат жиците и со тоа да есе намали можноста да настанат било какви осцилации. Единствено не сум сигурен кога да го направам  тоа, дали да го потопам откако ќе ги намотам и примарот и секундарот, или да го потопам само примарот, па после и секундарот ??


За хартијава ќе видам што ќе направам во понеделник.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 19.01.2013, Saturday, 00:52:33
Кога ке премотуваш треба тоа да го правиш внимателно и на рака,никако на моталица бидејки нема да имаш простор.Нема потреба од лак само добро ке ја затегнуваш жицата.Ако го потопиш во лак после амин сервисирање,нека даде некој пример ако потопувал во лак,јас тоа не сум го правел.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: GigaWatt on 19.01.2013, Saturday, 06:40:02
@ GigaWatt Ја знам таа трака, се вика креп-трака ( или само така ја викаат :) ). Се користи за изолирање при фарбање. Ми е страв да не направи проблем при поголема температура затоа што старата жица што ја извадив од трансформаторите е покрута и поцврста. Покрај тоа ми изгледа како “исушена“ ( ова најверојатно се случило од зголемена температура ), затоа во понеделник планирам да одам и да купам жица за трансформаторите, па ќе ги прашам и нив дали имаат или пак да ми кажат што да употребам.

Прашај, па пиши тука и ние да дознаеме ;D. Не дека јас имам премотувано трансформатор, немам, ама сум гледал клипови, најчесто баш таква креп-трака користат, повеќе слоеви од неа, ама таква користат ;).

А инаку, што се однесува до изолацијата меѓу примарот и секундарот, најдобро е ако можеш да ја поделиш касетката на две различни секции, една за примар, една за секундар, како на сликиве долу.

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/Plastic_bobbin_EI76_26_LS_051_.jpg)

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/gontrade_162617.jpg)

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/1269329317406_hz_myalibaba_web16_1628.jpg)

(http://i1162.photobucket.com/albums/q537/0x4E4F/518980_8171e28f13db8480324cbc7731786319.jpg)

On Topic: Гледав неколку видеа за премотување на трансформатори и нигде не ставаа бакарни лимови, па поради моето неискуство ќе го изоставам тој дел. За лакот знам и сум во намера ако најдам да го потопам и да го испечам за да се намали можноста да мрдаат жиците и со тоа да есе намали можноста да настанат било какви осцилации. Единствено не сум сигурен кога да го направам  тоа, дали да го потопам откако ќе ги намотам и примарот и секундарот, или да го потопам само примарот, па после и секундарот ??

Мислам дека целото се топи, откако ќе се намота и примарот и секундарот, ама не сум сигурен :S. Ова некој поискусен нека пише. Но, како што пиша ddd, пази, зошто потоа е многу тешко за расклопување :S. Подобро е ако можеш само лимовите неколку пати со четка да ги премачкаш со лак. Околу печењето... мое мислење е дека ја оштетува изолацијата на жиците од намотките, така да, јас лично, не би го практикувал.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: LordZi on 19.01.2013, Saturday, 10:07:53
Ова со поделената касетка е најдобра опција, ако можеш да најдеш. Бакарната трака не е обавезна, затоа ти пишав ако можеш не е лошо да ставиш, ако не здравје... ;) Жицата, посебно подебелата од секундарот, колку и да ја затегаш со рака пак ќе се „врати“ малце и нема да биде идеално затегната, затоа се става лак, за да ја стегне да не осцилира после  (истовремено да ги стегне и лимовите да не зујат). Најдобро е да се потопи целото трафо, и тоа во вакуум за да продре насекаде лакот, ама тоа е малце тешко во аматерски услови. Температурата на печење ја пишува на кутијата од лакот, ако не се испече нема да се стегне. Некои ставаат лак за паркет како замена за трафо лак, ама немам искуство како функционира ова.
Botom line - ни трака ми лак не се стриктно неопходни, иако се многу пожелни, на почеток имам премотувано трафа без ниедно од нив, без моталица - на рака, со креп-трака помеѓу слоевите, па еве ги и ден-денес работат, малце зујат додуше ама уште работат :)
Иначе мислам дека си згрешил што си го размотал и примарот, ќе си заштедеше доста работа ако го оставеше... ;)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ShAdOw on 19.01.2013, Saturday, 16:38:46
Иначе мислам дека си згрешил што си го размотал и примарот, ќе си заштедеше доста работа ако го оставеше... ;)

Да, тука се согласувам со LordZi, си направил грешка што си го размотал примарот. Тој е со многу повеќе намотки од секундарот и ќе ти одземе многу време додека намоташ околу 1000 намотки или конкретно за твоето трафо 877 намотки (според димензиите кои ги даде за касетката) ;).
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: GigaWatt on 19.01.2013, Saturday, 19:16:35
Иначе мислам дека си згрешил што си го размотал и примарот, ќе си заштедеше доста работа ако го оставеше... ;)

