Author Topic: Automatski nadzor punjenja automobilskog akumulatora  (Read 1309 times)

Offline Doca

  • Почивај во мир
  • Стручњак
  • *****
  • Posts: 275
    • Borina Amaterska Svastara
Automatski nadzor punjenja automobilskog akumulatora
« Opened on 05.05.2013, Sunday, 13:27:33 »
Ovo je koristan mali pomoćni dodatak nekom standardnom punjaču automobilskih akumulatora koji vas oslobađa potrebe da stalno nadgledate dokle je stiglo punjenje i kad je završeno. Ovaj uređaj to radi sam i automatski i održavaće vas akumulator u najboljem stanju čak i ako ga danima ostavite na punjenju.

Da podesite ovaj kontroler punjenja, povežite neki stabilan i precizan ispravljač sa promenjljivim izlaznim naponom na kontakte za BATERIJU na pločici. Ne, nije greška - baš na te kontakte a za ovo podešavanje NEĆETE priključivati ni punjač a ni akumulator!

- Podesite izlazni napon ispravljača na tačno 13,85V i digitalnim multimetrom izmerite napon između nožice 8 od TCA965 i mase. Taj napon bi trebalo da je oko 4,4V.
- Podesite trimerom "A" da na nožici broj 6 od TCA imate isti napon kao na nožici 8.
- Sada podesite izlaz ispravljača na tačno 12,5V i ponovo izmerite napon na nožici 8. Sada treba da je oko 4V.
- Podesite trimerom "B" da na nožici broj 7 od TCA imate isti napon kao maločas na nožici 8 tj. 4V. 

Kad sada podesavate izlaz stabilizatora malo iznad 13,85V treba da se upali zelena LED dioda a relej treba da se isključi - otpusti kontakte. Kada izlazni napon spustite ispod 12,5V trebalo bi da se ugasi zelena LED a upali crvena LED i relej treba da se uključi tj. spoji kontakte. Crvena LED dioda označava da je punjenje u toku.

Ako se sve ponaša kako sam opisao, uređaj je dobro podešen i radi ispravno i sada možete otkačiti promenjljivi ispravljač i na mesta označena na rasporedu treba da povežete punjač i akumulator. Uradite to žicama dovoljnog preseka jer tu mogu teći prilično velike struje. PAZITE da akumulator nikada ne priključite pogrešno jer ovaj uređaj NEMA zaštitu od pogrešnog polariteta i u tom slučaju će sve odmah pregoreti!

Raspored delova na pločici je dat gledano sa strane komponenata a sama pločica (u PDF formatu) je gledana sa strane bakarne folije - odozdo. Prave dimenzije pločice su napisane duž stranica.
Kad je čovek sam, uvek je u lošem društvu!
****************************
Imati prijatelje, to znaci prihvatiti da ima lepsih, pametnijih i sposobnijih od vas. Ko to ne moze da prihvati - nema prijatelja!

Offline bicikle

  • Топ Експерт
  • *****
  • Posts: 4080
  • Gender: Male
Ако се поврзи редно исправувачка диода од + на уредот и акумулаторот, дали би било тоа доволно за да се спречи прегорување при обратно поврзување на акумулаторот ?

Offline Doca

  • Почивај во мир
  • Стручњак
  • *****
  • Posts: 275
    • Borina Amaterska Svastara
Najbolje je uvek paziti pa ne treba nikakva zastita. Ako bas treba, onda je bolje koristiti snaznu ispravljacku diodu vezanu antiparalelno na izlaz ka bateriji - prakticno paralelno bateriji i u vod ka bateriji dodati brzi osigurac. Tada treba dioda koja moze da izdrzi 15-20Ampera i osigurac od recimo 10Ampera.
 Staviti serisku diodu ne bi bilo dobro jer kolo "senzorise" stanje na bateriji a ti sad ubacujes diodu izmedju njih. Radilo bi i tako ali ne bi bilo tako precizno i trebalo bi drugacije podesiti tacke reagovanja.
Kad je čovek sam, uvek je u lošem društvu!
****************************
Imati prijatelje, to znaci prihvatiti da ima lepsih, pametnijih i sposobnijih od vas. Ko to ne moze da prihvati - nema prijatelja!