Тоа сакав и јас да прашам, дали го има размотано и примарот, бидејќи тоа е всушност потешката работа :S. Тој се мота со потенка жица, така да, „попипава“ е работата :S... а и повеќе намотки има.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 19.01.2013, Saturday, 22:24:43
Еве ти ја пресметката за ова трафо.......
 24 V / 5A е максимумот значи за таа струја жица ке собере и ке добиеш 138 W
 2 х 24 V значи користиш жица 1,11mm без лак 2 х 95 намотки
Ако си го растурил и примарот........
 877 намотки со жица 0,55mm без лак

Примарот со моталица,секундарот на рака и пак ке пишам мој предлог е без лак.На крајот трба да изгледа вака.........

(http://imageshack.us/a/img849/2200/dsc0602w.jpg)

Кога ке ги ставаш лимовите прво се ставаат Е лимовите така унакрсно па кога ке ги наместиш сите дури тогаш се ставаат И лимовите и на крај се затега со штрафови.........
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 19.01.2013, Saturday, 22:48:49
Денес бев до Ројка, ама затворено беше. Инаку да, како и сите “паметни“ самоуки момци, се сум одмотал на трансформаторите од радозналост. Да не испаднам толку глупав, во самоодбрана ќе кажам дека трансформаторите беа мотани со повеќе примари, па ми беше страв да не не ја собере жицата случајно :P :D :D :D

Сега ќе си играме сврти-затегни 2 пати по 900 пати само за примарите :D. Во врска со лакот, со намера сум да го правам тоа само затоа што се плашам од мрдање на жицата и ми е страв да не има осцилации кои недајбоже би се претвориле во шум/брум. Во план сум да ги изгњавам малце во продавничката каде што ќе купувам жица, да ме поупатат во процесот ако сакаат и воедно да ми кажат што да употребам наместо лак за трафо ако неможам да најдам.


Сакам во самата кутија да ставам 7-8 милиметри железо како оклоп околу самите трансформатори. за да спречам евентуални шумови од магнетните полиња. Не планирам скроз да ги оклопувам затоа што може да креваат температура туку би ги исекол и би ги наместил само како прегради помеѓу трафата и плочките . Паметна ми е идејава ?


@ ddd
Mи бегаат малку пресметките во споредба со твоите. Еве јас што пресметав откако убаво ја премерив плоштината на самото јадро

(http://fotografija.com.mk/images/2013/01/19/trafo.png)

Точно сум пресметал ?
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 19.01.2013, Saturday, 23:56:52
(http://fotografija.com.mk/images/2013/01/15/IMG764.jpg)

Јас не сум ја утнал математиката,ти си го утнал мерењето...................
Значи на сликата не е 29/38 милиметри,јас рачунав на 30/40 милиметри.
И пак околу лакот.Ако си решил да го користиш тогаш ке намоташ еден ред па со четка нанесуваш лак и така се до крај.Нели сепак ова е мое мислење............Веке ако си решил да го потопуваш во лак ке те замолам да напишеш откако ке се исуши лакот како си ги наместил Е лимовите во јадрото...........
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: GigaWatt on 20.01.2013, Sunday, 05:55:52
Сакам во самата кутија да ставам 7-8 милиметри железо како оклоп околу самите трансформатори. за да спречам евентуални шумови од магнетните полиња. Не планирам скроз да ги оклопувам затоа што може да креваат температура туку би ги исекол и би ги наместил само како прегради помеѓу трафата и плочките . Паметна ми е идејава ?

Да, не е лоша идејата. Тоа лимче врзи го со GND ;).
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Clear Sky on 06.02.2013, Wednesday, 20:14:58
Дали некој ја користел програмата Transformer Calculations??? Ми дава погрешни резултати од моите мерења по формулите и тоа за околу 100 намотки на примар и 10 на секундар . Ве молам ако можи некој да ми пресмета што има изработено трансформатор да знам дали да го прам по програмата или по пресметките.
Јадро 2.8x3cm
Up 220V
Us 12V
Is 5A
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: batka on 06.02.2013, Wednesday, 20:22:23
А зошто не си направиш класичен прорачун на трафото? Еве по овој редослед:
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Clear Sky on 06.02.2013, Wednesday, 20:27:36
Баш по ова пресметував и не добив исти вредности како од програмата (изгледа до неа е )
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: batka on 06.02.2013, Wednesday, 20:48:07
Дај стави да видиме што си пресметувал и што си добил.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 06.02.2013, Wednesday, 22:04:09
Најверојатно си ставил 5 милиампери,треба да ставиш 5000 милиампери.Еве ти ја пресметката......
  -Примар  220 волти, 1247 намотки со жица 0,39mm (без лак)
  -Секундар 12 волти, 68 намотки со жица 1,57mm (без лак)
Ке добиеш 71 ватно трафо,имаш место за подебела жица на секундарот за да добиеш поголема снага.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: at.koce on 07.02.2013, Thursday, 21:04:34
Да не отворам нова тема, ќе прашам тука.
Да не имате некоја идеја како да направам касетки, потребни ми се 2 за U јадро?  :)
masterficx дали купи жица и колку те чинеше?
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Clear Sky on 07.02.2013, Thursday, 21:45:03
А со сметање на формулите добив 1170 намотки на примар пресекот е ист.
Која е разликата меѓу лакирана и нелакирана жица (во трансформаторот мислам)?
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: GigaWatt on 07.02.2013, Thursday, 21:46:05
Да не имате некоја идеја како да направам касетки, потребни ми се 2 за U јадро?  :)

Можеш да ги направиш од дебел картон и потоа да ги обоиш со боја или со лак, било што би одговарало ;).

Споено мислење: 07.02.2013, Thursday, 21:47:05
Која е разликата меѓу лакирана и нелакирана жица (во трансформаторот мислам)?

Лакот е за изолација, освен тоа, ќе се јави мала разлика во дебелината поради лакот ;).
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 07.02.2013, Thursday, 21:52:32
На пресметка на жица без лак додаваш 0,05mm.......
Пример  1,50mm без лак е 1,55mm со лак.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: masterficx on 08.02.2013, Friday, 00:05:39
masterficx дали купи жица и колку те чинеше?


Јас не сум купил сеуште, цената и е 800 денари за килограм.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: at.koce on 12.02.2013, Tuesday, 22:46:44
А како од прилика да знам која должина (или пак колку gr) би ми била потребна за ~100 намотки со Ф1,32mm на јадро 4х2,5cm (димензиите на јадрото не ги земајте „здраво за готово“ бидејки касетката ке биде со малце поголеми димензии) ???
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: batka on 13.02.2013, Wednesday, 00:15:45
Па колку е специфичната тежина на бакарот по 1 метар? ;D Помножи по метри ,колку собира на телото и добиваш колку кг (односно грамови!) ти требаат/
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: at.koce on 13.02.2013, Wednesday, 00:19:10
Ме збуни скроз, ништо не сфатив  >:(
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: batka on 13.02.2013, Wednesday, 00:24:15
Најди таблица од учебник по хемија или физика и има специфична тежина на бакарот -пример 1 метар бакарна жица со пресек 1мм има ххх грама/килограма.Не ми е при рака Божо Метзгер *Прирачникот...* ,внатре имаше точно за тие специфични тежини.Утре веројатно ке ти кажам.И друго,поедноставно- земи 1 м бакарна жица со одреден пречник и мери ја на прецизна вага! 8)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ddd on 13.02.2013, Wednesday, 00:26:52
Најди таблица од учебник по хемија или физика и има специфична тежина на бакарот -пример 1 метар бакарна жица со пресек 1мм има ххх грама/килограма.Не ми е при рака Божо Метзгер *Прирачникот...* ,внатре имаше точно за тие специфични тежини.Утре веројатно ке ти кажам.И друго,поедноставно- земи 1 м бакарна жица со одреден пречник и мери ја на прецизна вага! 8)

Ќе ставам јас утре табела од една книга таму ги има сите податоци што му требаат..............
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: at.koce on 13.02.2013, Wednesday, 00:30:22
Тогаш ќе почекам  :)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Toma on 13.02.2013, Wednesday, 13:16:57
dr Božo Metzger Божо Метзгер
Таблица 26-13 и 26-14 стр 788
Code: [Select]
http://www.filecatch.com/?q=dr+bozo+metzgerhttp://elektronika-mk.net/index.php?topic=8115.msg71920#msg71920 (http://elektronika-mk.net/index.php?topic=8115.msg71920#msg71920)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Clear Sky on 06.03.2013, Wednesday, 15:29:50
Ако можи да прашам од каде е добиена формулата за дијаметарот оти по нејзе за 5А струја треба жица со дијаметар 1.57 мм,а секундарна намотка од еден трансформатор за швајцапарат има дијаметар 3мм.Нема логика
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: LordZi on 06.03.2013, Wednesday, 16:42:32
Не ми се верува дека секундарот на апарат за заварување има жица 3mm, освен ако не е некоја играчка... :)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Clear Sky on 06.03.2013, Wednesday, 17:28:50
Толку е,ама и да не е точно за швајцапарат што вади 160А по формулата иди 9мм дијаметар што пресметано во пресек иди 63мм2 имате претстава колку е то?
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: ki4o01 on 06.03.2013, Wednesday, 17:37:18
Тоа трафо е за другата електроника не е главното трафо
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Toma on 06.03.2013, Wednesday, 17:55:29
Quote from: Clear Sky
од еден трансформатор за швајцапарат има дијаметар 3мм.Нема логика
Во овој апарат за заварување 3 жици по 3mm мотани паралелно “ќе дадат 9mm“
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Clear Sky on 06.03.2013, Wednesday, 18:05:55
Ќе дадат ама 9мм не го дават пресеко, за струјата треба пресек не дијаметар
 
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Toma on 06.03.2013, Wednesday, 18:43:11
Quote
“ќе дадат 9mm“
Зошто е во загради !!
Ајде тогаш нека се 4 по 3mm мотани паралелно...
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Joker on 09.12.2013, Monday, 23:32:48
Здраво,
Правам една плочка, а сега прв пат читам за правење трафо, па имам едно купче прашања...
Прво околу моќноста. Потребни ми се околу 650mA со 12V и 600mA со 5V.
1. Ако правам од 220 на 12, кој потоа ќе оди на грец, па после него ќе се добие напон 12*sqrt(2)=17V, дали за пресметување на моќноста ќе треба да биде 17*(0,6+0,65) или 12*0,65+5*0,6 или нешто трето? Ќе користам 7812 и 7805 стабилизатори.
2. Мислам дека нема да има проблем ако направам помоќно трафо отколку што ми треба, м? Ако ми треба 10W а јас да направам 15W? По некоја логика...
3. За пресметување на моќноста на примарот, дали се стандардни губитоците од 20%, па да мора да се пресметува според: Pp=1.2*Ps?
4. Слично и за бројот на навивки на секундарот, со множењето со 1,11 (Ns=1.1*Vs*n)?
5. Малку ме буни формулата: d=sqrt(I/2)... Некаде пишува дека d е дијаметар, а некаде напречен пресек. Што е точно? Дали ставање подебела жица може да направи проблем?
Поздрав...
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: batka on 09.12.2013, Monday, 23:56:52
Прво,значи ти треба трафо со секундар 12V1,5A.Пресметај го трафото за 12V.Тоа со 17 V,нека не те буни бидејќи секој напон посебно ке го добиеш од стабилизатори.
Трафото намотај го со најдебела жица  што можеш да ја намоташ ( ако има доволно место!),нема да има проблем,уште подобро е да одиш на максимум снага ,а никогаш да не ја искористиш.Колку ке бидат губитоците зависи од многу нешта ,ама стави слободно 20%.
Дијаметар или напречен пресек е исто,а намотките се рачунаат за 1V, па таа се множи со вредноста на напонот кој сакаш да го добиеш.
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Hahahaha on 10.12.2013, Tuesday, 00:16:42
За да добиеш 12 волти на излез со потребанта струја првин ти треба јадро од 20 вати (зимам повеќе зашто кнап нечини). Потоа за примарата намотка ти требаат 2216 намотки со пречник на жица 0.215, потоа за да ги добиеш саканите примари си моташ според бројот на намотки потребни за еден волт, во случајот на ова јадро тоа се 10 намотки за еден волт, што значи дека за 12 волти ќе ти требаат 120 намотки, а за 6 волти 60 намотки, со зица со пречник 0.7 (издржува до еден ампер струја, нека има повеќе за секој случај). Тоа е тоа, најважно е многу добро да ги изолираш примарот и секундарот, и секогаш пред пуштање во струја и било какво допирање на трафото со помош на унимер и неговата свирка испитај дали помеѓу примарот и лимовите од трафото има краток спој, ако има краток спој ќе треба повторно намотување, доколку нема трафото е спремно за употреба :)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Joker on 10.12.2013, Tuesday, 00:44:31
Фала ви многу за одговорите... Јас за секој случај ќе одам погоре со границите од пресметките, ќе ставам и подебела жица (на пример 1mm). Прочитав дека постојат повеќе вида на јадра (EI, UI...), па веројатно пресметките се универзални...
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Hahahaha on 10.12.2013, Tuesday, 00:55:21
Не, овие пресметки што ти ги кажав јас се само за EI трансформатори :)
Title: Одг: Помош за мотање на трафо.
Post by: Bojan on 10.12.2013, Tuesday, 02:28:54
5. Малку ме буни формулата: d=sqrt(I/2)... Некаде пишува дека d е дијаметар, а некаде напречен пресек. Што е точно? Дали ставање подебела жица може да направи проблем?
Поздрав...

d- Дијаметар
А-напречен пресек (површина на кабелот)